hrmh kirjoitti:Jos täältä löytyy lääketieteen opiskelijoita niin voin haastatella, idolini
Vielä joskus minäkin!
Onhan näitä. Mielestäni opiskelu lääketieteellisessä eroaa todella paljon muusta yliopisto-opiskelusta. Itse ainakin tykkään siitä, kun saa valmiin lukujärjestyksen, ja ei tarvitse huolehtia siitä, tuleeko kaikki pakolliset kurssit suoritettua yms. Lisäksi saa kuitenkin jonkin verran itse vaikuttaa näiden lisäksi suoritettaviin valinnaisiin setteihin. Saa siis vetää kohtuullisen nollat taulussa, ja keskittyä opiskeluun (ja vastoin yleistä luuloa, aikaa jää aivan uskomattoman paljon kaikkeen muuhun) eikä turhaan jahkailuun. Nämä kokemukset siis Turun Yliopistosta ja lääkiksestä.
Vaikeinta opiskelussa lääkiksessä on täydellisen rappion välttäminen, sillä kaiken maailman pirskeitä piisaa todella paljon. Oikeastaan opiskeluun käyttämäni aika on vähentynyt lukion jälkeen jonkin verran, sillä lukiossa oli opiskeltavaa niin monelta aihealueelta. Viikon loppukiri ennen tenttiä riittää hyviin arvosanoihin ainakin omalla kohdallani.
Tällaisia mietteitä minulla, toki kaikki ovat yksilöitä...
/M