Pbman kirjoitti:Mutta mutta.. en aivan heti uskoisi että ei saisi meikäläistä näppistä. Miksi firma ei myisi täysin standardia tuotettaan johonkin tiettyyn osoitteeseen? Ei muutoksia kiinassa tai jenkeissä kun kerran tuollainen tuote kuin MBP suomalaisella näppiksellä on tuotannossa.
Kivijalkaliike sitä ei välttämättä saa koska heille tulee se mitä tukkureilla on, mutta mikä on syy miksi puhelinmyynti ei voisi myydä tuota? Nettikaupan ongelma on puhtaasti tekninen, mutta asiakaspalvelija voisi tuon myydä ilman ongelmia. Ihan sama se heille onko toimitusosoite Suomessa vai jenkeissä. Varsinkin kun toimitukset hoitaa globaali kuljetusfirma.
Jos moinen ei onnistu niin se on puhtaasti huonoa palvelua ja siitä saa firmaa soimia. Suosittelen ostoboikottia
Ei tässä voi muuta tehdä kuin suositella että lähdet jenkkeihin ja yrität kaikissa virastoissa ja kaupoissa tehdä jotain joka poikkeaa std prosessista. Villi veikkaukseni on, että päädyt boikotoimaan jokaista ameriikan kauppaa ja virastoa. Suurin poikkeama std prosessista jonka minä sielloä kahden vuoden aikana onnistuin tekemään oli että pyysin että kassa ei pakkaa ostoksiani miljoonaan muovikassin rimpulaan, vaan että saan itse pakata ne mukanani tuomaani kangaskassiin. Tämä oli niin hämmästyttävä pyyntö, että kassa hihitti ja kutsui kaverinsakin katsomaan tätä todella outoa asiakasta.
Ja tulet myös huomaamaan, että amerikkalaiseen tyyliin jokainen kauppias toteaa sinulle että oli ilo asioida kanssasi ja että asiakkaiden tyytyväisyys on heille kaikki kaikessa.
Pbman kirjoitti:Mutta mutta.. en aivan heti uskoisi että ei saisi meikäläistä näppistä. Miksi firma ei myisi täysin standardia tuotettaan johonkin tiettyyn osoitteeseen? Ei muutoksia kiinassa tai jenkeissä kun kerran tuollainen tuote kuin MBP suomalaisella näppiksellä on tuotannossa.
Kivijalkaliike sitä ei välttämättä saa koska heille tulee se mitä tukkureilla on, mutta mikä on syy miksi puhelinmyynti ei voisi myydä tuota? Nettikaupan ongelma on puhtaasti tekninen, mutta asiakaspalvelija voisi tuon myydä ilman ongelmia. Ihan sama se heille onko toimitusosoite Suomessa vai jenkeissä. Varsinkin kun toimitukset hoitaa globaali kuljetusfirma.
Jos moinen ei onnistu niin se on puhtaasti huonoa palvelua ja siitä saa firmaa soimia. Suosittelen ostoboikottia
Ei tässä voi muuta tehdä kuin suositella että lähdet jenkkeihin ja yrität kaikissa virastoissa ja kaupoissa tehdä jotain joka poikkeaa std prosessista. Villi veikkaukseni on, että päädyt boikotoimaan jokaista ameriikan kauppaa ja virastoa. Suurin poikkeama std prosessista jonka minä sielloä kahden vuoden aikana onnistuin tekemään oli että pyysin että kassa ei pakkaa ostoksiani miljoonaan muovikassin rimpulaan, vaan että saan itse pakata ne mukanani tuomaani kangaskassiin. Tämä oli niin hämmästyttävä pyyntö, että kassa hihitti ja kutsui kaverinsakin katsomaan tätä todella outoa asiakasta.
Ja tulet myös huomaamaan, että amerikkalaiseen tyyliin jokainen kauppias toteaa sinulle että oli ilo asioida kanssasi ja että asiakkaiden tyytyväisyys on heille kaikki kaikessa.
Applen tietokoneen ostaminen heidän omasta puhelinmyynnistään pitäisi olla Applelle aika normaali toimenpide.
Vuokrakämppä tällä hetkellä Lontoossa ja tiedän kuinka vaikea on löytää hyviä muovikasseja.
Pbman kirjoitti:Applen tietokoneen ostaminen heidän omasta puhelinmyynnistään pitäisi olla Applelle aika normaali toimenpide.
Tottakai. Ja USA:laisessa puhelinmyynnissä heillä on varmasti esivalitut näppäimistöt joista valitaan. Ja suomalaisella puhelinmyyjällä ihan sama juttu.
Jos sitten haluaa jotain esivalintojen ulkopuolelta niin voi tullakin ongelma. Apple on amerikkalainen firma ja sen huomaa toisinaan tietyissä jutuissa, kaikki asiat ei ole mitenkään kovin hyvin ajateltu globaalin käyttäjän kannalta.
Pbman kirjoitti:Mutta mutta.. en aivan heti uskoisi että ei saisi meikäläistä näppistä. Miksi firma ei myisi täysin standardia tuotettaan johonkin tiettyyn osoitteeseen? Ei muutoksia kiinassa tai jenkeissä kun kerran tuollainen tuote kuin MBP suomalaisella näppiksellä on tuotannossa.
Kivijalkaliike sitä ei välttämättä saa koska heille tulee se mitä tukkureilla on, mutta mikä on syy miksi puhelinmyynti ei voisi myydä tuota? Nettikaupan ongelma on puhtaasti tekninen, mutta asiakaspalvelija voisi tuon myydä ilman ongelmia. Ihan sama se heille onko toimitusosoite Suomessa vai jenkeissä. Varsinkin kun toimitukset hoitaa globaali kuljetusfirma.
Jos moinen ei onnistu niin se on puhtaasti huonoa palvelua ja siitä saa firmaa soimia. Suosittelen ostoboikottia
Koittaessani selvittää asiaa olen kuullut juttuja että Suomi- ja muut Eurooppanäppäimistöt tehdään erikseen vain EU-alueelle. EU-alueella saa vaikka hollanninkielisen Suomeen jos tahtoo, mutta Amerikasta et skandinäppistä saa.
Pbman kirjoitti:Mutta mutta.. en aivan heti uskoisi että ei saisi meikäläistä näppistä. Miksi firma ei myisi täysin standardia tuotettaan johonkin tiettyyn osoitteeseen? Ei muutoksia kiinassa tai jenkeissä kun kerran tuollainen tuote kuin MBP suomalaisella näppiksellä on tuotannossa.
Kivijalkaliike sitä ei välttämättä saa koska heille tulee se mitä tukkureilla on, mutta mikä on syy miksi puhelinmyynti ei voisi myydä tuota? Nettikaupan ongelma on puhtaasti tekninen, mutta asiakaspalvelija voisi tuon myydä ilman ongelmia. Ihan sama se heille onko toimitusosoite Suomessa vai jenkeissä. Varsinkin kun toimitukset hoitaa globaali kuljetusfirma.
Jos moinen ei onnistu niin se on puhtaasti huonoa palvelua ja siitä saa firmaa soimia. Suosittelen ostoboikottia
Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa, mutta eiköhän tää ole ihan niiden kanavastrategian mukaista... haluavat hallita mitä ihmiset voi hankkia ja mistä. Eipähän sitten kannibalisoi Applen katteita esim. suomalaiset jotka haluais ostaa noita koneita jenkeistä... ;-)
Mitä vanhemmaks tuun niin sitä kyynisempi olen liittyen globaalien yritysten "asiakaslähtöisyyteen".
Nappa kirjoitti: Koittaessani selvittää asiaa olen kuullut juttuja että Suomi- ja muut Eurooppanäppäimistöt tehdään erikseen vain EU-alueelle. EU-alueella saa vaikka hollanninkielisen Suomeen jos tahtoo, mutta Amerikasta et skandinäppistä saa.
Sitten tietty myyntipakkauksissa on vielä paljon muutakin maa spesifistä kamaa joka Applen tarvi hoitaa. En usko, että lopulliset myyntipakkaukset tehdään Kiinassa.
Nappa kirjoitti: Koittaessani selvittää asiaa olen kuullut juttuja että Suomi- ja muut Eurooppanäppäimistöt tehdään erikseen vain EU-alueelle. EU-alueella saa vaikka hollanninkielisen Suomeen jos tahtoo, mutta Amerikasta et skandinäppistä saa.
Sitten tietty myyntipakkauksissa on vielä paljon muutakin maa spesifistä kamaa joka Applen tarvi hoitaa. En usko, että lopulliset myyntipakkaukset tehdään Kiinassa.
-Make-
Niin muuten kun Suomesta päädyin ostamaan, niin eihän vaati erikoisempia temppuja että amerikoissa toimii?
Perus anttilasta ostettu virta-adapteri löytyy, sillä pitäisi pärjätä (?)
Nappa kirjoitti:Niin muuten kun Suomesta päädyin ostamaan, niin eihän vaati erikoisempia temppuja että amerikoissa toimii?
Perus anttilasta ostettu virta-adapteri löytyy, sillä pitäisi pärjätä (?)
Laturi on mallia "multivolt" (mikä taitaa olla de facto kaikissa kannettavien latureissa nykyään). Et tarvitse siis mitään virta-adaptereita, vaan sovitin kappaleen jolla saat sen virtakaapelin liitettyä pistorasiaan siellä. Toimii kuin junan vessa. Noita saa esim. lentoasemilta n. 10-15e hintaan.
Nappa kirjoitti:Niin muuten kun Suomesta päädyin ostamaan, niin eihän vaati erikoisempia temppuja että amerikoissa toimii?
Perus anttilasta ostettu virta-adapteri löytyy, sillä pitäisi pärjätä (?)
Laturi on mallia "multivolt" (mikä taitaa olla de facto kaikissa kannettavien latureissa nykyään). Et tarvitse siis mitään virta-adaptereita, vaan sovitin kappaleen jolla saat sen virtakaapelin liitettyä pistorasiaan siellä. Toimii kuin junan vessa. Noita saa esim. lentoasemilta n. 10-15e hintaan.
Tai Radio Shackeista halvemmalla (ja noita Radio Shackeja on rapakon takana about joka ladon kulmalla).
Nappa kirjoitti:Niin muuten kun Suomesta päädyin ostamaan, niin eihän vaati erikoisempia temppuja että amerikoissa toimii?
Perus anttilasta ostettu virta-adapteri löytyy, sillä pitäisi pärjätä (?)