Yksi elämän peruskysymyksistä kuuluu: MIKSI??
-
-
Viesti Kirjoittaja Tuurihaukka »
En tiedä, mutta musiikkia on hyvä opettaa silti. Muuten peleissä olis huonoa musaa tai ei ollenkaan. Oikeestaan mitään musaa ei välttämättä olisi. Ja se olis tosi paha juttuErño kirjoitti:Ruotti menettelee...
Vaikakkin yritän unohtaa tuon ruman kielen heti kun mahdollista...
Miksi musiikkia tai kuvista pitää sitten olla? Ei mitään järkeä...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mitä tässä jää lopulta jäljelle? Miksi meillä siis ylipäätään on koululaitos? En ala tässä perustelemaan matematiikan, ruotsinkielen, musiikin tai kuvaamataidon opetusta. Jos opetuksen mielekkyyttä pitää perustella, on peli jo menetetty.Erño kirjoitti:Ruotti menettelee...
Vaikakkin yritän unohtaa tuon ruman kielen heti kun mahdollista...
Miksi musiikkia tai kuvista pitää sitten olla? Ei mitään järkeä...
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

Demokratiaa parhaimmillaan...
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Re: Yksi elämän peruskysymyksistä kuuluu: MIKSI??
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kyllä ainakin saksalaisilla suihkukonepiloteilla oli kovat kypärät, mutta ei niissä mitään nykyäjan HUD-hienouksia ollutSimppa kirjoitti:En tunne ton aikasta ilmailualaa, mutta käytettiinkö jossain muualla jotain muuta kuin nahkapussia päässä. Oliks siis lentäjillä tohon aikaan jo muualla ihan oikeat kypärät?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Suihkareita oli muutenkin aika vähän WWII:n aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Vai, että tohon aikaan Hudit puuttu kokonaan. Ohhoh. Oikeessa olit, löysin tollasen kuvan googlella, missä sakemanni seisoi ylpeenä, ihan oikea kypärä päässä, jonkinnäkösen koneen vieressä.matteus/2 kirjoitti:Kyllä ainakin saksalaisilla suihkukonepiloteilla oli kovat kypärät, mutta ei niissä mitään nykyäjan HUD-hienouksia ollutSimppa kirjoitti:En tunne ton aikasta ilmailualaa, mutta käytettiinkö jossain muualla jotain muuta kuin nahkapussia päässä. Oliks siis lentäjillä tohon aikaan jo muualla ihan oikeat kypärät?![]()
Suihkareita oli muutenkin aika vähän WWII:n aikaan.
-
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Miksi aurinko paistaa?
Miksi lintu laulaa?
Miksi suomalainen juo?
Noihin kolmeen oli vastaus jossain teeveen sketsissä pitkän aikaa sitten,
ei-äidinkielenään hauska suomea puhuva mies selitti että miksi. En tosin muista varmasti enää, mutta taisi kuitata kaikki itsestään selvyyksinä, että se vain menee niin.
Ja sitten vielä se perinteinen johon myös haluaisin vastauksen.
Miksi lomalla sataa?
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Soittaessa laajakaistaoperaattorille ongelmatilanteessa, kannattaa puhelun alussa jo pistää auttajalle jauhot suuhun toteamalla: "Olen jo tehnyt ne kaikki normaalit jutut mitä ehdotatte". Tämän jälkeen alkaa yleensä vasta se ongelman ratkaisu.Lare kirjoitti:Miksi laajakaistaoperaattori pyytää katsomaan netistä ohjeita kun laajakaista ei toimi?
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
MIKSI vastustan muutosta vaikka se on vain hyväksi minulle?
MIKSI en osaa ottaa asioita sellaisina kuin ne ovat?
MIKSI ajattelen asioita negatiivisesti?
MIKSI pelkään elämääni?
MIKSI kaksi ihmistä ovat niin erilaisia ja eri vaiheessa elämäänsä?
MIKSI hän ei rakasta minua niin kuin minä häntä?
MIKSI en ole onnellinen?
MIKSI ELÄMÄ ON NIIN VAIKEAA?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Koska olet erilaisuuksinesi juuri samanlainen kuin minä ja me.Anniel kirjoitti:MIKSI olen saamaton ja tyhmä?
MIKSI vastustan muutosta vaikka se on vain hyväksi minulle?
MIKSI en osaa ottaa asioita sellaisina kuin ne ovat?
MIKSI ajattelen asioita negatiivisesti?
MIKSI pelkään elämääni?
MIKSI kaksi ihmistä ovat niin erilaisia ja eri vaiheessa elämäänsä?
MIKSI hän ei rakasta minua niin kuin minä häntä?
MIKSI en ole onnellinen?
-
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Mustat laatikot eivät aina pysy ehjänä.Muffe kirjoitti:Kaikkihan tuntevat lentokoneiden mustat laatikot, jotka pysyvät aina ehjänä. - MIKSI lentokoneita ei valmisteta tästä materiaalista?
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Niinpä. Valitettavasti ne ongelmatkin on usein semmosia ettei niille oikein puhelimessa voi mitään 8)TheKraken kirjoitti:Soittaessa laajakaistaoperaattorille ongelmatilanteessa, kannattaa puhelun alussa jo pistää auttajalle jauhot suuhun toteamalla: "Olen jo tehnyt ne kaikki normaalit jutut mitä ehdotatte". Tämän jälkeen alkaa yleensä vasta se ongelman ratkaisu.Lare kirjoitti:Miksi laajakaistaoperaattori pyytää katsomaan netistä ohjeita kun laajakaista ei toimi?
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Jotenkin mulla tuo "miksi" on jäänyt melkein pois ja sen tilalla on "ok näillä mennään mitä on tarjolla" tyylinen ajatus. Olen todennut sen ettei loppupeleissä ihan kamalasti voi vaikuttaa miten elämä tarjoaa herkkuja tai runtelee elon tuskaiseksi. Pikkuisen voi toki pukata elämänvirrassa airolla suuntaa itselleen sopivaksi mutta vastavirtaan räpiköinti uuvuttaa ihmisen jos tahtoisi korjailla tekosiaan. Parempi siis soljua mukana ja poimia tuosta virrasta elämäänsä mukavia asioita ja jättää pahat sinne kellumaan. Tämä ei aina olekaan ihan helppoa.Yksi elämän peruskysymyksistä kuuluu: MIKSI??
Näitä "matematiikka sucks" tyyppisiä ihmetyksiä riittää varmaan elämässä ihan vanhainkodin dosetin kummasteluun asti kun/jos se aika koittaa. Ainakin itselle joka päivä tulee joku kummajainen eteen ja sen kanssa on vaan osattava elää/toimia/ymmärtää.. Minun oma virtani täällä on jo kerran katkennut. Siksi kunnioitan kovasti jokaista uutta päivääni ja iloitsen ystävistä ja tästä maailman menosta. Sitä vaan ei tajua miten arvokasta tässä elämässä ympärillä onkaan kunnes sen menettää.
-
Viesti Kirjoittaja macqmin »
Off-topicin off-topic:Jone-51K kirjoitti:Ainakin itselle joka päivä tulee joku kummajainen eteen ja sen kanssa on vaan osattava elää/toimia/ymmärtää.. Minun oma virtani täällä on jo kerran katkennut. Siksi kunnioitan kovasti jokaista uutta päivääni ja iloitsen ystävistä ja tästä maailman menosta. Sitä vaan ei tajua miten arvokasta tässä elämässä ympärillä onkaan kunnes sen menettää.
Thumbs up.
Asiaa. Juuri näin.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Kunpa olisin tajunnut koulussa ollessani, että siellä opetellaan KOKO elämää varten, eikä koulua varten...Erño kirjoitti:Miksi kolmannen luokan jälkeen pitää opiskella matematiikkaa???![]()
Stnn polyypit ja derivaatatPää räjähtä ajattemalla moisia.
Sen ymmärrän, että joku tarviii ammatissaan, mutta mitä me muut niillä tehään?
Ihanko vähän harmittaa ettei muista esim. trigonometriaa, kun rakentaa jotain isompaa mihin suorakulman koko ei riitäkään.
-
Viesti Kirjoittaja afaak »
Niin.. Ootteko oikeesti heitelly bumerangeja? Ainakin mun amatööriskilleillä eroonpääseminen on todella helppoa. Ittelläni OLI muovinen, melko kevyt bumerangi, hyvin lensi ja tuli useimmiten melkeen kädelle, mutta välillä joku tuulenpuuska tuuppasee sen raiteiltaan metikköön.. eikä löydy enääM.P.T kirjoitti: Ostan itselleni uuden bumerangin - mutta MITEN pääsen vanhasta eroon?

Ei ollu muuten eka minkä oon hukannu.. niitä on tosi vaikee hahmottaa maastosta. Jos seuraavaks hankkis jonku vähän painavamman nii ei tuulenmuutoksiin nii paljoo reagois.
-
-
Viesti Kirjoittaja Sangreal »
toivottavasti tuli luotettavasta lähteestä vai avasitko sen ihan mieleenjohdosta?M.P.T kirjoitti:Tälläinen pamahti sähköpostiini ja ajattelin piristää teitä kaikkia tällä samaisella aiheella...
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Maailmassa ei liene tarpeeksi isoa kaksoisweetä kuvaamaan miten Wanha!!11 tuo on.M.P.T kirjoitti: Yksi elämän peruskysymyksistä kuuluu: MIKSI??
MIKSI täytyy käyttää "käynnistä"-valikkoa, kun haluaa sulkea Windowsin?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Selitys:
http://blogs.msdn.com/oldnewthing/archi ... 54559.aspx
"Why do you have to click the Start button to shut down?
"Short answer: The same reason you turn the ignition key to shut off your car."
Sovitaanko, että kukaan ei enää ikinä kysy tätä samaa vanhaa??
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nythän vistassa onkin sitten startin tilalla lippu, niin tätäkään asiaa ei tarvitse enää kyynelehtiä...
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Että niille voi kertoa vääriä vastauksia kysymyksiin?Saltikov kirjoitti:Paista pannu tarpeeksi kuumaksi, niin kyllä tarttuuuuu.Simppa kirjoitti:Erittäin hyviä kysymyksiä.
Eräs ystäväni paini aikoinaan hieman saman suuntaisten ongelmien parissa. En usko, että hän ratkaisua löysi, mutta dilemma siis oli: Jos tefloniin ei tartu mikään, miten se oon saatu pannuun kiinni?
Edit: MIKSI ihmiset kysyy tyhmiä?

Wikipediahan ei välttämättä aina ole oikeassa, mutta tuskin tälläistä kukaan lähtee valehtelemaan:
"Pintojen pinnoittaminen teflonilla on ongelmallista, koska se ei tartu muihin materiaaleihin. Pinnoittaminen tapahtuu yleensä sintraamalla teflonpulveri kiinni pintaan."
"Prosessissa metallijauhepartikkelit kylmähitsautuvat toisiinsa diffuusion vaikutuksesta. Sintraus tehdään sulamispistettä alemmassa lämpötilassa, jolloin partikkelit tai niiden osat eivät sula prosessissa."
-
-
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Muffe kirjoitti: MIKSI naiset laittavat ripsiväriä aina suu auki? -
Minä laitan ainaki aina piilarit päähän suu auki, en tiiä miksi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka