Mitä tehdä. Tuossa vieressä on 70GB ulkoisella USB asemalla tyhjää ja haluaisin sinne ottaa kopion Powerbookin kovosta, mutta miten se pitää tehdä, että uudella kovolla voin sitten palauttaa ko järjestelmän helposti.
Levytyökalulla arkistointi ilmeisesti tehdään, mutta se ei anna tehdä uutta levytiedostoa kohteesta disk0.
Nyt on hyvät neuvot tarpeen. Kauhee krohina läppärissä . . .
Hyvin tehty 8) Itse tein saman. Kaiken lisäksi kopioin kaikki tiedostot ihan erillisinä, jotta jos DMG vauroituu/ei toimi, tärkeät tiedostot kuitenkin säilyvät.
Ihme ja kumma mutta tänään kovalevy ei pidä enää mitään meteliä, vaan toimii kuten sen kuuluukin toimia. Onko kellään ollut samanlaista ilmiötä. Voiko tuo kova ääntely, murina jne johtua kovalevyn pirstoutumisesta tms. Pahimmillaan tuo kovon murina tuntui todellakin resonoinnilta ja kuvittelin kuin levy tärisi niin kovaa, ettei se päässyt edes täyteen vauhtiinsa.
Olen tasaiseen tahtiin ajellut kovalevyn korjausohjelmia, oikeuksien tarkistuksia jne. Nyt eilen asensin Macaronin ja sen tehtäväkierto on nyt tullut suoritettua eilen ja tänään.
Kerkesin jo paniikissa tilata sunnuntaina 80 GB 7200 rpm uuden kovon Digicompista. Kyllähän minä sen kiinni laitan kunhan saapuu, mutta ihmetyttää hieman tämä kovalevyn käyttäytyminen.
Kertokaa hyvät arvaukset tai kokemukset moiseen kovalevyn käyttäytymiseen.
SMARTReporter kertoi levyn olevan vihreä ja kokoakin löytyvän tuo 40GB. Kovalevyni on vieläkin hivenen liian täynnä; tyhjää tilaa näyttäisi olavan vain 6.49GB. 40 gigan levylla tuossa ei aivan toteudu suositus 80% käyttöasteesta. No nyt kun siivosin hivenen, tilaa löytyy jo noin 9GB.
Levy toimii tänään toista päivää peräkkäin täysin moitteetta ja ääneti.