No, mikä siinä on vaikeaa? Teh Kraken vastasi meistä kolmesta ensimmäisenä. Minä jäin siis pronsille, sinä saavutit hopeasijan.Macpoika kirjoitti:Häh? <- Tyhmä kysymysTheKraken kirjoitti:Ai äm teh winner!
Tyhmät kysymykset
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Ahaa. En huomannut hänen viestiään.Maza kirjoitti:No, mikä siinä on vaikeaa? Teh Kraken vastasi meistä kolmesta ensimmäisenä. Minä jäin siis pronsille, sinä saavutit hopeasijan.Macpoika kirjoitti:Häh? <- Tyhmä kysymysTheKraken kirjoitti:Ai äm teh winner!
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Muutamia kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja Chico Conzales »
1) Eikö taustakuvaa tosiaan saa vaihdettua suoraan kuvan kautta, kuten "aseta taustakuvaksi" vai pitääkö se tosiaan mennä "työpöytä" ->Click ->vaihda taustakuva ->sieltä hakea oikea kansio jne. ?
2) Miksi backspace ei aina palauta nettiselaimella (safari) edellistä sivua?
3) Onko macissa olemassa vastaavat nappulat wintoosan backspacelle ja enterille, kansioissa liikkumiselle/tiedotojen avaamiselle?
4) Millainen virus/hakkeri-suojaussydeemit macissa on valmiina, eli onko tarvetta rueta itse ohjelmia kyseisiin onkkelmiin etsimään?
Tyhmiä kysymyksiä? Aivan, mutta siinä topicissahan liikutaan
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Taisipa olla ihan eka inferno servo nimimerkille..No yksi kerta sitä submittia riittää, vaikka ko. virhe tulisikin. Surffaile vaan takaisin sivuille haluamallasi tavalla, ja se viesti on siellä - kuten sinäkin olet, ja vieläpä ihan kirjautuneena. 8)MasBe kirjoitti:Montas kertaa ajattelit postaa ton viestin?
-
Re: Muutamia kysymyksiä
Viesti Kirjoittaja Maza »
1. Kyllä se pitää Järjestelmäasetuksista käydä vaihtamassa. Automator-ohjelmalla voi toki tehdä plug-inin tms. Finderiin, jolla talletetun kuvan saa paiskattua taustakuvaksi. Kuvan pitää joka tapauksessa olla koneella, netistä kuvia ei saa kaapattua taustakuvaksi.Chico Conzales kirjoitti:Nyt useampi mieltä askarruttava kysymys.
1) Eikö taustakuvaa tosiaan saa vaihdettua suoraan kuvan kautta, kuten "aseta taustakuvaksi" vai pitääkö se tosiaan mennä "työpöytä" ->Click ->vaihda taustakuva ->sieltä hakea oikea kansio jne. ?
2) Miksi backspace ei aina palauta nettiselaimella (safari) edellistä sivua?
3) Onko macissa olemassa vastaavat nappulat wintoosan backspacelle ja enterille, kansioissa liikkumiselle/tiedotojen avaamiselle?
4) Millainen virus/hakkeri-suojaussydeemit macissa on valmiina, eli onko tarvetta rueta itse ohjelmia kyseisiin onkkelmiin etsimään?
2. Tekstikentät saattavat häiritä tuota.
3. Kansiot ja ohjelmat yms. avataan omppu-o yhdistelmällä. Kansioissa taakse/eteen liikkuminen käy omppu ja kaarisulut -yhdistelmällä. Tämän voi käydä muuttamassa Järjestelmäasetuksissa, jos on tarvetta.
4. Palomuuri on olemassa. Ongelmia ei ole. Eli viruksia, eikä haittaohjelmia ole olemassa Macille. Palomuurin voi pitää päällä, ei se mitään haittaakaan.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
3. itse suosin palstanäkymää ja nuolinäppäimiä. Ohjelman saa minusta parhaiten käyntiin omppu-nuoli alas -yhdistelmällä. Tämä toimii myös kansion avaimena kansionäkymässä. Sama toistepäin eli "takaisin" tapahtuu muistaakseni omppu-nuoli ylös.
4. Onppua ei onnistuneesti ole vielä ikuna kuunaan verkon yli murrettu, eli hyvin voit yösi nukkua.
-
Viesti Kirjoittaja Jii »

-
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Beta 3:sen ominaisuus tosiaan.. Safari 2:ssa tollasta vaihtoehtoa ei ooTheKraken kirjoitti:1. Kyllä ainakin minun safarissa löytyy "Use Image as Desktop Background" tämä tosin tämä uusin beta, joten voi olla siitä kiinni. Mutta muuten juu tarttee järjestelmäasetuksista se säätää.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Koodi: Valitse kaikki
on run {input, parameters}
tell application "Finder" to if ((selection as string) is not "") then set desktop picture to file (selection as string)
return input
end run
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Itse ratkaisin tämän sillä, etten käytä firefoxia. On aika ruman näköistä, kun Safariin tottuu.Castor Hades kirjoitti:Mistäs saisi firefoxin tekstit skarpattua, nyt kovin suttuista...muualla tekstit ihan ok...font smoothin style ei tunnu auttavan...
EDIT: On siis tietääkseni ominaisuus, eikä vika.
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
Koitin käynnistää uudelleen, mutta ei auttanut.... Mutta kun sammutin koneen ja sitten yritin uudelleen, niin kappas, se toimi..TheKraken kirjoitti:Ootkos jo buutannut?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Nyt kun vain löytäisi sarjanumeron, jonka Apple on tainnut piilottaa todella kinkkiseen paikkaan.......
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Koneen sarjanumero?Jii kirjoitti:Koitin käynnistää uudelleen, mutta ei auttanut.... Mutta kun sammutin koneen ja sitten yritin uudelleen, niin kappas, se toimi..TheKraken kirjoitti:Ootkos jo buutannut?![]()
Nyt kun vain löytäisi sarjanumeron, jonka Apple on tainnut piilottaa todella kinkkiseen paikkaan.......
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Ja sitten kuvankäsittelysoftassa, esim. GraphicConverterista onnistuu suoraan valikosta Picture -> Use Picture as Desktop Image.MasBe kirjoitti:Beta 3:sen ominaisuus tosiaan.. Safari 2:ssa tollasta vaihtoehtoa ei ooTheKraken kirjoitti:1. Kyllä ainakin minun safarissa löytyy "Use Image as Desktop Background" tämä tosin tämä uusin beta, joten voi olla siitä kiinni. Mutta muuten juu tarttee järjestelmäasetuksista se säätää.
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
Ei, vaan itse pelin... Pitäisi rekisteröidä se nettiin, jotta saisi päivitykset... Omistaan RCT3:n PC:llä, ja sen mukana tuli selkeä sarjakoodilappu. Tässä Mac-versiossa oli vain levy ja opas, josta en löytänyt sarjakoodia.MasBe kirjoitti:Koneen sarjanumero?-logo vasemmassa yläkulmassa -> tietoa tästä macista -> lisätietoja
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Aikanaa Dosessa ku olin töissä, löyty ne sarjanumerot yleensä niist pelin laatikoista..Jii kirjoitti:Ei, vaan itse pelin... Pitäisi rekisteröidä se nettiin, jotta saisi päivitykset... Omistaan RCT3:n PC:llä, ja sen mukana tuli selkeä sarjakoodilappu. Tässä Mac-versiossa oli vain levy ja opas, josta en löytänyt sarjakoodia.MasBe kirjoitti:Koneen sarjanumero?-logo vasemmassa yläkulmassa -> tietoa tästä macista -> lisätietoja
Nyt ku katoin mun Civ4:n ja Wow:n koteloita, ei niissäkään tosiaa sarjanumeroo oo..
Apple iMac late 2012
-
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
E: Vika löytyi. Ei nähtävästi toimi, kun iTunes plus on päällä, bugi joka toivottasvasti korjataa.
-
Viesti Kirjoittaja Jii »
Ei nyt sentään. Jos olet ostanut levyllä olevat biisit aikaisemmin, niin ne tavallaan menevät hukkaan. Monella levyllä kun on pääosin 11-14 raitaa, ja hintaa levyllä on 9,99€ (yksin ostettuna raita 0,99€). Jos ostat kokonaisen levyn, niin siinä tulee säästöä... Mitään alennuksia et kyllä tule saamaan vaikka olisit ostanut levyltä 5 tai 10 raitaa. Kannattaa joko ostaa ne välttämättömät biisit erikseen, tai sitten jos sitä rahaa on, niin osta koko levy.Jonkkis kirjoitti:Olen ostamassa yhtä albumia iTunesista, josta olen jo ostanut 3 raitaa. Hintana näkyy tuo vaki 10 eur? eikös siitä pitäisi lähteä kolmen biisin verran hinnasta pois?
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Edit: Jos ostatte ison A:n levyn, eli Ari Koivusen Fuel for the Fire, niin kannattaa ostaa jokainen biisi erikseen... Siinä säästää yli euron (levyllä 12 biisiä, 0,99€/kpl, tai koko levy 12,99€.

-
Saahan! kokeile vaikka ite. Albumin hinnasta otetaan ostetuiden raitojen määrä poies.Jii kirjoitti:Ei nyt sentään. Jos olet ostanut levyllä olevat biisit aikaisemmin, niin ne tavallaan menevät hukkaan. Monella levyllä kun on pääosin 11-14 raitaa, ja hintaa levyllä on 9,99€ (yksin ostettuna raita 0,99€). Jos ostat kokonaisen levyn, niin siinä tulee säästöä... Mitään alennuksia et kyllä tule saamaan vaikka olisit ostanut levyltä 5 tai 10 raitaa. Kannattaa joko ostaa ne välttämättömät biisit erikseen, tai sitten jos sitä rahaa on, niin osta koko levy.Jonkkis kirjoitti:Olen ostamassa yhtä albumia iTunesista, josta olen jo ostanut 3 raitaa. Hintana näkyy tuo vaki 10 eur? eikös siitä pitäisi lähteä kolmen biisin verran hinnasta pois?
Edit: Jos ostatte ison A:n levyn, eli Ari Koivusen Fuel for the Fire, niin kannattaa ostaa jokainen biisi erikseen... Siinä säästää yli euron (levyllä 12 biisiä, 0,99€/kpl, tai koko levy 12,99€.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Eikö juuri tuollainen hyvityshomma ole olemassaJii kirjoitti:Ei nyt sentään. Jos olet ostanut levyllä olevat biisit aikaisemmin, niin ne tavallaan menevät hukkaan. Monella levyllä kun on pääosin 11-14 raitaa, ja hintaa levyllä on 9,99€ (yksin ostettuna raita 0,99€). Jos ostat kokonaisen levyn, niin siinä tulee säästöä... Mitään alennuksia et kyllä tule saamaan vaikka olisit ostanut levyltä 5 tai 10 raitaa. Kannattaa joko ostaa ne välttämättömät biisit erikseen, tai sitten jos sitä rahaa on, niin osta koko levy.Jonkkis kirjoitti:Olen ostamassa yhtä albumia iTunesista, josta olen jo ostanut 3 raitaa. Hintana näkyy tuo vaki 10 eur? eikös siitä pitäisi lähteä kolmen biisin verran hinnasta pois?
http://www.apple.com/fi/itunes/store/music.html
"Jopa edullisemmin. Kiitos Complete My Album -ominaisuuden. Kun ostat yksittäisiä kappaleita iTunes Storesta, saat albumin ostaessasi 0,99 € hyvityksen jokaisesta aikaisemmin ostamastasi albumin kappaleesta."
-
JA kuten tuossa totesin Plus-ominaisuus päällä mitään hyvitystä ei anneta!Pis kirjoitti:Eikö juuri tuollainen hyvityshomma ole olemassaJii kirjoitti:Ei nyt sentään. Jos olet ostanut levyllä olevat biisit aikaisemmin, niin ne tavallaan menevät hukkaan. Monella levyllä kun on pääosin 11-14 raitaa, ja hintaa levyllä on 9,99€ (yksin ostettuna raita 0,99€). Jos ostat kokonaisen levyn, niin siinä tulee säästöä... Mitään alennuksia et kyllä tule saamaan vaikka olisit ostanut levyltä 5 tai 10 raitaa. Kannattaa joko ostaa ne välttämättömät biisit erikseen, tai sitten jos sitä rahaa on, niin osta koko levy.Jonkkis kirjoitti:Olen ostamassa yhtä albumia iTunesista, josta olen jo ostanut 3 raitaa. Hintana näkyy tuo vaki 10 eur? eikös siitä pitäisi lähteä kolmen biisin verran hinnasta pois?
http://www.apple.com/fi/itunes/store/music.html
"Jopa edullisemmin. Kiitos Complete My Album -ominaisuuden. Kun ostat yksittäisiä kappaleita iTunes Storesta, saat albumin ostaessasi 0,99 € hyvityksen jokaisesta aikaisemmin ostamastasi albumin kappaleesta."
-
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka