Käytön helppoudestahan Sonyä mm. TM:ssä kehuttiin, ja itse ainakin pidän sitä hyvin helppokäyttöisenä. Siitä hyvänä todisteena se että yli kuusikymppiset vanhempanikin käyttävät sitä aivan ongelmitta.e-mac kirjoitti:Minullakin on sama kysymys, minkälaisen töllön ostaisi. Tarve on vaan erilainen: se tulee iäkkäälle äidille joka ei ole tyhmä, mutta ei ole kovin hyvä teknisten vempaiden ja kaukosäätimien pienten nappuloiden kanssa.
- Käyttötarkoitus: television katselu. Joskus videot tai DVD.
- Koko: noin 20 tuumaa riittää.
- Viritin: ehdottomasti digiviritin, mitä sitä analogista ostamaan jos analogiset lähetykset lopetetaan?!?! Sikäli hassu tilanne, että talossa on kaapeli-tv mutta antennilähetyksetkin näkyy: viereisestä huoneesta näkyy suoraan Kivenlahden antenni. Ei mitään ihme erillisiä bokseja.
- Muuta: oltava helppokäyttöinen, ei mitään kikkailua.
Televisiota ostamassa
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Jim-Bone-Eye
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »
Itse juuri solmin kaupat Sonyn KDL-40W2000 Braviasta. Saan sen maanantaina ja voin laittaa sitten kommentteja. Mulla löytyy jo valmiina Sonyn DVD-player ja viritinvahvistin, niin eipähän kerry 14 eri mallista/merkkistä kaukosäädintä. Edessä on vielä toisen töllön hankinta ja hintakatto 600,- eikä merkillä niin väliä. Seuraan tätä palstaa jos tosiaan osuisi joku oiva vaihtoehto vastaan.kallekilponen kirjoitti:
Käytön helppoudestahan Sonyä mm. TM:ssä kehuttiin, ja itse ainakin pidän sitä hyvin helppokäyttöisenä. Siitä hyvänä todisteena se että yli kuusikymppiset vanhempanikin käyttävät sitä aivan ongelmitta.
ps. Kyllä, oli kallis.
iPhone 11Pro, MBP 13", MB 12", iMac Pro, iPad Pro 11"
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
http://www.metz.de
-
Never-mind
-
MasBe
Viesti Kirjoittaja MasBe »
MacMini + siihen digisovitin + ACD 30"?Never-mind kirjoitti:Kaikista helpointa olisi kun apple tekisi televisioita =)
Eipä olisi enää rahasta kiinni...
EDIT: Typo
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Juu, omalle isoäidillekin meni Sony Bravia 26" digiTV. Helppokäyttöisyys on lähes Applen luokkaa.kallekilponen kirjoitti:Käytön helppoudestahan Sonyä mm. TM:ssä kehuttiin, ja itse ainakin pidän sitä hyvin helppokäyttöisenä. Siitä hyvänä todisteena se että yli kuusikymppiset vanhempanikin käyttävät sitä aivan ongelmitta.e-mac kirjoitti:Minullakin on sama kysymys, minkälaisen töllön ostaisi. Tarve on vaan erilainen: se tulee iäkkäälle äidille joka ei ole tyhmä, mutta ei ole kovin hyvä teknisten vempaiden ja kaukosäätimien pienten nappuloiden kanssa.
- Käyttötarkoitus: television katselu. Joskus videot tai DVD.
- Koko: noin 20 tuumaa riittää.
- Viritin: ehdottomasti digiviritin, mitä sitä analogista ostamaan jos analogiset lähetykset lopetetaan?!?! Sikäli hassu tilanne, että talossa on kaapeli-tv mutta antennilähetyksetkin näkyy: viereisestä huoneesta näkyy suoraan Kivenlahden antenni. Ei mitään ihme erillisiä bokseja.
- Muuta: oltava helppokäyttöinen, ei mitään kikkailua.
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Ei ollut, kävin tsekkaamassa sen. Olisin kyllä Turkulaisena (nörttinä) kuullut, jos ko. tarjousta olisi ollut.MasBe kirjoitti:Luultavastikkin Jimm's PC-StoreNeliX4 kirjoitti:JIM ?!?ompputetteri kirjoitti:Ja taisi jimillä olla nyt 499€NeliX4 kirjoitti:.....![]()
Tuo kyllä houkuttelisi, jos tuosta projusta hankkiutuisi eroon ja...
-
jonesb
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Tv täytyy kyllä nähdä ennen ostopäätöstä, sillä kuvanlaaduilla oli ihan huikea ero. Nyt punnitsen lähinnä samsungin vaihtoehtoja. Jos joku tietää oikein hyvän vaihtoehdon niin suositelkaa. Lisäksi askarruttaa noi halpamerki, jotka voitvat oikeasti olla ihan päteviä, paneelit kun taitavat olla samoja kalliimpien mallien kanssa.
-
Jim-Bone-Eye
Viesti Kirjoittaja Jim-Bone-Eye »
Muuten kyllä, mutta ei taida minin näyttis riittääMasBe kirjoitti:MacMini + siihen digisovitin + ACD 30"?Never-mind kirjoitti:Kaikista helpointa olisi kun apple tekisi televisioita =)
Eipä olisi enää rahasta kiinni...
EDIT: Typo
iPhone 11Pro, MBP 13", MB 12", iMac Pro, iPad Pro 11"
-
JuhaT
Viesti Kirjoittaja JuhaT »
Varteenotettava vaihtoehto on etsiä tuon TV:n tilalta monitoria virittimellä tai ilman.jonesb kirjoitti:Itse olen myös tv-ostoksen edessä. Kävin tänään vähän tutkimassa ja totesin, että budjetilla 800e +/- 100 ei kannata 26" isompaa pikkukaksiooon hankkia.
Tv täytyy kyllä nähdä ennen ostopäätöstä, sillä kuvanlaaduilla oli ihan huikea ero. Nyt punnitsen lähinnä samsungin vaihtoehtoja. Jos joku tietää oikein hyvän vaihtoehdon niin suositelkaa. Lisäksi askarruttaa noi halpamerki, jotka voitvat oikeasti olla ihan päteviä, paneelit kun taitavat olla samoja kalliimpien mallien kanssa.
Itse hommasin tämän viime syksynä:
http://www.samsung.com/fi/products/moni ... /242mp.asp,
ja erittäin tyytyväinen olen. Pääasiassa siis on ihan telkkari käytössä digiboxilla, DVD-soitinkin on siinä kiinni, samoin on pojan pleikkari ja tietty DVI-piuha valmiina satunnaista Maciä varten.
No on noita kertynyt pari jo aikaisemminkin, eli
eka on 17" Samppa LW17N13W
toka on 22" Samppa LW22A13W
Ainut telkkarina ostettu on ViewSonicin 30" ja sekin omaa DVIn, jossa on MacMini kiinni.
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Mikä Full-HD/DVB-C-telkkari?
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Hupaisasti sama laite maksaa Tampereella alan liikkeissä 1500-1600 €, mutta verkkokauppa Pixmaniassa enää 1276 € + toimitus 35 €.
Olisi tietysti kiva suosia fyysistä kauppaa ja eläviä ihmisiä, mutta heti meni maku Turtolan Mustassa Pörssissä, missä myyjä väitti ensin että vain Samsungilla on Full-HD/DVB-C-malleja (myönsi sitten että joo, Sonyllakin on) ja että vain Samsungilla on telkkareista kahden vuoden takuu (myönsi sitten että LG:lläkin on). Pixmanian sivujen mukaan myös Sonyn takuu on kaksi vuotta...
Taitaa Sampalla olla ainakin parhaat katteet...
Pashaaks tässä, ostetaan sitten netistä niin kaikki lupaukset ja väitteet on mustaa valkoisella eikä kukaan myyjä höpötä löysiä ja jää valeista kiinni joka kerta kun avaa suunsa.
No. Jos jollakulla on jotain sanottavaa Sonysta (tai Sampasta taikka muusta merkistä jolta haluamani tekniikka löytyy 40 tuuman luokassa) ja myös sen käytöksestä näyttönä, kuuntelen kukkakaalit höröllä.
MacBook Pro heittää varmaan sukkana tuon 1920x1080-reson DVI/HDMI:llä, vai tarvitaanko SwitchResiä? (Kai tää jossain lukee entuudestaankin, mutta kysynpä silti kun olen olevinani niin kiireinen ja tärkeä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
jukos
Re: Mikä Full-HD/DVB-C-telkkari?
Viesti Kirjoittaja jukos »
Heittää juu, mutta jos et saa progressiivista kuvaa ykösellä, niin laita näyttöasetukset näkyviin oikealle ylös valikkoriviin, jonne todennäköisesti pomppaa kaksi 1920x1080 arvoa, toinen i ja toinen p.Repe Ruutikallo kirjoitti:MacBook Pro heittää varmaan sukkana tuon 1920x1080-reson DVI/HDMI:llä, vai tarvitaanko SwitchResiä? (Kai tää jossain lukee entuudestaankin, mutta kysynpä silti kun olen olevinani niin kiireinen ja tärkeä.)
-
MiniMe
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
Crimson
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Mutta koska isoja (>40") sellaisia ei jostain ihmeen syystä ole kohtuuhintaan saatavilla, aattelin tilata saksasta Samsungin M86 Full HD -telkkarin. Ei maksa paljoa ja eiköhän sillä muutama vuoden pärjää.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Tahvo
Viesti Kirjoittaja Tahvo »
Moi,Repe Ruutikallo kirjoitti:Olen tässä kyylännyt Sonyn 40D3500-mallia, jota käsittääkseni samaa toosaa myydään myös 3550- ja 3660-merkinnöillä.
Hupaisasti sama laite maksaa Tampereella alan liikkeissä 1500-1600 €, mutta verkkokauppa Pixmaniassa enää 1276 € + toimitus 35 €.
Olisi tietysti kiva suosia fyysistä kauppaa ja eläviä ihmisiä, mutta heti meni maku Turtolan Mustassa Pörssissä, missä myyjä väitti ensin että vain Samsungilla on Full-HD/DVB-C-malleja (myönsi sitten että joo, Sonyllakin on) ja että vain Samsungilla on telkkareista kahden vuoden takuu (myönsi sitten että LG:lläkin on). Pixmanian sivujen mukaan myös Sonyn takuu on kaksi vuotta...
Taitaa Sampalla olla ainakin parhaat katteet...![]()
Pashaaks tässä, ostetaan sitten netistä niin kaikki lupaukset ja väitteet on mustaa valkoisella eikä kukaan myyjä höpötä löysiä ja jää valeista kiinni joka kerta kun avaa suunsa.
No. Jos jollakulla on jotain sanottavaa Sonysta (tai Sampasta taikka muusta merkistä jolta haluamani tekniikka löytyy 40 tuuman luokassa) ja myös sen käytöksestä näyttönä, kuuntelen kukkakaalit höröllä.
MacBook Pro heittää varmaan sukkana tuon 1920x1080-reson DVI/HDMI:llä, vai tarvitaanko SwitchResiä? (Kai tää jossain lukee entuudestaankin, mutta kysynpä silti kun olen olevinani niin kiireinen ja tärkeä.)
Itsellä on toi 40D3500 ja töllönä oon ollut siihen ihan tyytyväinen. iBookin näyttönä oon sitä ihan koemielessä kokeillut (VGA-piuhalla), ja näytti ihan hienolta sinänsä. (vain nettiselailua kokeiltu)
Nyt jos uudestaan pääsisin valitsemaan, niin päätyisin tuossa hintaluokassa kuitenkin malliin 40V3000 ja puhtaasti vain sen tähden, että siinä on kolmas HDMI paikka lisänä kahden sijaan. V3000 kuluttaa myös pikkusen vähemman virtaa joka tietysti on aina plussaa
Muita eroja ei juurikaan taida noiden HDMI liitäntöjen määrän lisäksi olla, paitsi V3000 on väriltään Piano Black.
-Pete
Power Mac G4 Quicksilver 933MHz 896MB (arkistoituna kellarissa)
MacBook Pro 13" 2.26GHz 8Gt
iPhone 3GS ja 4S
iPad 64GB 3G
-
Repe Ruutikallo
Kyllä virrankulutuskin on tärkeä asia, kuten myös kolmas HDMI. Mistähän tuon 40V3000:n saisi Suomesta halvimmalla?Tahvo kirjoitti:Moi,Repe Ruutikallo kirjoitti:Olen tässä kyylännyt Sonyn 40D3500-mallia, jota käsittääkseni samaa toosaa myydään myös 3550- ja 3660-merkinnöillä.
Taitaa Sampalla olla ainakin parhaat katteet...![]()
MacBook Pro heittää varmaan sukkana tuon 1920x1080-reson DVI/HDMI:llä, vai tarvitaanko SwitchResiä? (Kai tää jossain lukee entuudestaankin, mutta kysynpä silti kun olen olevinani niin kiireinen ja tärkeä.)
Itsellä on toi 40D3500 ja töllönä oon ollut siihen ihan tyytyväinen. iBookin näyttönä oon sitä ihan koemielessä kokeillut (VGA-piuhalla), ja näytti ihan hienolta sinänsä. (vain nettiselailua kokeiltu)
Nyt jos uudestaan pääsisin valitsemaan, niin päätyisin tuossa hintaluokassa kuitenkin malliin 40V3000 ja puhtaasti vain sen tähden, että siinä on kolmas HDMI paikka lisänä kahden sijaan. V3000 kuluttaa myös pikkusen vähemman virtaa joka tietysti on aina plussaa(todellisuudessa vain n. 24W, mutta kuitenkin)
Muita eroja ei juurikaan taida noiden HDMI liitäntöjen määrän lisäksi olla, paitsi V3000 on väriltään Piano Black.
Edit: Kyllä on sitten kiva tutkia tämmösen mallin teknisiä tietoja, kun osa sivustoista sanoo että siinä on kaapeliviritin ja osa taas että on vain DVB-T...
-
Mikko S.
Viesti Kirjoittaja Mikko S. »
-
Tahvo
Viesti Kirjoittaja Tahvo »
Moi,Repe Ruutikallo kirjoitti:
Edit: Kyllä on sitten kiva tutkia tämmösen mallin teknisiä tietoja, kun osa sivustoista sanoo että siinä on kaapeliviritin ja osa taas että on vain DVB-T...
Sekä D- että V- mallissa on molemmat virittimet, eli sekä antenni että kaapeli. Sony.fi sivulta luulis saavan oikeimman tiedon. Muistaakseni kaikki mallit S-mallista eteenpäin sisältävät molemmat virittimet, mut tää oli vaan muistikuva. Jokainen tarkastakoon itse ennen ostopäätöstä
-Pete
Power Mac G4 Quicksilver 933MHz 896MB (arkistoituna kellarissa)
MacBook Pro 13" 2.26GHz 8Gt
iPhone 3GS ja 4S
iPad 64GB 3G
-
Crimson
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Repe Ruutikallo
Telkkarin katsomiseen.Crimson kirjoitti:Repelle kysymys: Mihin tarvitset noita sisäisiä virittimiä?
No tarkemmin, tässä on pelkkää tallentavaa boksia nyt (virrankulutus melko huikea, yksistään sadan watin luokkaa, ja tää töllö tulee olemaan päällä luultavasti paljon) ja tätä telkkaria pitää välillä täystumpelonkin käyttää.
Nää 2 syytä.
-
Crimson
Jep jep. Ymmärsin alotusviestistä että telkkari tulis Macin näytöksi.Repe Ruutikallo kirjoitti:Telkkarin katsomiseen.Crimson kirjoitti:Repelle kysymys: Mihin tarvitset noita sisäisiä virittimiä?![]()
No tarkemmin, tässä on pelkkää tallentavaa boksia nyt (virrankulutus melko huikea, yksistään sadan watin luokkaa, ja tää töllö tulee olemaan päällä luultavasti paljon) ja tätä telkkaria pitää välillä täystumpelonkin käyttää.
Nää 2 syytä.
Itse tilaan Samsungin ilman kaapeliviritintä Saksasta. Sama telkku Suomesta kaapelivirittimellä varustettuna maksaisi lähemmäs 400 euroa enemmän. Sillä saa jo ihan kohtuullisen tallentavan kaapeliboksin. Tai vaikka Elgato EyeTV 610:n + sähköä hetkeksi.
Telkkarin sisäisellä virittimellä ei myöskään pysty katsomaan Full HD -matskua kaapelista. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Panitzer
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Crimson
Mä tilaan My-Solution.de-verkkokaupasta. Ilman viritintä tuota ei valitettavasti saa, vaan kaupanpäälle tulee antenniviritin.Panitzer kirjoitti: Ite oon kans tota samsungin M86 sarjaa kuolannu. Mistä netistä/saksasta tilaat ja saako paljokin halvemmalla, jos ottaa ilman virittimiä yms. tarpeetonta. Tai vaikka antennivirittimell', jos se olis halvempi.
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
-
Repe Ruutikallo
On se vähän hattua, että nää Macit lähtee Suomesta ja Saksasta suunnilleen samaan hintaan (tai Storesta tarkalleen), mutta kun mennään telkkareihin niin johan pukkaa Suomi-lisää.
Niin ja olin näkevinäni että Sonya saa Saksasta kaapelivirittimellä. Onkos se sikäläinen standardi sama kuin meillä sitten?
-
The raconteur
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Periaatteessa toimii, mutta käytännössä homma saattaa mennä tappeluksi liikkeen ja Suomen maahantuojan kanssa. Samsungilla on kuulemma käytössä jotain takuukortteja, joista näkee onko EU-takuu vai ei, jos EU-takuu löytyy, niin huollon pitäisi onnistua Suomessa. Toisaalta huolto saattaa sujua ilman ongelmiakin 8)Repe Ruutikallo kirjoitti:Mites takuut hoituu noissa saksilaisperäisissä?
Kannattaa muistaa, että tästä saamme syyttää valmistajien lisäksi myös maahantuojiaRepe Ruutikallo kirjoitti: On se vähän hattua, että nää Macit lähtee Suomesta ja Saksasta suunnilleen samaan hintaan (tai Storesta tarkalleen), mutta kun mennään telkkareihin niin johan pukkaa Suomi-lisää.![]()
90% varmuudella voin sanoa, että on sama. Joku muu varmistakoon tuon loput 10%Repe Ruutikallo kirjoitti: Niin ja olin näkevinäni että Sonya saa Saksasta kaapelivirittimellä. Onkos se sikäläinen standardi sama kuin meillä sitten?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka