Laitanpa tähän samaan threadiin oman kysymykseni. Sain juuri lahjaksi iPod Nanon ja ajattelin ostaa paremmat nappikuulokkeet, budjettikaton ollessa n. 40 euroa. Tällä hetkellä erityisesti Sennheiser CX 300 ja AKG K 324 P ovat kiinnostavia malleja. Kuuntelen lähinnä klassista musiikkia, ja mietinkin, että ovatko nämä kuulokkeet liian bassovoittoisia klassisen musiikin kuunteluun. Toki klassisessakin bassoja tarvii, mutta myös korkeat äänet olisi kiva saada kuuluviin. Olisivatko Sennheiserin MX 500:t käyttötarkoitukseeni sopivammat?
Toinen asia, joka mietityttää, on kuuntelemisen turvallisuus. Kuurouttavatko bassovoittoiset kuulokkeet korvan nopeammin kuin peruskuulokkeet, vai päinvastoin? Entä kannattaisiko kuulon suojelemisen vuoksi ostaa ääntä eristävät kuulokkeet?
Nämä AKG:n kuulokkeet ovat myös bassoiltaan ihan sopivia klassisen musiikin kuunteluun. iPodin säädöt riittävät monenlaiseen kuunteluun. Itse kuuntelen niillä lähinnä klassista.
Kuulovaurioiden kannalta matalat äänet eivät ole niin vaarallisia kuin keskikorkeat. Eristävät kuulokkeet ovat turvallisempia koska niillä voi kuunnella hiljempaa myös meluisissa paikoissa.
jamathica kirjoitti:Koss Sparkplugit minullakin käytössä ja hyvin on toiminut.
Noiden ainoa hyvä puoli on siinä, että ne sulkevat ulkopuolista melua mukavasti. Äänenlaatu onkin sitten kyllä täysin onneton, että ei kauheasti musiikista voi nauttia. Ei oikein ole vielä sellaisia nappikuulokkeita vastaan tullut missä olisi kauhean hyvä tuo äänenlaatu, jos ei sitten halua itseään ihan kipeäksi maksaa. Et kyllähän nää Porta Prot on ihan ykköset tuollaisen iPod käyttöön.
Sennheiserin CX300 ja Koss Porta Prot. Ekat oli Kossin Plugit, joita jaksoin pari viikkoa kuunnella.. CX300:ssa soundi on reilusti parempi, mutta aika vaisu silti.. ainakin niiden koko ja äänieristys toimii mainiosti. Porta Prot soi ihan hyvin rokilla, ehkä turhan tuhdit bassot.
Porta Prot, Sparkplugit ja mukana tulevat. Portaproita käytän pyöräillessä ja muutenkin normaalikäytössä, sparkplugeja jollei ole tilaa portaproille ja yleensä talvella koska ovat halvemmat kuin portaprot ja hajoaminen harmittaa silloin vähemmän. iPodin mukana tulevat napit taas on päässä nukkumaan mennessä. Kuuntelen aina musiikkia ennen kuin menen nukkumaan ja jos jää kuulokkeet päähän nukahtaessa niin napit tuskin hajoavat tai tekevät mitään korville.
" This car is 100% death proof. Only to get the benefit of it, honey, you REALLY need to be sitting in my seat! "
Olen ostamassa iPodin kaveriksi lenkkeilyyn kuulokkeet, koska mukana tulleet eivät pysy juostessa korvissa. Kumpia suosittelette lenkkeilyyn Koss Porta Pro vai Sporta Pro? Onko äänenlaadussa eroa? Entä paino?
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
jamathica kirjoitti:Koss Sparkplugit minullakin käytössä ja hyvin on toiminut.
Noiden ainoa hyvä puoli on siinä, että ne sulkevat ulkopuolista melua mukavasti. Äänenlaatu onkin sitten kyllä täysin onneton, että ei kauheasti musiikista voi nauttia. Ei oikein ole vielä sellaisia nappikuulokkeita vastaan tullut missä olisi kauhean hyvä tuo äänenlaatu, jos ei sitten halua itseään ihan kipeäksi maksaa. Et kyllähän nää Porta Prot on ihan ykköset tuollaisen iPod käyttöön.
PortaPro:t ovat itselläkin ykköskuulokkeina mutta nuo plug:t on myös hyvä olla varalla meluisampia paikkoja silmälläpitäen.. Esimerkiksi kotimaan reittilennoilla käytettävät potkurikoneet ovat sen sorttisia sisämelupesiä että ilman ulkopuolista melua sulkevia kuulokkeita ei kuuntelusta tule käytännössä mitään..
jussi79 kirjoitti:Olen ostamassa iPodin kaveriksi lenkkeilyyn kuulokkeet, koska mukana tulleet eivät pysy juostessa korvissa. Kumpia suosittelette lenkkeilyyn Koss Porta Pro vai Sporta Pro? Onko äänenlaadussa eroa? Entä paino?
Itse käytän lenkillä myös näitä Porta Proita ja erittäin hyvin pysyvät päässä ja ovat riittävän kevyet. Ja ainakin näiden kohdalla myös äänenlaatu pysyy hyvänä jos ei sitten lenkkeile kauhean meluisissa paikoissa, koska yhtäänhän nämä eivät sulje ulkopuolisia ääniä. Sporta Proiden äänenlaadusta en mitään osaa sanoa. Mut tosiaan hiljaiseen metsään tai vähämeluiseen maastoon Porta Prot sopivat hyvin ja kaupan päälle se, että saa vielä nauttia hyvän kuuloisesta musiikista.
Täällä Sennun PX100:t parempina kuulokkeina, usein bussimatkalle/kaupungille otan iPodin omat vakinapit mukaan, ne kun saa niin kätevästi kiedottua soittimen ympärille tai sitten paidan kaula-aukosta roikkumaan jos just sillä hetkellä ei pysty kuunteleen musaa. Onhan noiden munkin kuulokkeiden välillä ihan tajuton ero, voisi alkaa käyttämään enemmän noita Sennuja. Varsinkin nyt kun noista vakinapeista on lähtenyt se kumisetti pois joten tuntuvat ikäviltä korvissa jos vähänkin napit pääsevät vaihtamaan asentoaan.
Itse taidan lähipäivinä ostaa jotkut normaalit, mustat kuulokkeet...
Valkoiset kuulokkeet kun herättävät huomiota, sillä varkaat tietää
että vakiokuulokkeet iPodeihin ovat valkoiset. :S
Jizzy kirjoitti:Itse taidan lähipäivinä ostaa jotkut normaalit, mustat kuulokkeet...
Kannattaa ostaa Porta Prot. Tyhmät varkaat luulee että kuuntelet jotain kasettinauhuria :-)
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Jizzy kirjoitti:Itse taidan lähipäivinä ostaa jotkut normaalit, mustat kuulokkeet...
Kannattaa ostaa Porta Prot. Tyhmät varkaat luulee että kuuntelet jotain kasettinauhuria :-)
Mutta varkaat jotka varastelevat iPodeja, eivät yleensä ole kovin tyhmiä ...
Mutta varkaat jotka varastelevat iPodeja, eivät yleensä ole kovin tyhmiä ...
Joten turhaan ostat mustat jos ipod-varkaat eivät ole tyhmiä. Valkoiset ovat hienommat.
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Itsellä on nyt ollut jo kuukauden olleet kovassa käytössä AKG:n K324P napit, jotka ovat toimineet tähän asti moitteettomasti. Kuulokkeissa on loistava äänenlaatu ja väritkin mätsäävät iPodiin 8)
Ei ole mitään muuta pahaa sanottavaa kyseisistä kuulokkeista paitsi että valkoinen pinta värjääntyy helposti. Se ei ehkä ole kaikille ongelma ja sehän riippuu kovin siitä missä tilanteissa tahtoo kuunnella musiikkia.
Olen testannut vastaavia, hyvät jos haluaa taustamelun pois ja että kaverit ei kuule mitän kuuntelet, mutta pidemmän käytön yhteydessä ei oikeen ollu mukavat, illalla oli sitten korvakäytävät kipeenä
Käytän mm.. Sonyn (http://sp.sony-europe.com/media/2/666) MDR-E819V kuullokkeita. Eihän ne mitkään huiput laadullisesti olekkaan, mutta jostain syystä mä tykkään ja noi sopii mun korviin, ja on sopivan halvat sille tahdille millä mä rikon kuullokkeita. Ja noissa on se kiva voimakkuuden säätö systeemi siinä johdossa. Joskus tulee kyllä käytettyä niitä iPodin mukana tulleita valkosia kuullokkeita, mutta jostain syystä en tykkää.
Noita Sonyn kuullokkeita oli ennen, melkeempä samanlaiset kuullokkeet, vanhassa mp3-soittimessani, ne olivat Sonyn sivujen mukaan (http://sp.sony-europe.com/media/6/2844]) MDR-E818LP kuullokkeet niistäkin tykkäsin, mutta jossain vaiheessa niistä ei enää kuulunut toisesta kuullokkeesta ääni.
Olen myös onnistunut rikkomaan Creative MuVon omat kuullokkeet, (okei tuli kiskaistua toista kuulloketta ja se toinen kuulloke johtoineen irtosi -___-"), ja kahdet Logicin (tms.) mp3-soittimen kuullokkeet. (okei rikoin kaksi sellaista mp3-soitintakin).
hipics kirjoitti:Shuren maahantuoja on siis suomessa Noretron Audio OY. Heillä oli varastossa suoraan noita keltaisia tyynyjä ja tilaus saapui kahdessa päivässä postiin.
Em. mustaa mallia on tulossa myöhemmin kesällä.
Paketin tekstit viittaavat tosin noihin aikaisempiin E3, E4 ja E5 malleihin mutta käynevät yhtä hyvin uudempiin -c malleihin.
10 paria maksoi 24 € ja postiennakolla tilattuna kulut olivat 5 €.
Kyllähän tolla hinnalla sais jo uudet sparkplugit mutta ei jotenkin näillä kuuntelemisen jälkeen kiinnosta.
Sain vihdoin kasan noita uusia mustia (pestäviä) Shuren tyynyjä.
"Kauheeta kiirettä" pitää, joten en oo vielä joutanut testaamaan....
Voi elämä. On noiden kossien äänenlaatu jotain aivan käsittämättömän hirveää. iPod nappulat ovat hyvänkuuloiset verrattaessa näihin. Myös herkkyys on todella pieni.