Itse naputtelen sykleittäin silloin tällöin, en mikään himo tähdittäjä ole mutta minä pidän kivana lisänä. Sillä visuaalisuus minusta aina helpottaa hakemistakin kun saman esittäjän albumeita on useampi!
daBowmore kirjoitti:Minä taas käytän, yhdyn samaan mm. Laren kanssa. Hyvinkin oleellisia toimintoja ja kaikkien älykkäiden soittolistojen pohja. Itse käytän skaalaa 2-5 arvosteluun ja 1 rankkaamiseen pois halutuilta listoilta. En nimittäin halua "radiokuuntelu"-tyyppisille listoilleni mitään intro/outro ja muuta sekoilua. Esim vaikka Pearl jam on maailmankaikkeuden rautaisin bändi, jätän sieltä yhden biisin pois (off-topic keksiikö joku minkä?). Levyyn ne kuuluvat, ja siellä ne kuulenkin.
Kaikkia levyjä/kappaleita en ole arvostellut, noin 2/5 biiseistä (ainakin ne aktiivisimmin kuunneltavat).
Kaiken lisäksi niitähän on vaivaton naputella bussimatkalla iPodilla. Tähän käytän älykästä soittolistaa, jossa on arvostelemattomat kappaleet (EDIT: 25 kappaletta satunnaisia arvostelemattomia kappaleita tarkoitin).
Olisiko Bugs se kappale, Vitalogy levyltä? 8)
Läheltä liippasi, ainakin oikea levy! Ilmeisesti olen liian friikki kun Bugs:issakin on mun mielestä sanomaa . Oikea vastaus oli "Hey Foxymophandlemama, That's me" - Sonic Youth wannabe.
Fakap kirjoitti:Tavallaan haluaisin, että kaikilla biiseilläni olisi haluamani arvosana juuri noiden fiksujen playlistien takia. Mutta urakka olisi tähtitieteellisen vaikea, joten sen voi unohtaa samantien. Ehkä jos aloittaisin puhtaalta pöydältä ja imppaisin koneelle kohtuullisen määrän albumeita, voisin jopa arvostellakin biisit.
Kyllä se pikkuhiljaa tulee (arkisto n. 7500 biisiä joista se 2/5 arvosteltu).
Sitä mä oon kyllä pas*at housussa pelänny, että noi arvostelut joskus katoaa tavalla tai toisella (ne kun ei ID3-tagiin tainu mennä, vaan ainoastaan library.xml -tiedostoon tms.). Onneks noi iPodilta koneelle arkiston siirtävät softat on aika nohevia nykyään.
Mulla arviointi on ehkä tärkein sorttaustyökalu, musaa kertyny kuiteski aika lailla ulkoselle levylle ja silloin kun haluaa kuunnella "hyvää" musiikkia, se on helppo tehdä tuon avulla. Samaten kun käytössä vain 4GB Nano niin mulla synkkautuu siihen vain soittolista "Parhaat"
MacAllu kirjoitti:Mulla arviointi on ehkä tärkein sorttaustyökalu, musaa kertyny kuiteski aika lailla ulkoselle levylle ja silloin kun haluaa kuunnella "hyvää" musiikkia, se on helppo tehdä tuon avulla. Samaten kun käytössä vain 4GB Nano niin mulla synkkautuu siihen vain soittolista "Parhaat"
Edelleenkään en oikein ymmärrä, miksi pitäisi säilyttää huonoa musiikkia?
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"