Eikö ole tarkoitus, että Arkistoi ja asenna säilyttää iPhoto, iTunes, Mail asetukset yms.? Previous system -kansio löytyy ja siellä on tiedostoja. Kuinka saan vaikkapa Mailin asetukset kopioitua uuteen käyttikseen?
Myös Protools ei enää käynnisty!? Miksi? Muut pikkuohjelmat kyllä aukeavat ja ovat tallessa...
Arkistoi ja asenna kadotti sisältöjä! Syy?
Mac OS X, Boot Camp ja virtualisointi
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Arkistoi ja asenna kadotti sisältöjä! Syy?
Viesti Kirjoittaja skin »
-
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Siis.. Onhan ne asetustiedostot siellä tallessa, mutta ne pitää siirtää uuteen käyttikseen. Mailin postilaatikot sijaitsee ~/Library/Mail ja asetustiedosto on ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
Nuo vanhasta asennuksesta uuteen paikkaan (uusien päälle) ja pitäs toimia.
Jotkin ohjelmat piilottavat rekisteröintitiedot piilotiedostoihin, jopa eri puolille kovalevyä, joten niitä on suht turha yrittää siirtää vaan uudelleenasennusta kehiin.
Jotkin ohjelmat piilottavat rekisteröintitiedot piilotiedostoihin, jopa eri puolille kovalevyä, joten niitä on suht turha yrittää siirtää vaan uudelleenasennusta kehiin.
Viimeksi muokannut spiidi78, 19.7.2007 klo 21.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No eihän edes pidä. Kyllähän ne sieltä siirtyy automaattisesti, tai ainakin minulla on aina siirtynyt. Tuo Previous System on minun ymmärtääkseni vain semmonen backup johon näissä tilanteissa voi turvata.spiidi78 kirjoitti:Siis.. Onhan ne asetustiedostot siellä tallessa, mutta ne pitää siirtää uuteen käyttikseen. Mailin postilaatikot sijaitsee ~/Library/Mail ja asetustiedosto on ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
-
Mjoo en muistanutkaan tuota. Oiskohan sitten unohtunut laittaa täppä asennuksessa kohtaan "Preserve User and Network Settings" mikä lie suomeksi.TheKraken kirjoitti:No eihän edes pidä. Kyllähän ne sieltä siirtyy automaattisesti, tai ainakin minulla on aina siirtynyt. Tuo Previous System on minun ymmärtääkseni vain semmonen backup johon näissä tilanteissa voi turvata.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kyllä sieltä ihan käyttökelpoista tavaraa voi ja tarvii käydä hakemassa.TheKraken kirjoitti: Tuo Previous System on minun ymmärtääkseni vain semmonen backup johon näissä tilanteissa voi turvata.
Itsellä puuttui esim. itseasennettu näytönsäästäjä, joka löytyi tuolta. Samoin iTunesin skripteja. Paljon piti asentaa myös uudestaan (tai kannatti, ettei mennyt asennukset uudestaan solmuun).
Mutta Mail toimi mulla suoraan lennosta. En muista pitikö joku kohta asentaessa laittaa ruksi tai olla laittamatta.
---
-
-
Sähköpostiosoitteet sijaitsevat Osoitekirjassa, kokeiles siirtää tiedostot ~/Library/Application Support/AddressBook hakemistosta paikoilleenskin kirjoitti:Olen koittanut kopioida Mailin asetustiedostoja, mutta en saa esim. vanhoja s-postiosoitteita takaisin(siis kun kirjotan esim. jonkun kirjaimen sähköpostiosoitetilaan, niin yleensä se antaa sille kirjaimelle vaihtoehtoja)
Miten se siis tehdään?! Apuja kiitos lisää...
-
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka