Miten toimii highlight (tjsp.) mesen kanssa? Eli kun pc-koneessa on keskustelu pienennettynä tuonne alapalkkiin ja uusi viesti tulee, niin "käyttäjä keskustelu" vilkkuu. Miten homma toimii mäkki koneissa. Adiumia ajattelin mesenä käyttää macissa.
Some people do it by the book, but i prefer to go by feel…
richidi kirjoitti:Eka kysymys, vaikkei mäkki vielä ole tullutkaan
Miten toimii highlight (tjsp.) mesen kanssa? Eli kun pc-koneessa on keskustelu pienennettynä tuonne alapalkkiin ja uusi viesti tulee, niin "käyttäjä keskustelu" vilkkuu. Miten homma toimii mäkki koneissa. Adiumia ajattelin mesenä käyttää macissa.
Sulle tulee asetuksista riippuen koneen yläkulmaan kupla (growl-niminen ohjelma), jossa lukee osa siitä kirjoitetusta tekstistä ja Adiumin ikoni alkaa pomppimaan..
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Olen nyt ollut muutaman kuukauden onnellinen macbookin omistaja ja täytyy
kyllä sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Halusin koneen joka näyttää hyvältä (täydellistä naisen logiikkaa) ja toimii ilman että tarvii olla 5 minuutin välein huutamassa apua. Vaikka en todellakaan ole mikään tietokonenero, olen osannut tehdä itse kaiken tarpeellisen ja mieheni on ihmetellyt, kun ei ole tarvinnutkaan olla asentamassa ja korjaamassa tuhoja (tätä sain aikaiseksi todella usein edellisen koneeni kanssa). Eli siis täältä löytyy hyvin tyytyväinen naisihminen, joka todennäköisesti seuraavassa viestissään kyselee jotain todella typerää..
Täällä toinen nainen jonka macin hankintaperusteet oli samat; helppokäyttöisyys, ulkonäkö (ja viruksettomuus). pärjäsin iBookkini kanssa yli 1 1/2 vuotta ihan yksin koneen ohjeilla ja tää palstakin löytyi vasta pari viikkoa (!!) sitten kun CD jämähti koneen sisään. Täältä olen saanut hyvin asiallista apua, ja olen roikkunutkin täällä tuntikausia lueskelemassa vanhoja juttuja. Koneen ulkonäön tuunaus alkaa varmaan heti kun aikaa löytyy, ulkonäköhän näiden vehkeiden kanssa tärkeintä on
Meiju kirjoitti:ulkonäköhän näiden vehkeiden kanssa tärkeintä on
Eihän se nyt ihan noin mene.. Toki ulkonäkö on tietysti tärkeä. Meikäläisen kone voipi tulla jo tänään. Oli nimittäin 12 aikaan postin logistiikkakeskuksessa. Käsittääkseni voisi enteillä sitä että kone on käytössä jo tänään.. Voi myös olla että ei.
edit: eipä tullut kone ei.. huomenna sitten
Käytettynä ostin alkuun tämmöisen Ibookin 12 tuumaisen. Aika mahtavalta peliltä vaikuttaa, just sopivan kokonenkin että voi mukaan ottaa! Mikäs yhdistelmä muuten valitsee koko tekstin mikä on tullut kirjoitettua, esim tässä viestikohdassa. Windowsissa tuo yhdistelmähän on ctrl+a.
Äsken oli kauheesti kysyttävää mutta nyt jo suurinosa unohtu
Janner kirjoitti:Nyt sain minäkin ensimmäisen maccini
Käytettynä ostin alkuun tämmöisen Ibookin 12 tuumaisen. Aika mahtavalta peliltä vaikuttaa, just sopivan kokonenkin että voi mukaan ottaa! Mikäs yhdistelmä muuten valitsee koko tekstin mikä on tullut kirjoitettua, esim tässä viestikohdassa. Windowsissa tuo yhdistelmähän on ctrl+a.
Onneks olkoon mukavan matkamäkin oston johdosta
Tuo koko tekstin valinta onnistuu niinkin loogisesti kuin + a
Ja yhen kappaleen voi valita kolme kertaa hiirellä näpäyttämällä ja yhen sanan kaks..
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
kuulin just, että ensimmäinen mäcci eli MacBook odottaa kunhan vain pääsen kotiin.. toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta. Pitää ensin kyllä jotain ohjeita lueskella, että uskaltaa koneen päälle laittaa.. esim. ei tietoa pitääkö kone käynnistää verkkovirralla ja pitääkö akku varata täyteen ennen kuin alkaa ilman johtoja käyttää. saakohan sen ongelmitta nettiin..vanhassa pöytä pc:ssä soneran laajakaista. Ajatukset ei tarkoitettu välttämättä kysymyksiksi vaan pikemminkin omaa malttamatonta pohdintaa u know
Helpostihan tämä kävi eli netissä ollaan. Palomuurinkin ymmärtääkseni sain päälle. Audiumin asensin mut nyt en kyllä tiedä mitä tehdä työpöydälle ilmestyneille ikoneille eli Audium X 1.0.5 ja Audium_1.0.5.dmg.. arvatenkin liian yksinkertaisia kysymyksiä... ja nyt kun yritin dvd:tä katsoa niin herjasi aluekoodista. Normi region 2 levyä yritin katsoa, eli miten aluekoodi määritetään?
Tarez kirjoitti:Helpostihan tämä kävi eli netissä ollaan. Palomuurinkin ymmärtääkseni sain päälle. Audiumin asensin mut nyt en kyllä tiedä mitä tehdä työpöydälle ilmestyneille ikoneille eli Audium X 1.0.5 ja Audium_1.0.5.dmg.. arvatenkin liian yksinkertaisia kysymyksiä... ja nyt kun yritin dvd:tä katsoa niin herjasi aluekoodista. Normi region 2 levyä yritin katsoa, eli miten aluekoodi määritetään?
Adium_1.0.5.dmg on levyimage -tiedosto.
Adium X 1.0.5 lienee em. imagesta käyttöönotettu virtuaalilevy. Kopioi/asenna tämän sisältö Ohjelmat-kansioon, niin voit hävittää kummankin ikonin työpöydältä.
Aluekoodikysymys lienee tullut ensimmäistä kertaa DVD:tä käytettäessä. Kysymys on varmistus halutusta aluekoodista. Jatkossa kysymystä ei enää tule, ellei koneeseen laiteta toisen alueen levyä. Aluekoodiasetuksen voi näin vaihtaa korkeintaa viisi kertaa.
Kuitenkin esimerkiksi VLC ei välitä tuon taivaallista aluekoodeista, eli jos joskus käytät yksittäisiä toisten alueiden levyjä, niin kannattaa käyttää niiden katsomiseen VLC:tä ja kieltää DVD Playeriä vaihtamasta aluekoodia asemaan.
Janner kirjoitti:Nyt sain minäkin ensimmäisen maccini
Onneks olkoon mukavan matkamäkin oston johdosta
Tuo koko tekstin valinta onnistuu niinkin loogisesti kuin + a
Ja yhen kappaleen voi valita kolme kertaa hiirellä näpäyttämällä ja yhen sanan kaks..
Ohjenuorana voi pitää että kaikki pikanäppäimet mitä olet wintoosassa käyttänyt kontrolilla toimivat macissa ompulla. Pikanäppäimiä löytyy ihan kokeilemallakin: omppu + haluamasi toiminnon ensimmäinen kirjain =)
mikä ohjelma tuo Growl oikein on..tuli eilen asennettua olisiko Audiumin mukana.. nyt näkyy roskakorissa Recovered files kansiossa Growlinstallations kansio. Itse en ainakaan ole sellaista (kai) poistanut. Tosin jonkun kuvakkeen heilautin roskiin alapalkista (Dockista?) ja nyt en tiedä mikä roskiin heilahti. Kaikki muuten uuden tutavuuden kanssa
nyt tuli probleemi eli liikkeessä oli tehty minulle käyttäjätili siten ettei salasanaa oltu laitettu ollenkaan.. nyt vaikuttaa kuitenkin siltä ettei salasanan jättäminen pois avaa konetta. En tiennyt mikä salasana oli. Eli ongelma ilmenee jos kirjaudun ulos. Koneen käynnistäminen suoraan avaa toki normaalisti tiikerin.. eli jos kone on jotenkin lukossa mitä tehdä? uutta käyttäjää en kykene luomaan koska tällöin tarvitsisin myös salasanaa..niin ja liittyykö avainnippu jotenkin tähän ongelmaan? Install disc auttoi ja salasana vaihdettu
Tarez kirjoitti:mikä ohjelma tuo Growl oikein on..tuli eilen asennettua olisiko Audiumin mukana.. nyt näkyy roskakorissa Recovered files kansiossa Growlinstallations kansio. Itse en ainakaan ole sellaista (kai) poistanut. Tosin jonkun kuvakkeen heilautin roskiin alapalkista (Dockista?) ja nyt en tiedä mikä roskiin heilahti. Kaikki muuten uuden tutavuuden kanssa
Veikkaisinettä kyse on väliaikaisesti luodusta kansiosta johon crowl on ladattu verkosta (Adiumin toimesta) ja sitten automaattisesti poistettu kun ohjelma on asennettu.
Dockista jos poistat juttuja niin ne ovat pelkkiä viittauksia varsinaisiin "ajotiedostoihin" (vähän kuin wintoosan pikakuvakkeet?) eli ei sinänsä mitään korvaamatonta ja niitä saa luotua helposti uusia. Tuollaisen poisto ei poista itse ohjelmaa koneelta.
En kyllä tiedä yhtään millainen se kuvake oli en ole vieläkään huomannut mikä puuttuu.. kun käytän audiumia niin ohjelman logo tulee alapalkkiin mutta miten tehdään pikakuvake jolloin se jäisi myös ohjelman sulkemisen jälkeen nopeasti käytettäväksi.. mieluusti vielä siten ettei romua kerry työpöydälle.
Tarez kirjoitti:En kyllä tiedä yhtään millainen se kuvake oli en ole vieläkään huomannut mikä puuttuu.. kun käytän audiumia niin ohjelman logo tulee alapalkkiin mutta miten tehdään pikakuvake jolloin se jäisi myös ohjelman sulkemisen jälkeen nopeasti käytettäväksi.. mieluusti vielä siten ettei romua kerry työpöydälle.
Eikö tähän auta se, että raahaat Ohjelmat-valikosta sen ikonin Dockiin?
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
Tarez kirjoitti:En kyllä tiedä yhtään millainen se kuvake oli en ole vieläkään huomannut mikä puuttuu.. kun käytän audiumia niin ohjelman logo tulee alapalkkiin mutta miten tehdään pikakuvake jolloin se jäisi myös ohjelman sulkemisen jälkeen nopeasti käytettäväksi.. mieluusti vielä siten ettei romua kerry työpöydälle.
Tai painaa sitä Dockiin ilmestynyttä ikenettä ohjelman ollessa päällä ja valihtoo jotta "pidä Dockissa".
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tai painaa sitä Dockiin ilmestynyttä ikenettä ohjelman ollessa päällä ja valihtoo jotta "pidä Dockissa".
Sitä pitää siis painaa hetken aikaa. Voi klikata myös hiiren kakkosnapilla. Ohjelamt tulevat Dockissa viivan vasemmalle ja tiedostot, kansiot ym. oikealle puolelle.
Kokeilepas tehdä näin: Siirry Finderiin (klikkaa sen kuvaketta Dockissa). Valitse Ohjeet-valikosta Mac-ohjeet. Lueskele niitä. Safarin Ohjeet-valikosta löytyy Safarin ohjeet, TeXturin Ohjeet-valikosta TeXturin ohjeet jne.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Ajoitko airportin määrittelyn? Mulla rupes toimiin wlani ku olin sieltä käynnistäny sen ja seurannu ohjeitten mukaan. Macbookissa ohjelmat -> lisäohjelmat ja Airport työkalu. Sen suoritat niin pitäs ruveta toimimaan. Myöhemmin sieltä saa muutettua asetuksia.
iMac 24" 2,8/4GB/300GB early 2008
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
Panitzer kirjoitti:Ajoitko airportin määrittelyn? Mulla rupes toimiin wlani ku olin sieltä käynnistäny sen ja seurannu ohjeitten mukaan. Macbookissa ohjelmat -> lisäohjelmat ja Airport työkalu. Sen suoritat niin pitäs ruveta toimimaan. Myöhemmin sieltä saa muutettua asetuksia.
Ei auttanu
Tuli vaan ettei se löydä aitport tukiasemia..?