mp3 tag
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: mp3 tag
Viesti Kirjoittaja Maza »
iTunestimppa kirjoitti:mikä olisi paras ohjelma mp3 tagien editointiin, voisi muuttaa nimet, kannet ym. tiedot oikeaksi..
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Zero »
Toivottavasti iTunes ei ole paras, sillä siinä on puutteensa. Ensinnäkään sillä ei voi tallettaa sekä v1 ja v2 tageja yhtäaikaa, vaan tiedostoon kirjoitetaan vain jompi kumpi versio. Haitta ei ehkä näy kaikille käyttäjille, mutta esim. oma autosoitin ei osaa v2 tageja ja v1 tagit ovat taas liian rajalliset koko mp3-kirjastoa ajatellen. Joten itse tarvitsen molemmat tag versiot tiedostoihin.
Toinen ongelma on se ettei iTunes aina talleta kaikkia muutoksia suoraan tiedostoihin, vaan omaan kirjastotiedostoonsa. En ole löytänyt yhteistä tekijää sille milloin näin tapahtuu, mutta silloin tällöin huomaa kun valitsee kappaleen soittoon sen tagien muokkauksen jälkeen, että iTunes päivittää taas kirjaston tiedot tageista, eli muutokset menevät hukkaan.
Itse olen käyttänyt MP3 ID3X ohjelmaa, joka ei sekään ole täydellinen, mutta on parempi tässä suhteessa kuin iTunes.
Toinen ongelma on se ettei iTunes aina talleta kaikkia muutoksia suoraan tiedostoihin, vaan omaan kirjastotiedostoonsa. En ole löytänyt yhteistä tekijää sille milloin näin tapahtuu, mutta silloin tällöin huomaa kun valitsee kappaleen soittoon sen tagien muokkauksen jälkeen, että iTunes päivittää taas kirjaston tiedot tageista, eli muutokset menevät hukkaan.
Itse olen käyttänyt MP3 ID3X ohjelmaa, joka ei sekään ole täydellinen, mutta on parempi tässä suhteessa kuin iTunes.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka