Itse suosin Giro kypäriä. Sopivat mun päähän ja sieltä on löytynyt joku suht neutraali malli. Tässä pari cruiseri kypärää.RedDelicious kirjoitti:Mulle jäi ikuinen kammo hurjasteluun yhden epäonnistuneen jarrutuksen takia. Kypärä kai pelasti pahemmilta vammoilta.frissy kirjoitti:Normi fillaroinnissa ei kyllä mene päähän tuo, mutta kun liikun paikasta toiseen (ts. en vain mankeloi) kaupungissa niin pitäisi kyllä tuo hankkia. Sen verran itsetuhoinen ajotyyli kun liikun.
Sitten kun mankeloidaan esim. beachille ilman kiirettä, niin silloin ei kyllä mene päähän. Kuten sanoin, tämä death-defying ajotyyli maastopyörällä onkin sitten toinen juttu... ei niitä nelipisteturvavöitä perheautoissakaan ole
Muutenkin ajosento on jotenkin omituinen noissa hybrideissä. Ei tee hyvää niskalle.
Onkohan olemassa katu-uskottavia pottia cruisereille?
Onko pyöräilykypärä kalkkiksia varten?
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
- Viestit: 408
- Liittynyt: 27.7.2004 klo 10.16
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Sama vika. Talvella pyöräillessä ei oman kypärän käyttö onnistu kun pipo ei mahdu alle. Pitänee käydä ajan kanssa etsimässä hieman laadukkaampaa ja isommalla säätövaralla olevaa tilalle. Työmatkoja ajaessa kypärää tulee käytettyä, siinä kun vauhti pääsee monesti kasvamaan sellaiseksi, että mahdollisen katukosketuksen tapahtuessa haluan että kypärä on välissä. Kauppareissuille taas en jaksa kyseistä kapistusta ottaa mukaan juuri säilytysongelmien vuoksi.Jamac kirjoitti:Mitenkäs suureksi nuo kypärät venyy? Ittellä kun on aina sama ongelma lakkien ja muiden kanssa, että se suurin malli on just siinä että sopii, jos sitä suurinta on edes hyllyssä.
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Voisin kyllä pistää Evansin tai Mayon puolesta rahani. Yllättävää on, että kärjessä painaa niin paljon Espanjalaisia. Contadorin puolesta puhuu kyllä tukea antava Discovery-talli, jolle Tour on ehdoton ykköskisa.masamainio kirjoitti:Seuraan aika pitkälti jokaisen etapin alusta loppuun, tosin omalla lajivalinnalla saattaa olla tekemistä asian kanssa...NeliX4 kirjoitti:....
btw. Monikos täällä seuraa Touride Francea? Nopeuttaa ainakin oman työpäivän kulumista, kun pistää toiselle näytölle Tourin väliaikatiedot rullaamaan. Harmi vaan, että firman linja "kuulemma" menee tukkoon, jos latailee live TV-kuvaa tourista netin kautta.mielenkiintoinen kisa ollut tähän asti, taitaa Contador viedä valkoisen paidan, ainakin sen.
-
- Viestit: 5294
- Liittynyt: 13.4.2007 klo 13.13
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
-
- Viestit: 6455
- Liittynyt: 4.3.2005 klo 22.38
-
- Viestit: 287
- Liittynyt: 18.2.2007 klo 17.30
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Loki »
Kyllä se kypärä takkuiseenkin päähän menee.vinouma kirjoitti:Mitäs rastafarit tekee, ei se kypärä niiden päähän mahdu? Itse en käytä kypärää vaikka poljen käytännössä kaikki matkat. Kypärä on yksinkertaisesti hankala, mihin sen nyt laittaa kun pyörän vierestä se varastetaan? Enkä ole vieläkään törmännyt kypärään joka mahtuisi läskipäähäni. Kuoleminen ei minua haittaa, mutta tuo halvaantuminen kuulostaa ikävältä.
/V


-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 30.7.2005 klo 15.27
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja Riina »
Sitäkin tuli joskus ajateltua, mutta tuolloin pääkin kolahti tuulilasiin mutta onneksi silloin selvisin pään kohdalla vain "komeilla" verinaarmuilla.frissy kirjoitti:Auts. Eikö tuossa tapauksessa selkäpanssari olisi parempi vaihtoehto kuin kypärä. Noh, odotetaan vain, kohta on pakollista ajaa moottoripyörän nahkapuku päällä...Riina kirjoitti: Selästä nimittäin murtui pari nikamaa.
Voisi monella jäädä pyöräilyt ajamatta kun kuumassa nahkapuvussa helteellä ajaisi

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 358
- Liittynyt: 26.8.2006 klo 21.05
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja masamainio »
Myös espanjalainen Catlike tekee tyylikkäitä ja mahdollisimman vähän päästä ulkonevia kypäriä. Itsellä yksi sellainen, mallia Kompact Pro, ja yksi Giron Advantage2 aika-ajokypärä, sekä saman firman Atmos-malli maantielle. En tiedä myydäänkö Catlike kypäriä Suomessa, mutta esim. Espanjassa noita myydään todella edullisesti. Jos haluaa toimivan, ja hyvin tuulettavan mallin, kannattaa hankkia valmistajan paras malli. Käyttötarkoitus huomioonottaen tietysti...NeliX4 kirjoitti:Itse suosin Giro kypäriä. Sopivat mun päähän ja sieltä on löytynyt joku suht neutraali malli. Tässä pari cruiseri kypärää.RedDelicious kirjoitti:Mulle jäi ikuinen kammo hurjasteluun yhden epäonnistuneen jarrutuksen takia. Kypärä kai pelasti pahemmilta vammoilta.frissy kirjoitti:Normi fillaroinnissa ei kyllä mene päähän tuo, mutta kun liikun paikasta toiseen (ts. en vain mankeloi) kaupungissa niin pitäisi kyllä tuo hankkia. Sen verran itsetuhoinen ajotyyli kun liikun.
Sitten kun mankeloidaan esim. beachille ilman kiirettä, niin silloin ei kyllä mene päähän. Kuten sanoin, tämä death-defying ajotyyli maastopyörällä onkin sitten toinen juttu... ei niitä nelipisteturvavöitä perheautoissakaan ole
Muutenkin ajosento on jotenkin omituinen noissa hybrideissä. Ei tee hyvää niskalle.
Onkohan olemassa katu-uskottavia pottia cruisereille?
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
- Viestit: 1180
- Liittynyt: 16.4.2006 klo 19.24
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Repe Ruutikallo kirjoitti:Joskus 70-luvulla luin Tekniikan Maailmasta (tms. jallusta), että jopa autokolareissa prätkäkypäristä olisi huomattavaa hyötyä.
Kolarit anaalisoimalla päästäisiin melko varmasti tulokseen jonka mukaan kypärin käyttö autoillessa pelastaisi vuosittain ainakin puolisen tusinaa suomalaista kuololta tai vaikealta vammautumiselta. Olkoonkin että 70-luvun mossessa päävamman riski oli eksponenttiaalisen suuri nykyisiin turvapeltilehmiin verrattuna.
Taitaisi silti olla vaikea päästä eduskuntaan, jos ilmoittaisi yhdeksi tavoitteekseen kypäripakon autoihin.
Jos vaihtais taktiikkaa ja ehdottais kypäräpakkoa kaikille, jotka käyttävät PC-konetta ja Windowsia.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 16.1.2006 klo 11.41
Viesti Kirjoittaja Search »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Oli vauhti mikä tahansa, ihmisen pää ei kestä kovinkaan kummoista iskua rotvallin reunaan. Kaatumiseen pyörällä ei tarvitse kuin hieman huonoa tuuria, oli taidot kuinka hyvät tahansa.
Kunnon pyöräkaupoista löytyy hyvännäköisiä kypäriä. Tyyli ei ole este, tyhmyys kylläkin.
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja JHA »
Mistä päästäänkin siihen että havainnoista on otettu opiksi ja kypärän kaltainen suoja on ollut autoissa arkipäiväinen jo hyvänaikaa ja yhä tehostuvissa määrin. Tosin toteutettuna niin päin että pehmustetta ei pidetä jatkuvasti pään ympärillä vaan siten että pehmuste laukaistaan pään ja auton väliin vasta kolaritilanteessa tehostettuna turvavöiden tarjoamalla lisäsuojalla.Repe Ruutikallo kirjoitti:Joskus 70-luvulla luin Tekniikan Maailmasta (tms. jallusta), että jopa autokolareissa prätkäkypäristä olisi huomattavaa hyötyä.
Kolarit anaalisoimalla päästäisiin melko varmasti tulokseen jonka mukaan kypärin käyttö autoillessa pelastaisi vuosittain ainakin puolisen tusinaa suomalaista kuololta tai vaikealta vammautumiselta. Olkoonkin että 70-luvun mossessa päävamman riski oli eksponenttiaalisen suuri nykyisiin turvapeltilehmiin verrattuna.
70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina, takapenkin turvavöitä ei vielä juurikaan harrastettu ja ennenkaikkea vöiden käyttö oli vasta vapaaehtoispohjalla joten onnettomuustilanteessa juuri mikään ei yleensä ollut estämässä kuupan ja kantavan rakenteen napakkaa yhteennapsahdusta.
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Itse en pyöräilykypärää omista, mutta vauhdikas ajotyyli Turun liikenteessä on kyllä saanut kypärän päähän satunnaisesti, etenkin talvella. Kypäränä käytän Red:in lumilautailukypärää josta tulee korvaläpät poistamalla skeittipotan näköinen kapistus. Toimii kesälläkin erinomaisesti ja etenkin talvella. Ei jäädy pää vaikka kuinka tuulisi.Roadstar kirjoitti:Sama vika. Talvella pyöräillessä ei oman kypärän käyttö onnistu kun pipo ei mahdu alle. Pitänee käydä ajan kanssa etsimässä hieman laadukkaampaa ja isommalla säätövaralla olevaa tilalle. Työmatkoja ajaessa kypärää tulee käytettyä, siinä kun vauhti pääsee monesti kasvamaan sellaiseksi, että mahdollisen katukosketuksen tapahtuessa haluan että kypärä on välissä. Kauppareissuille taas en jaksa kyseistä kapistusta ottaa mukaan juuri säilytysongelmien vuoksi.Jamac kirjoitti:Mitenkäs suureksi nuo kypärät venyy? Ittellä kun on aina sama ongelma lakkien ja muiden kanssa, että se suurin malli on just siinä että sopii, jos sitä suurinta on edes hyllyssä.
Tänä vuonna en ole kyllä vielä edes ottanut pyörää ulos varastosta kun ostin yksipyöräisen ja sillä tulee kuljettua kaikki matkat. Sen kanssa ei ole vielä tullut kypärää käytettyä kun vauhdit on niin leppoisia.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No ei kovin hiljalleen, sillä muistelmieni mukaan etupenkin remelit tulivat uusissa henkilöautoissa pakollisiksi varusteiksi vuonna 1971. Pakollisuuden jälkeen ei tunneta enää mitään hiljalleen:ta.JHA kirjoitti: 70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina

Sanktioimattomaan etuvöiden "käyttöpakkoon" päästiin vuosikymmenen puolivälissä, tais olla 1974. Se oli samanlainen vitsi kuin myöhempi kypäripakkokin eli lähinnä hurskas toive autoilijoiden suuntaan.
Siinä ammoisessa lehtitekstissä tarkoitettiin siis kypärin käyttöä turvavöiden lisäksi. Mutta kyllä, joka suunnalta laukeilevat varmuuskumit täyttävät nyt pitkälti kypärin idean ja enemmänkin, sillä suojaavathan ne partaveitsenterävien aivojemme lisäksi myös voimakkaasti kehittyneitä, komeita ruumiitamme.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 2928
- Liittynyt: 28.11.2004 klo 14.14
- Paikkakunta: Espoo
Viesti Kirjoittaja JHA »
Nooh. Jos autokantamme keski-ikä nykyiselläänkin lähentelee liki kymmentä vuotta niin uusien autojen pakolliset varusteet alkavat olla liikenteessä yleisiä vastaantulijoita ehkä noin 5 vuoden jälkeen ja vuosikymmenen kuluttua asennettua kalustoa ajoneuvokannan enemmistössä..Repe Ruutikallo kirjoitti:No ei kovin hiljalleen, sillä muistelmieni mukaan etupenkin remelit tulivat uusissa henkilöautoissa pakollisiksi varusteiksi vuonna 1971. Pakollisuuden jälkeen ei tunneta enää mitään hiljalleen:ta.JHA kirjoitti: 70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina![]()
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No tällä perusteella tosiaan hiljalleen juu.JHA kirjoitti:Nooh. Jos autokantamme keski-ikä nykyiselläänkin lähentelee liki kymmentä vuotta niin uusien autojen pakolliset varusteet alkavat olla liikenteessä yleisiä vastaantulijoita ehkä noin 5 vuoden jälkeen ja vuosikymmenen kuluttua asennettua kalustoa ajoneuvokannan enemmistössä..Repe Ruutikallo kirjoitti:No ei kovin hiljalleen, sillä muistelmieni mukaan etupenkin remelit tulivat uusissa henkilöautoissa pakollisiksi varusteiksi vuonna 1971. Pakollisuuden jälkeen ei tunneta enää mitään hiljalleen:ta.JHA kirjoitti: 70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina![]()
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 24.1.2006 klo 20.05
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti Kirjoittaja Miklu »

-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Jos tähän on uskominen, niin eikö se tarkoita sitten että kohta pyöräilykypärän käyttämättä jättmisestä saa oikeasti sakot.Repe Ruutikallo kirjoitti:...JHA kirjoitti:70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina
Sanktioimattomaan etuvöiden "käyttöpakkoon" päästiin vuosikymmenen puolivälissä, tais olla 1974. Se oli samanlainen vitsi kuin myöhempi kypäripakkokin eli lähinnä hurskas toive autoilijoiden suuntaan.
...
-
- Viestit: 2017
- Liittynyt: 25.4.2004 klo 16.21
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Kyl siitä itseasiassa saakin, tai ainakin Helsingin alueella, mikäli saattuu vaarantamaan liikennettä tms. vaarallista poiliisin näkökulmasta. Käsittääkseni kuitenkin lain muoto on, etttä pyöräilijän on yleensä käytettävä kyperää, eikä pyöräilijän on. käytettävä. Tämän vuoksi sakot saa (tai sai) aika helposti valittamalla veke. Ainakin muutamista sakkotapauksista kuullut.NeliX4 kirjoitti:Jos tähän on uskominen, niin eikö se tarkoita sitten että kohta pyöräilykypärän käyttämättä jättmisestä saa oikeasti sakot.Repe Ruutikallo kirjoitti:...JHA kirjoitti:70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina
Sanktioimattomaan etuvöiden "käyttöpakkoon" päästiin vuosikymmenen puolivälissä, tais olla 1974. Se oli samanlainen vitsi kuin myöhempi kypäripakkokin eli lähinnä hurskas toive autoilijoiden suuntaan.
...
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Turussa ainakin ratsaavat syksyisin sekä pyöräilijöiden valoja että kypäriä YO-kylään mevässä motarin alittavassa tunnelissa. Valottomuudesta kun saa vissiin jopa sakot, mutta kypärästä voivat vain huomauttaa. Vai toiste päin.. en muista.jonesb kirjoitti:Kyl siitä itseasiassa saakin, tai ainakin Helsingin alueella, mikäli saattuu vaarantamaan liikennettä tms. vaarallista poiliisin näkökulmasta. Käsittääkseni kuitenkin lain muoto on, etttä pyöräilijän on yleensä käytettävä kyperää, eikä pyöräilijän on. käytettävä. Tämän vuoksi sakot saa (tai sai) aika helposti valittamalla veke. Ainakin muutamista sakkotapauksista kuullut.NeliX4 kirjoitti:Jos tähän on uskominen, niin eikö se tarkoita sitten että kohta pyöräilykypärän käyttämättä jättmisestä saa oikeasti sakot.Repe Ruutikallo kirjoitti:...JHA kirjoitti:70-luvun autokypäräajatuksia kannattaa taas tarkastella historiallisissa puitteissansa ja muistaa että tuolloin alkoivat vasta etupenkin turvavyöt olla hiljalleen uusien autojen vakiovarusteina
Sanktioimattomaan etuvöiden "käyttöpakkoon" päästiin vuosikymmenen puolivälissä, tais olla 1974. Se oli samanlainen vitsi kuin myöhempi kypäripakkokin eli lähinnä hurskas toive autoilijoiden suuntaan.
...
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: 25.5.2006 klo 13.41
- Paikkakunta: Turku
Viesti Kirjoittaja tahkis »
Pimeällä valotta ajamisesta saattaa muutaman kympin rikesakko napsahtaa.Pbman kirjoitti:Turussa ainakin ratsaavat syksyisin sekä pyöräilijöiden valoja että kypäriä YO-kylään mevässä motarin alittavassa tunnelissa. Valottomuudesta kun saa vissiin jopa sakot, mutta kypärästä voivat vain huomauttaa. Vai toiste päin.. en muista.
Itse asiassa jopa ilman heijastimia oleva polkupyörä on lain vastainen, joten periaatteessahan siitäkin voisi sakon saada.
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 15.12.2006 klo 13.13
- Paikkakunta: Riksu
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
-
- Viestit: 7416
- Liittynyt: 20.5.2005 klo 10.41
- Paikkakunta: Turku I
Viesti Kirjoittaja Maza »
En minä tuotakaan kovin tyylikkääksi sanoisi, samanlainen pääsiäismunaksi maalattu käpykakku, kuin kaikki muutkin. Sopii ehkä kirjavan maasturi/hybridi/kilpurifillarin kanssa. Minkähänlainen kypärä sopisi meikäläisen armeijamallisen fillarin tyyliin?Jonkkis kirjoitti:Kypärää kannattaa käyttää, jos sellainen löytyy. Eikä asiallinen pöyräilykypära ole ruma vaan oikeasti tyylikkään näköinen. Kuvitelkaa jalkoihin ulottuva nahkatakki ja musta MET. http://www.met-helmets.com/home.jsp?idrub=21
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kun ala-asteella muinoin pelattiin jääkiekkoa, riitti kypärän korvikkeeksi kaksi pipoa päällekkän. Tyydyn siis talvisin karvalakkiin kypärän asemesta.
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 15.12.2006 klo 13.13
- Paikkakunta: Riksu
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Mites tämä: http://shop.bomber.fi/product_details.php?p=218Maza kirjoitti:En minä tuotakaan kovin tyylikkääksi sanoisi, samanlainen pääsiäismunaksi maalattu käpykakku, kuin kaikki muutkin. Sopii ehkä kirjavan maasturi/hybridi/kilpurifillarin kanssa. Minkähänlainen kypärä sopisi meikäläisen armeijamallisen fillarin tyyliin?Jonkkis kirjoitti:Kypärää kannattaa käyttää, jos sellainen löytyy. Eikä asiallinen pöyräilykypära ole ruma vaan oikeasti tyylikkään näköinen. Kuvitelkaa jalkoihin ulottuva nahkatakki ja musta MET. http://www.met-helmets.com/home.jsp?idrub=21![]()
Kun ala-asteella muinoin pelattiin jääkiekkoa, riitti kypärän korvikkeeksi kaksi pipoa päällekkän. Tyydyn siis talvisin karvalakkiin kypärän asemesta.
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Maza kirjoitti: Minkähänlainen kypärä sopisi meikäläisen armeijamallisen fillarin tyyliin?![]()
Kun ala-asteella muinoin pelattiin jääkiekkoa, riitti kypärän korvikkeeksi kaksi pipoa päällekkän. Tyydyn siis talvisin karvalakkiin kypärän asemesta.
Taas mennään snoukkapuolelle mutta Giron "bad lieutenant" tuli ekana mieleen:

Pipoista tuli mieleen sellanen että lumilautapuolella joku valmistaja toi markkinoille viime kaudeksi suojapipon.. siin oli ommeltu sinne sisällä jotain vaahtomuovia =) =) Suojaa varmaan melkoisesti
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit