MAILER-DAEMONIN ILMOITUS, loota täynnä !
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja man1tt »
Mitä teen kun otsikossa mainittu ilmoittaa että laatikko on 90 % täynnä ja vähennä meilejä jotta sopis uusia. Oon poistanu lähes kaikki mutta sama tilanne. Siis sähköposteista on kyse.
Pitäiskö mennä johonkin operaattorin pakeille vai mikä täs kiikastaa.
Oon aika aloitteleva näis jutuus enkä tierä konstia.
Kenenkä pakeille pitääs mennä jotta onkelma seleviääs ?
Pliis: hyviä neuvvoja orotetaan S.joella.
Tv. teukka
Pitäiskö mennä johonkin operaattorin pakeille vai mikä täs kiikastaa.
Oon aika aloitteleva näis jutuus enkä tierä konstia.
Kenenkä pakeille pitääs mennä jotta onkelma seleviääs ?
Pliis: hyviä neuvvoja orotetaan S.joella.
Tv. teukka
En ekorre
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Hei ja tervetuloa foorumille.
Nyt tarvittaisiin hieman lisätietoja. Käytätkö Mailia vai mitä? POP vai IMAP? Oletko poistanut viestit Mailista vai sieltä itse webmailista? Jos käytät Mailia niin kokeileppa Mail -> Postilaatikko -> Hävitä poistetut viestit.
Joku viisaampi tulee kohta neuvoon lisää
Nyt tarvittaisiin hieman lisätietoja. Käytätkö Mailia vai mitä? POP vai IMAP? Oletko poistanut viestit Mailista vai sieltä itse webmailista? Jos käytät Mailia niin kokeileppa Mail -> Postilaatikko -> Hävitä poistetut viestit.
Joku viisaampi tulee kohta neuvoon lisää

"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
-
Joo näin juuri oon poistanu, mutta miten pääsen sinne oporaattorin sivulle ?
Teukka
Teukka
En ekorre
-
Re: MAILER-DAEMONIN ILMOITUS, loota täynnä !
Mitäs käytät?man1tt kirjoitti:Joo näin juuri oon poistanu, mutta miten pääsen sinne oporaattorin sivulle ?
Teukka
Ja kokeile tota laittamaan vinkkiä, se poistaa ne poistetut viestit sieltä webmailistakin.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
-
Re: Anniel
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kato mailin asetuksista minkätyyppinen laatikko sulla on käytössä? Tutki noita astuksia mitä haluat käyttää. Sähköpostiviestit eivät suoraan lähde, eivätkä suoraan tule koneeseesi, vaan ne kulkevat - tulevat ja lähtevät palveluntarjoajan koneen kautta. Eli sähköpostipalvelimelta, jossa sinunkin sähköpostitilisi sijaitsee. Sinä itse käytät vain asiakasohjelmaa useinkin vain saadaksesi nähdäksesi tulevat ja menneet viestit, ja lähettääksesi viestejä eteenpäin.man1tt kirjoitti:En tiedä mutta luulen että mail on se mitä käytän , en hallitse näitä juttuja. Voitko kertoa tarkemmin mitä mun pitääs teherä jotta saisin koneeni pelittämään ?
teukka

Laatikkoja siellä palvelimella on eri tyyppisiä: POP, IMAP, .Mac
Viestit tulevat koneellesi, ja asetuksien mukaan tallentuvat koneellesi ja palvelimelle joksikin ajaksi tai ikuisesti. Viestit lähtevät koneeltasi, ja asetuksien mukaan jäävät tai eivät jää koneellesi. Näitä voi poistella tai tallentaa omaan macciin.
Laatikon tyyppi ja laatikon asetukset ratkaisevat näiden erilaisten tapojen yhdistelmät. Kuten tietokonemaailmassa on tapana, asia on saatu hyvinkin vaikeaksi erilaisilla asiakasprotokollilla ja minimaalisella ohjeistuksella. Asiat valkenevat joko opiskelemalla (googlaamalla), tai sitten tulee perstuntuma, ja ne hoituvat jotenkin kunnes tulee ongelmia - valitettavasti usein näin.
Ainiin. Lisäksi pitää huomioida mahdolliset kansiot palvelimella, johon roskapostit automaattisesti menevät, jopa ennen kuin ne tulevat sinulle asti. Pitääkö ne tyhjentää käsin (se webmail esim, mutta mailissakin voi näkyä se laatikko), vai miten ne huuhdotaan pois.
Eli?
IMAP vai POP vai .Mac.
-
iCook kirjoitti:Luulen, että ongelmasi poistuu kun käyt poistamassa mailisi webmailin kautta. Olet todennäköisesti poistanut mailisi ainoastaan koneeltasi (olettaen, että kaytät Mailia tms.)
Jees äin olen tehnyt mutta en osaa muuta konstia ja siihen juuri kysyn neuvoa.Miten pääsen webmailiin kun tairot ei riitä !
teukka
En ekorre
-
Ei voida auttaa ennen kun kerrot minkä firman kautta ko. osoite tulee? Saunalahti, elisa, gmail etc.?man1tt kirjoitti:iCook kirjoitti:Luulen, että ongelmasi poistuu kun käyt poistamassa mailisi webmailin kautta. Olet todennäköisesti poistanut mailisi ainoastaan koneeltasi (olettaen, että kaytät Mailia tms.)
Jees äin olen tehnyt mutta en osaa muuta konstia ja siihen juuri kysyn neuvoa.Miten pääsen webmailiin kun tairot ei riitä !
teukka
-
-
-
https://imp.netikka.net/horde/imp/ Kirjauduppa siis tuonne ja koita poistella niitä maileja 

-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Sähköpostiasetukset netikkaan löytyy heidän www-sivuilta osoitteesta http://www.netikka.fi/index.php?sivu=sahkoposti Siellä on ohjeet Windows Outlookkia varten, mutta tarvittavat lähtevän- ja saapuvan postin palvelimet näkyy ohjeista kyllä.
Jos käytät IMAP protokollaa, niin lähtökohtaisesti kaikki sähköpostit jäävät aina Netikan sähköpostiserverille. Etu on että voit käyttää sähköpostia monelta eri koneelta sähköpostiohjelmaa käyttäen. Haittana on se, että koska postit jäävät sinne serverille, sähköpostilaatikkosi tulee ennnemmin tai myöhemmin täyteen.
Jos taas käytät POP protokollaa, kaikki sähköpostit siirtyvät koneellesi ja serverin sähköpostilaatikko ei yleensä tule täyteen. Haittana on että sähköpostit on ja pysyy pelkästään siinä koneessa millä on sähköposteja lukenut
Joka tapauksessa, nämä on vain asetuksia ja siten valintakysymys, eli tarkista edellä jo mainitut Mail:n asetukset, joista edellä oli kuvakin.
Tämän enempää on aika vaikea neuvoa näin foorumin kautta.
Jos käytät IMAP protokollaa, niin lähtökohtaisesti kaikki sähköpostit jäävät aina Netikan sähköpostiserverille. Etu on että voit käyttää sähköpostia monelta eri koneelta sähköpostiohjelmaa käyttäen. Haittana on se, että koska postit jäävät sinne serverille, sähköpostilaatikkosi tulee ennnemmin tai myöhemmin täyteen.
Jos taas käytät POP protokollaa, kaikki sähköpostit siirtyvät koneellesi ja serverin sähköpostilaatikko ei yleensä tule täyteen. Haittana on että sähköpostit on ja pysyy pelkästään siinä koneessa millä on sähköposteja lukenut
Joka tapauksessa, nämä on vain asetuksia ja siten valintakysymys, eli tarkista edellä jo mainitut Mail:n asetukset, joista edellä oli kuvakin.
Tämän enempää on aika vaikea neuvoa näin foorumin kautta.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
sonera
Viesti Kirjoittaja pingviini »
Minulla on ollut samaa pulmaa Soneran kanssa. Pyysin aikoinaan apua heidän helpdeskiltään, mutta sieltä ilmoitettiin, että he tukevat vain windowsia.
Olen käynyt viestejä heidän webmailistaan poistamassa. Valitettavasti Safarin ja Macin kanssa poistaminen onnistuu vain yksi viesti kerrallaan, ja sitten palvelu menee jankkiin.
Nykyisin tyhjennän webmailini aina aika ajoin vieraillessani windowsilla netissä. Jos lokeron tukkii jokin yksittäinen iso viesti, onnistuu sen poistaminen omaltakin koneelta
Olen käynyt viestejä heidän webmailistaan poistamassa. Valitettavasti Safarin ja Macin kanssa poistaminen onnistuu vain yksi viesti kerrallaan, ja sitten palvelu menee jankkiin.
Nykyisin tyhjennän webmailini aina aika ajoin vieraillessani windowsilla netissä. Jos lokeron tukkii jokin yksittäinen iso viesti, onnistuu sen poistaminen omaltakin koneelta
-
16 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka