Spotlight ei löydä kaikkia ohjelmia.
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Spotlight ei löydä kaikkia ohjelmia.
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Mikähän on ongelma kun ei Spotlight löydä esim. Cyberduckia Ohjelmat-kansiosta...mielestäni kyllä se nuo pitäisi etsiä....eikö?
MPB 13", MBP 15", iPhone 4, Power Mac G4...
-
Re: Spotlight ei löydä kaikkia ohjelmia.
Viesti Kirjoittaja mercury »
Kyllä se pitäis löytyä jos kaikki on kunnossa. Löytyykö muut ohjelmat?
Jos Spotlightissa on mennyt jotain sekaisin, sen indeksin voi resetoida vaikkapa OnyXilla. Tän jälkeen kone buutataan ja Spotlight indeksoi levyt uudestaan.
Jos Spotlightissa on mennyt jotain sekaisin, sen indeksin voi resetoida vaikkapa OnyXilla. Tän jälkeen kone buutataan ja Spotlight indeksoi levyt uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Kysytäänpäs tässä ketjussa seuraavaa eli kuinka saa vai saako Spotlightin säädettyä jotenkin niin ettei se hakisi myös ulkoiselta kovalevyltä?
Tämä siksi, että siellä on back-upit ja nykyinen tilanne aiheuttaa sen että nyt kaikki hakutulokset tulevat tuplina. Siinä sitten pitää aina selvittää kumpi esim. jostain tiedostosta on koneen kovalevyllä ja kumpi ulkoisella.
Mulla on sellainen mielikuva, että olen joskus aiemmin säätänytkin tuon noin, mutta nyt ovat Iomegan tiedostot alkaneet taas kummittelemaan hakutuloksissa enkä nyt millään onnistu löytämään oikeaa asetusta (mikäli nyt yleensä muistan oikein koko kuvion)...
Anybody?
Tämä siksi, että siellä on back-upit ja nykyinen tilanne aiheuttaa sen että nyt kaikki hakutulokset tulevat tuplina. Siinä sitten pitää aina selvittää kumpi esim. jostain tiedostosta on koneen kovalevyllä ja kumpi ulkoisella.
Mulla on sellainen mielikuva, että olen joskus aiemmin säätänytkin tuon noin, mutta nyt ovat Iomegan tiedostot alkaneet taas kummittelemaan hakutuloksissa enkä nyt millään onnistu löytämään oikeaa asetusta (mikäli nyt yleensä muistan oikein koko kuvion)...
Anybody?
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
-
Viesti Kirjoittaja Jyre »
Järjestelmäasetukset -> Spotlight -> Yksityisyys ja lisäät sitten alhaalla olevasta plussasta ko. kiintolevyn listaan.DeepDown kirjoitti:Kysytäänpäs tässä ketjussa seuraavaa eli kuinka saa vai saako Spotlightin säädettyä jotenkin niin ettei se hakisi myös ulkoiselta kovalevyltä?
Anybody?
-jyrki
- MacBook Unibody 13" | 2,0 GHz C2D | 4 GB RAM | OS X 10.6.2 | 500 GB Maxtor OneTouch4
- iPhone 3g | 16 GB
- iPhone 3g | 16 GB
-
-
Viesti Kirjoittaja DeepDown »
Ongelma senkun jatkuu eli toi yllä mainittu asetus tippuu pois sieltä asetuksista vähän väliä ihan itsekseen ja ilman että olen tehnyt mitään huoltotoimenpiteitä tai edes buutannut konetta.
Laitoin sen viime viikolla taas päälle ja taas se oli sieltä tänään kadonnut. Koko tämän ajan kone on joko ollut käytössä tai sitten nukkumassa.
Jep, ongelma on kohtalaisen pieni, mutta pirun ärsyttävä kun ulkoisella on back-up ja tästä syystä Spotlight näyttää kaiken tuplana...
Laitoin sen viime viikolla taas päälle ja taas se oli sieltä tänään kadonnut. Koko tämän ajan kone on joko ollut käytössä tai sitten nukkumassa.
Jep, ongelma on kohtalaisen pieni, mutta pirun ärsyttävä kun ulkoisella on back-up ja tästä syystä Spotlight näyttää kaiken tuplana...
..:: MacBook Pro 13,3" | 2.26Ghz | 2GB | OS X 10.8.4 :: Mac mini | 2.26GHz | 4GB | OS X 10.8.4 ::..
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka