OS X 10.4.10 haettavissa
-
-
Viesti Kirjoittaja jjnews »
Sitten olisi vielä sellaista mielen päällä, että onnistuuko palautus 10.4.9 versioon vain ajamalla combo update?? Tarvitseeko tehdä muuta kuin ladata ja pyöräyttää päivitys??
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Toinen löydetty ratkaisu: Pacifistilla voi purkaa OS X:n asennuspaketista USB:hen liittyvät kernel extensionit ja korvata 10.4.10:n uudemmat vanhemmilla. Googlaamalla löytynee nuokin ohjeet, kun olen laiskalla päällä...
Combo update uudemman käyttiksen päälle ei välttämättä ole hyvä idea. Asentaisin ensin puhtaan 10.4:n ja sitten combon.
-
Viesti Kirjoittaja jjnews »
Kiitokset vinkeistä....Pitääpä kokeilla ensiksi tuota usb proper kikkaa...jamo kirjoitti:Jollain sivulla näin sellaisen ohjeen, että kun Developer Toolsien mukana tuleva USB Proper on käynnissä, niin USB-asemat ilmestyisivät näkyviin. Minulla kikka ei tosin parantanut SD-korttien näkymättömyysongelmaa. Kannattaa kokeilla, jos Dev Toolsien asennus ei tunnu mahdottomalta.
Toinen löydetty ratkaisu: Pacifistilla voi purkaa OS X:n asennuspaketista USB:hen liittyvät kernel extensionit ja korvata 10.4.10:n uudemmat vanhemmilla. Googlaamalla löytynee nuokin ohjeet, kun olen laiskalla päällä...
Combo update uudemman käyttiksen päälle ei välttämättä ole hyvä idea. Asentaisin ensin puhtaan 10.4:n ja sitten combon.
-
äänenvoimakkuus?
Viesti Kirjoittaja aletheia »
Toiseksi: onko tuo USB-ongelma nyt yhdellä ihmisellä vai onko se yleinenkin ongelma? Eli lopputulos: olisikö tästä päivityksestä jotain hyötyä mulle?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Re: äänenvoimakkuus?
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Älä päivitä. tod. näk enemmän harmia kuin hyötyä.aletheia kirjoitti:Laskeeko äänenvoimakkuus myös MacBookissa? Siitähän ei muutenkaan turhan kovaa ääntä lähde, en milään haluaisi että volyymi laskisi vielä tästä.
Toiseksi: onko tuo USB-ongelma nyt yhdellä ihmisellä vai onko se yleinenkin ongelma? Eli lopputulos: olisikö tästä päivityksestä jotain hyötyä mulle?
-
Re: äänenvoimakkuus?
Viesti Kirjoittaja lokki1977 »
No minulla ainakin USB-tikku ilmestyy/liittyy yhä 10.4.10 päivityksenkin jälkeen ihan normaalisti.aletheia kirjoitti:Toiseksi: onko tuo USB-ongelma nyt yhdellä ihmisellä vai onko se yleinenkin ongelma? Eli lopputulos: olisikö tästä päivityksestä jotain hyötyä mulle?
Pentium 4 2,6GHz, 1GB RAM, 325GB HD, OpenBSD 4.4
Pentium 2 450MHz, 128MB RAM, 3GB HD, OpenBSD 4.2
-
-
-
-
-
10.4.10 päivitys ei kannata
Viesti Kirjoittaja fasaani »
-
Re: 10.4.10 päivitys ei kannata
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Ohhoh! Onpa epätavallisen paljon ongelmia aiheuttanut tämä päivitys...fasaani kirjoitti:onko mitään varmaa keinoa korjata päivityksen aiheuttamat ongelmat? Meillä on kaksi MacBook Prota 15" ja 17", molemmissa 2,15 prossu ja kumpikin "hukkasi" päivityksen jälkeen USB-kovot. Kingstonin muistitikun ne löytävät, muttei maxellia :-(
Minulla ei vielä ole mitään ongelmia esiintynyt, mutta toisaalta ei ole noita ulkoisia kovojakaan käytössä. Aivan varmasti tulee jokin korjauspäivitys jos tämä 10.4.10-päivitys osoittautuu syylliseksi. Tulihan vasta tuohon intel-koneiden audio-ongelmiinkin korjauspäivitys.
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
-
haluu "undo update"
20v PC:n säätöä riitti ;-( Ei toi USB-ongelma oo ainoo, mikä tuli päivityksen mukana. Nyt tämä (15")kaatuu kesken sammuttamisen. Kursori jämähtää tyhjälle ruudulle ja mikään muu ei toimi, kun virtanappi. 17" sammuu kyllä, mutta Buffaloa ei löydä kumpikaan kone.
Yllättäin muistitikut toimii/ei toimi.. Joskus löytyy joku tikku.. välillä ei mikään.. yyh..
-
Re: haluu "undo update"
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
No ei se itkeminenkään auta. Ootko sitä PRAM-resettiä testannut? Ainoat ongelmat, mitä ikinä omalla koneella (DP1.8 G5 tosin) on ollut korjaantuivat tuolla. Tosin noissa Inteleissä tuntuu olevan lapsuksia vielä, ilmeisesti käyttöjärjestelmäpuolella, koska sitä ei ole kovin kauaa keretty vielä testaamaan. Luultavasti Leopardissa korjaantuu viat sen osaltafasaani kirjoitti:Hankin MBP:n koska halusin koneen, jota ei tartte säätää..
20v PC:n säätöä riitti ;-( Ei toi USB-ongelma oo ainoo, mikä tuli päivityksen mukana. Nyt tämä (15")kaatuu kesken sammuttamisen. Kursori jämähtää tyhjälle ruudulle ja mikään muu ei toimi, kun virtanappi. 17" sammuu kyllä, mutta Buffaloa ei löydä kumpikaan kone.
Yllättäin muistitikut toimii/ei toimi.. Joskus löytyy joku tikku.. välillä ei mikään.. yyh..
-
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Onko se 17-tuumainen Core Duo? Jos on, ihmettelen syvästi. Mulla nimittäin kaikki wörkkii päivityksen jälkeen kuten ennenkin.fasaani kirjoitti:joo, on kokeiltu.. ei auta itku markkinoilla :-(
10.4.8 (vai oliko se 10.4.9?) pani kyllä USB-levyt tökkimään, mutta siitähän on jo aikaa ja ongelma korjaantui seuraavassa tietoturvapäivityksessä. PPC-PowerBookissa USB-levyt tietysti toimi samalla käyttisversiolla...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja nadlo »
Eli ulkoisista 3 kovalevystä se tunnistaa tasan yhden, uudemman Buffalon 500Gt. Aiempi 250Gt ja Iomegan 200Gt eivät kumpikaan näy.
Ajattelin kokeilla tuota usb-ajureiden osalta päivitystä vanhempaan, josko auttaisi asiaan.
Kurja juttu näin mac-taipaleen alkumetreillä että päivityksissä on näinkin paljon ongelmia, vaikka eivät nyt niin mittavilta tunnukaan Win/Linux-tappeluiden jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja MikaN »
Eli Applications -> Utilities ja sieltä Disk Utility.
Jos se usb-levy näkyy, mutta sitä ei ole mountattu niin klikkase kerran sitä levyä - näkyykö se mount-painike siinä ylävalikossa aktiivisena .. jos ei niin sitten valitse Verify Disk sieltä alhaalta First Aid-välilehden takaa.
Itsellä on 4 USB-levyä (2 erikokoista Lacieta ja 2 X-Craft ulkoista USB-koteloa) eikä ole ollut onglemia noiden kanssa päivityksen jälkeenkään.
-
kaikki on kokeiltu
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: kaikki on kokeiltu
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tota sattuu silloin tällöin tai harvoin mutta kuitenkin. Se ei onneksi ole mikään hälyjuttu josta kannattaisi panikoida. Mulla tuli eilen sen verran sekoiluja (mm. roskakori ei tyhjentynyt millään) että buuttasin Turvalliseen käynnistykseen (joka ajaa levynkorjauksen), ja tökinnät häippäsi. Taas on rassi kuin uusi.fasaani kirjoitti: Onks kellään muulla ilmenny sellasta ongelmaa, että kone hyytyy kesken sammuttamisen?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: kaikki on kokeiltu
Viesti Kirjoittaja jamo »
Samaa roskakoriongelmaa on ollut täälläkin. Tosin roskis tyhjenee heti, kun roskakorissa vielä näkyviä, poistettuja kohteita yrittää vailita. Jonkinlaisia haamuja, siis.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mulla tuli eilen sen verran sekoiluja (mm. roskakori ei tyhjentynyt millään) että buuttasin Turvalliseen käynnistykseen (joka ajaa levynkorjauksen), ja tökinnät häippäsi. Taas on rassi kuin uusi.
-
Bluetooth jökkii vieläkin.
Viesti Kirjoittaja Pehvanssi »
Tuossa ylempänä olen valittanut kuinka bluetooth ei ota toimiakseen 10.4.10 päivityksen jälkeen. Nettiä selaillessa olen tullut tulokseen että samaa ongelmaa on ollut monella. Olen tehnyt SMC resetin ja muita kikkoja koittanut joiden avulla monet muut ovat saaneet macbookkinsa toimimaan. Lopputulos -> Nyt se freaking bluetooth kuvake on hävinnyt tuolta oikeasta ylänurkasta, järjestelmäasetuksista on hävinnyt kaikki bluetoothiin viittaava, sekä järjestelmän kuvauksesta ei löydy mitään tietoa bluetoothin olemassa olosta.
Hohhoijaa sanon ma. Hjälpa mig!
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka