http://flickr.com/photos/47714080@N00/309724870/
Ying/Yang-symbolihan on todellakin ikivanha eli ei Apple sitä ole keksinyt mutta että ihan sama värityskin. Olis Microsoftin pojat sentään voineet edes vähän tuunata
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Viesti Kirjoittaja Loki »
Onhan tuota hiukan tuunattu, käännetty jopa 180 astetta..McKorhone kirjoitti:..Olis Microsoftin pojat sentään voineet edes vähän tuunata
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
''Eihän sitä tuosta miteenkään voi tunnistaa samaksi''Loki kirjoitti:Onhan tuota hiukan tuunattu, käännetty jopa 180 astetta..McKorhone kirjoitti:..Olis Microsoftin pojat sentään voineet edes vähän tuunata
Viesti Kirjoittaja samij »
eikös itse stevej varast.., eikun lainannut picassolta mietteen "great artists steal" tms. jo hyvin aikaisessa vaiheessa uraa?McKorhone kirjoitti:Digg.comista löytyi tällainen linkki:
http://flickr.com/photos/47714080@N00/309724870/
Ying/Yang-symbolihan on todellakin ikivanha eli ei Apple sitä ole keksinyt mutta että ihan sama värityskin. Olis Microsoftin pojat sentään voineet edes vähän tuunata
Viesti Kirjoittaja Trex »
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Tää on jännää kun laittaa jonkun jutun huumorimielellä ja hymiön perään niin sitten heti haukutaan fanihenkilöksi ja mollaajaksi ILMAN hymiöitä eli tosissaanhakke kirjoitti:Taas jaksaa fanipojat ja -tytöt mollata microsoftia. Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?
Viesti Kirjoittaja hakke »
Tällä "mikkisfanilla" sattuu olemaan macci.McKorhone kirjoitti:Tää on jännää kun laittaa jonkun jutun huumorimielellä ja hymiön perään niin sitten heti haukutaan fanihenkilöksi ja mollaajaksi ILMAN hymiöitä eli tosissaanhakke kirjoitti:Taas jaksaa fanipojat ja -tytöt mollata microsoftia. Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?![]()
Oisko niin että "se mikkis-fani älähtää johon kalikka kalahtaa?"
![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Tuota ei näin. Jos nyt oikeasti miettii mitä alkuperäinen tunnus kuvaa, niin eikö se ole tasapaino ja harmonia? Universal appseilla on tuo tasapaino, ne toimivat kummassakin järjestelmässä.Trex kirjoitti:Bongasin saman jutun jo Digg.comista, jossa yleinen linja oli se, ettei Apple voi omia itselleen ikivanhaa symbolia. Lisäksi ei tuossa MS:n symbolissa ole mitään sen kummempaa kopiointia värityksenkään suhteen, sillä nuo valitut värit sopivat sivun yleiseen väriteemaan.
MS:n käyttötapakin vastaa paremmin symbolin merkitystä, jossa kaksi voimaa (Windows ja Office) täydentävät toisiaan - toisin kuin Applen tapauksessa (Intel ja PowerPC).
BTW, lopulta Diggin viestittely johti niiden lukuisten kertojen ruotimiseen, jolloin Apple on luvatta hyväksikäyttänyt toisten luomuksia.
Edit: Tuo Hakke:n linkkaama sivu nousi esimerkiksi esiin.
Itse en keksi mitä tasapainoa löytyy käyttiksen ja ohjelmapaketin kesken, tai siis meinaako toi nyt sitä että kumpikaan ei kaadu jos ne on samassa koneessa?Tao tarkoittaa tietä ja saa aikaan sopusoinnun, joka ei kuitenkaan ole vakaa tila, vaan alati Yīn'in ja Yáng'in vuorovaikutuksessa muuttuva tila. Yīn (Kuu) edustaa olemassaolon naisellisia piirteitä ja Yáng (Aurinko) miehisiä. Ne koostuvat chi'stä, joka puolestaan nousee Taosta. Yīn ja Yáng -ajattelun perusteos on I Ching eli Muutosten kirja, jonka sanotaan sisältävän myös taolaisuuden alkuperän. Sitä käyttävät taolaisten ohella muun muassa kungfutselaiset.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Apple ei itse suunnittele eikä toteuta mainoskampanjoitaan. Onhan se tietysti mahdollista että Applen markkinointipuolen tyypit ovat käskeneet mainostoimistoa kopioimaan jonkin näkemänsä mainoksen, mutta pitäisin sitä kuitenkin melko epätodennäköisenä. Suomessakin tulee aika ajoin esiin tapauksia missä jonkin firman mainos on lähes suoraan ripattu jostain - yleensä ulkomaisesta - tuotannosta, mutta ei niitä voi mainostoimiston asiakkaana olevan firman piikkiin pistää.hakke kirjoitti:Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?
Viesti Kirjoittaja wanders »
Nyt ei taida ajatus kulkea kunnolla meikäläisellä, mutta tarkoitatko ettei Apple tekisi tarkoituksella sellaisia mainoksia, joissa se kopioi jotain tai on ottanut vaikutteita jostakin teoksesta, mainoksesta, videosta tms.matteus/2 kirjoitti:Apple ei itse suunnittele eikä toteuta mainoskampanjoitaan. Onhan se tietysti mahdollista että Applen markkinointipuolen tyypit ovat käskeneet mainostoimistoa kopioimaan jonkin näkemänsä mainoksen, mutta pitäisin sitä kuitenkin melko epätodennäköisenä. Suomessakin tulee aika ajoin esiin tapauksia missä jonkin firman mainos on lähes suoraan ripattu jostain - yleensä ulkomaisesta - tuotannosta, mutta ei niitä voi mainostoimiston asiakkaana olevan firman piikkiin pistää.hakke kirjoitti:Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?
Viesti Kirjoittaja Nappa »
Harvemmin firma itse mainoksensa tekee.wanders kirjoitti:Nyt ei taida ajatus kulkea kunnolla meikäläisellä, mutta tarkoitatko ettei Apple tekisi tarkoituksella sellaisia mainoksia, joissa se kopioi jotain tai on ottanut vaikutteita jostakin teoksesta, mainoksesta, videosta tms.matteus/2 kirjoitti:Apple ei itse suunnittele eikä toteuta mainoskampanjoitaan. Onhan se tietysti mahdollista että Applen markkinointipuolen tyypit ovat käskeneet mainostoimistoa kopioimaan jonkin näkemänsä mainoksen, mutta pitäisin sitä kuitenkin melko epätodennäköisenä. Suomessakin tulee aika ajoin esiin tapauksia missä jonkin firman mainos on lähes suoraan ripattu jostain - yleensä ulkomaisesta - tuotannosta, mutta ei niitä voi mainostoimiston asiakkaana olevan firman piikkiin pistää.hakke kirjoitti:Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?
Että ne vaan sattuu tulemaan...
Viesti Kirjoittaja samij »
ei tämä selitys ihan mene läpi kun on useampia tapauksia jossa apple on ehdottanut jostain teoksesta tehdyn kopion käyttöä mainoksessaan, alkuperäinen taiteilija on sanonut että ei ja apple on siitä huolimatta mennyt ja käyttänyt teosta.matteus/2 kirjoitti:Apple ei itse suunnittele eikä toteuta mainoskampanjoitaan. Onhan se tietysti mahdollista että Applen markkinointipuolen tyypit ovat käskeneet mainostoimistoa kopioimaan jonkin näkemänsä mainoksen, mutta pitäisin sitä kuitenkin melko epätodennäköisenä. Suomessakin tulee aika ajoin esiin tapauksia missä jonkin firman mainos on lähes suoraan ripattu jostain - yleensä ulkomaisesta - tuotannosta, mutta ei niitä voi mainostoimiston asiakkaana olevan firman piikkiin pistää.hakke kirjoitti:Applehan ei koskaan sortuisi moiseen, eihän?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Ei taida ko. merkki olla ihan niin kiinnostava. Eiköhän tuohon merkkiin voi turvautua aivan kuka tahansa nykyään.samij kirjoitti:olisi muuten hienoa kuulla miten apple on parantanut ikiaikaista jingjang-merkkiä, ei oikein avaudu toi ajatuskulku
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”