Maxtor 500 GB vs. LaCie 320 GB
-
Maxtor 500 GB vs. LaCie 320 GB
Viesti Kirjoittaja arma »
Kumman itse ostaisit?
Kumpi vaikuttaa hinta/laatusuhteeltaan paremmalta?
-
Viesti Kirjoittaja MiniMe »
-
-
Viesti Kirjoittaja mikel »
Datan tallennukseen käy tietenkin USB 2.0 myöskin mutta jos kyseessä on esim. videoiden työstö niin firwire on ehdoton vähimmäisedellytys.
-
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mä hukkasin toukokuussa reilu neljä biljoonaa bittiä noin 11000 tuntia pyörineen LaCien levyn seotessa ja nyt, reilu kaksi kuukautta myöhemmin, yritän edelleen saada LaCielta toimivaa levyä tilalle. Jo kahdesti ovat lähettäneet huollossa käyneen levyn edellistä kertaa rikkinäisempänä takaisin. Toivottavasti sulle ei käy samoin.mikel kirjoitti:Esim. 500GB D2 on pyörinyt jo reippaasti yli 10 000 tuntia videoita editoiden, renderöiden jne enkä ole vielä bittiäkään hukannut.
Sen sijaan mun vanhimmat FireWire-levyt, 2x Miglia MediaBank MT joissa molemmissa kaksi IBM:n Deskstar levyä, toimivat edelleen moitteetta lähes kuuden vuoden käytön jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Onko sulla käytössä Windows vai Mac OS? Sanovat, että Laciet toimivat paremmin Mac-koneissa.mercury kirjoitti:Mä hukkasin toukokuussa reilu neljä biljoonaa bittiä noin 11000 tuntia pyörineen LaCien levyn seotessa ja nyt, reilu kaksi kuukautta myöhemmin, yritän edelleen saada LaCielta toimivaa levyä tilalle. Jo kahdesti ovat lähettäneet huollossa käyneen levyn edellistä kertaa rikkinäisempänä takaisin. Toivottavasti sulle ei käy samoin.mikel kirjoitti:Esim. 500GB D2 on pyörinyt jo reippaasti yli 10 000 tuntia videoita editoiden, renderöiden jne enkä ole vielä bittiäkään hukannut.
Sen sijaan mun vanhimmat FireWire-levyt, 2x Miglia MediaBank MT joissa molemmissa kaksi IBM:n Deskstar levyä, toimivat edelleen moitteetta lähes kuuden vuoden käytön jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Macceja kaikki joissa mun levyt ovat olleet kiinni. Eikä mulla ois mitään erityistä LaCieta vastaan jos tuo levy ois tullut ekalta huoltokeikalta takaisin toimivana. LaCien toiminta tässä tapauksessa on vaan ollut niin täydellisen sikamaista ja suorastaan valheellista että myös jälleenmyyjällä (suuri, mutta jätän nimeltä mainitsematta) on revitty hiuksia ja pelihousuja, myös lukuisten muiden asiakkaiden tapausten kanssa.jukos kirjoitti:Onko sulla käytössä Windows vai Mac OS? Sanovat, että Laciet toimivat paremmin Mac-koneissa.
-
-
Viesti Kirjoittaja lahtarovic »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Tuo hankkimasi ei taida olla tässä ketjussa puhuttu mini-malli, joka ei tarvitse omaa virtalähdettä. Too good to be true...?lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
-
Jaa niinpäs sanotaankin FW olevan Laciessa, komento takaisin...wanders kirjoitti:Tuo hankkimasi ei taida olla tässä ketjussa puhuttu mini-malli, joka ei tarvitse omaa virtalähdettä. Too good to be true...?lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
Tosimies ei lue ketjun jorinoita kunnolla, ennen kuin on myöhäistä

-
Viesti Kirjoittaja wanders »
-
Siis haitko tämän: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 68E&whid=3 mallin? Eli onko sinulla Firewire liitäntä siinä, itse katsoin juuri verkkokaupan nettisivulta niin siinä ei puhuttu mitään Firewirestä.lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
Nyt heräsikin kysymys kai tähän Macbookkiin saa tuon Firewiren kiinni?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Anzzi »
Eihän tuossa tietoasemankaan mallissa näytä olevan firewire liitäntää....arma kirjoitti:Siis haitko tämän: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 68E&whid=3 mallin? Eli onko sinulla Firewire liitäntä siinä, itse katsoin juuri verkkokaupan nettisivulta niin siinä ei puhuttu mitään Firewirestä.lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
Tuoteselostuksessa lukee vain että sitä on Saatavilla sekä usb että firewire-liitännällä!
-
No katohhan p*rkele, aika ketkusti ovat kirjottaneet!Anzzi kirjoitti:Eihän tuossa tietoasemankaan mallissa näytä olevan firewire liitäntää....arma kirjoitti:Siis haitko tämän: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 68E&whid=3 mallin? Eli onko sinulla Firewire liitäntä siinä, itse katsoin juuri verkkokaupan nettisivulta niin siinä ei puhuttu mitään Firewirestä.lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
Tuoteselostuksessa lukee vain että sitä on Saatavilla sekä usb että firewire-liitännällä!

Onneksi maltoin mieleni, enkä vielä eilen laittanut tilaukseen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hyvä että huomasit ja kiitos

-
Juu, ja USB2:lla se on ja FW-versio on tosiaan sitten erikseen.arma kirjoitti:Siis haitko tämän: http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid=1&c ... 68E&whid=3 mallin? Eli onko sinulla Firewire liitäntä siinä, itse katsoin juuri verkkokaupan nettisivulta niin siinä ei puhuttu mitään Firewirestä.lahtarovic kirjoitti:Sen verran pitää mainita, että 320 Gb Porche maksaa Verkkokaupassa 84,90 €, ite hain juuri Pirkkalasta pois kuleksimasta mokoman
-
-
Viesti Kirjoittaja silma »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Käyttävät kyllä aika pitkälti nykyään Western Digitalin levyjä...tosin saattaa tietenkin riippua koosta. Oma 250giganne on ainakin varustettu WD:n levyllä.silma kirjoitti:Samaa basaa on molemmissa laaitkoissa koska kun avaat sen Lacien levy niin yllätys yllätys siellä on sisällä samaa rautaa eli Maxtorin levyjä... Lacie tuppaa käyttämään siellä kovoja mitä halvimmalla saavat... ite pysyisin kaukana noista lacien vehkeistä niin paljon laatu niillä heittelee.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Mulla on hajonnut samaisia levyjä jo 3 kpl ja naapurin työhuoneessa 1 kpl. Audiokäytössä ja stabiilisti paikallaan ollen. Levyistä on hajonnut sisältä joko toinen levy(Maxtor) tai ohjain on laittanut päreiksi koko plätyn sisällön. Edes noi datan palautusfirmat ei saa sitä sotkua luettua. Mutta ne pienet 1 levyiset LaCiet on kestäneet ihan ok. Mutta oma valintani ei ole enää LaCie.mikel kirjoitti:Itse en vaihtaisi Lacien kovalevyjäni mihinkään muuhun merkkiin. Esim. 500GB D2 on pyörinyt jo reippaasti yli 10 000 tuntia videoita editoiden, renderöiden jne enkä ole vielä bittiäkään hukannut. Eli Lacie on minun kokemuksieni perusteella täydellinen ulkoinen kovalevy (omistan 4kpl).
Datan tallennukseen käy tietenkin USB 2.0 myöskin mutta jos kyseessä on esim. videoiden työstö niin firwire on ehdoton vähimmäisedellytys.
-
Jep, itse kävinkin tänään ostamassa sen Maxtorin.Jone-51K kirjoitti:Mulla on hajonnut samaisia levyjä jo 3 kpl ja naapurin työhuoneessa 1 kpl. Audiokäytössä ja stabiilisti paikallaan ollen. Levyistä on hajonnut sisältä joko toinen levy(Maxtor) tai ohjain on laittanut päreiksi koko plätyn sisällön. Edes noi datan palautusfirmat ei saa sitä sotkua luettua. Mutta ne pienet 1 levyiset LaCiet on kestäneet ihan ok. Mutta oma valintani ei ole enää LaCie.mikel kirjoitti:Itse en vaihtaisi Lacien kovalevyjäni mihinkään muuhun merkkiin. Esim. 500GB D2 on pyörinyt jo reippaasti yli 10 000 tuntia videoita editoiden, renderöiden jne enkä ole vielä bittiäkään hukannut. Eli Lacie on minun kokemuksieni perusteella täydellinen ulkoinen kovalevy (omistan 4kpl).
Vähän repesin, kun tämä 500 gb kovalevy maksoi 99e ja vieressä sama malli muuten paitsi 320 gb (usb, ei firewire) 130e

-
Ja oikeudet ovat "Voit vain lukea" eikä sitä voi muuttaa

Mitä tässä kannattaisi tehdä?
edit; ei enää probleemia!
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka