Ystäväni macin g4 ibook kaatuu koko ajan. Ja siihen tulee vain ilmoitus, että käynnistä kone uudelleen. Kun koneen käynnistää uudelleen sama viesti toistuu.
Ystäväni ei enää pääse nettiin, mutta kiirus olisi. Jos joku osaa ja voi auttaa neitiä mäessä, niin soittaisi ystävällisesti numeroon 0400214384.
Hätä! Ibook G4 kaatuu ja kaatuu
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hätä! Ibook G4 kaatuu ja kaatuu
Viesti Kirjoittaja käsi »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ja tällainen ilmoitus? Eli kernel panic. Luultavasti keoneessa on jotain vikaa. Usein tämä on liittynyt uuteen vialliseen muistiin. Voi myös olla jokin muu osa koneesta kuten emolevy, airport... Voi olla myös ihan ohjelmistovika. Yksi vaihtoehto on asentaa käyttis uusiksi.

Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja midojan »
Sama vika oman iBook G4:seni kanssa! Olen taistellut viikon verran tuon saman ongelman kanssa -välillä kone toimii satunnaisesti hyvin uudelleenkäynnistyksen jälkeen (tuon kernel panic -ongelman jälkeen) ja välillä tulee taas useita kertoja sama "tiltti" uudestaan ja uudestaan, jolloin en enää jaksa yrittää....
En ole asentanut uutta muistia, ongelma vaan ilmestyi ja on kiusannut nyt jo liiiiiiian kauan. Otin airport expressin pois käytöstä ja oon ollut netissä suoraan piuhan/modeemin kautta.
Mitä siis tuolle ongelmalle vois tehdä, että ratkeais? Miten tuo ohjelmiston uudelleenasennus tapahtuu? Pitääkö poistaa vanha ohjelmisto ja sitten asentaa uusiks vai voiko asentaa uudelleen "suoraan vanhan päälle"? Sorry tyhmät kysymykset -oon vielä aika uus mäkkiystävä![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
En ole asentanut uutta muistia, ongelma vaan ilmestyi ja on kiusannut nyt jo liiiiiiian kauan. Otin airport expressin pois käytöstä ja oon ollut netissä suoraan piuhan/modeemin kautta.
Mitä siis tuolle ongelmalle vois tehdä, että ratkeais? Miten tuo ohjelmiston uudelleenasennus tapahtuu? Pitääkö poistaa vanha ohjelmisto ja sitten asentaa uusiks vai voiko asentaa uudelleen "suoraan vanhan päälle"? Sorry tyhmät kysymykset -oon vielä aika uus mäkkiystävä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hks »
Toi on tunnettu vika G4 ibookeissamidojan kirjoitti:Sama vika oman iBook G4:seni kanssa! Olen taistellut viikon verran tuon saman ongelman kanssa -välillä kone toimii satunnaisesti hyvin uudelleenkäynnistyksen jälkeen (tuon kernel panic -ongelman jälkeen) ja välillä tulee taas useita kertoja sama "tiltti" uudestaan ja uudestaan, jolloin en enää jaksa yrittää....
Mitä siis tuolle ongelmalle vois tehdä, että ratkeais? Miten tuo ohjelmiston uudelleenasennus tapahtuu? Pitääkö poistaa vanha ohjelmisto ja sitten asentaa uusiks vai voiko asentaa uudelleen "suoraan vanhan päälle"? Sorry tyhmät kysymykset -oon vielä aika uus mäkkiystävä
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=93138
Airportin liitin löystyy ja menettää kosketuksen ja kone panikoi välittömästi. Itse sain koneen huoltoon takuun ulkopuolella. Kantsii ottaa yhteyttä koneen myyjäliikkeeseen.
tossa vielä appledefectsin sivu
http://www.appledefects.com/wiki/index. ... G4_1.33GHz
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka