Hehhe, joo eilen olin sit oikeen kunnon shokissa kun ton kirjotin.
Eli selvennänpä tilanteen ja kerron uudesta käänteestä joka ilmeni.
Mutta siis alkutilanne, G4 macci jossa kaksi sisäistä levyä, toisessa 10.4. Tarkotus oli laittaa sinne kaverin levy sisään, joka on ollut Win Xp koneessa viimeksi, ei ole varmaa onko siellä peräti XP sisällä.
Korvasin XP levyllä toisen G4:kun sisäisitä levyistä ja boottasin koneen. Firewire levy ei ollut tällöin liitettynä ollenkaan koneeseen.
Noh, macci ei suostunut käynnistymään XP, levyn kanssa ollenkaan, tuli vain harmaa ruutu. Kokeilin vielä sammuttaa ja käynnistää koneen uudestaan ja noin minuutin venailun jälkeen luovutin, sammutin koneen ja otin XP levyn ulos ja toisen macci levyn takas sisälle. (Huom 10.4 levy oli koko ajan sisällä).
Sitten macci päälle, käynnistyi OK, firewire kiinni ja päälle, mitään ei tapahtu.. Tarkistrtaan johdot, vaihetaan vielä portteja (muutmaan kertaan) ei mitään.
Kotona mac minillä sama juttu.. Tämän takia oletin elien pahinta ja aattelin että jos sitä levyä on vaikka täräytetty huomaamatta ja nyt sen on sit fyysisesti rikki. (Aijjoo siis levytyöklau ei noteeraa levyä myöskään mitenkään)
Noh, nyt sit tänään mac minillä testailtiin lisää, pistettiin toinen firewire levy siihen kiinni, johonka laitettiin sitten tää viallinen lacie, niin heti kun viallinen levy kiinitetään firewire väylään, toinenkin firewire levy katoaa koneelta. Tämä viittaakin sitten siihen, että vika onkin firewiressä... En oo kyllä ikinä kuullut vastaavasta, tai siitä miten tämmönen voi edes tapahtua.
Jotain väylässä sentään tapahtuu, sillä jos viallinen lacie on kytketty mac miniin ensimmäisenä ja siihen kytketään se toinen (ehjä) firewire, niin ehjä käynnistyy heti, kuten se tekee tunnistaessaan olevan kiinni koneessa. Käynnistymisestään huolimatta sitäkään ei kuitenkaan tule koneelle näkyviin.
Eli uskoisin että kovalevyn firewire väylässä on nyt jotain häikkää, mikä on siis hyvä juttu, koska luultavasti mun kamat on levyllä tallessa
Jamac, mulla on ollut macci pönttömaceista asti, en vetele kovalevyjä irti heittämättä niitä ekaks roskakoriin. Okei ihan järkevä kysymys tuo, kun en täällä oikeen ikinä kirjottele, niin ette tunne mua.
Nyt seuraava askel on sitten, että mitä ihmettä voin nyt tehdä, samoin pitää selvittää että eikai macci onnistunu sekottamaan sitä XP levyä (se vasta kauheeta oliskin).
Aijjoo, ja siis tolla firewire levyllä ei ole käyttöjärjästelmää, eli en missään vaiheessa oo yrittäny käynnistää konetta sillä (selvennyksesksi vain).