Nikon D40 Kit - Superhalpa järkkäri?
-
Nikon D40 Kit - Superhalpa järkkäri?
Viesti Kirjoittaja MacAllu »
iPod Touch 8GB
-
Re: Nikon D40 Kit - Superhalpa järkkäri?
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Kyllä sillä ainakin kuvia saa otettuunMacAllu kirjoitti:Oliskohan tuo D40 käypä laite?

-
Viesti Kirjoittaja lahtarovic »

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ainakin itselle on hyvin tärkeää se, että vehje sopii hyvin käteen.
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Jäi kyllä ostamatta, mutta läheltä piti etten marssinut liikkeeseen tuommoista settiä hakemaan.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
TheKraken kirjoitti:Sen vertta sanon tähän mielipidettä, että kannattaa liikkeessä käydä käpistelemässä ennen päätöksen tekoa. Se D40 on aivan naurettavan pieni ja saattaa vähänkään isommassa käpälässä olla käytettävyydeltään siis täten erittäin heikko.
Ainakin itselle on hyvin tärkeää se, että vehje sopii hyvin käteen.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ja aina kannattaa ottaa huomioon, että noista pienemmistä kameroista saa parempia käteen ostamalla akkukahvan, kuulemma ainakin 400D:sta saa hyvän käteen
EDIT: 400D eikä D400..
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Sisarmalli on D40x jossa on 10 megapikseliä. Tässä halpismallissahan niitä on "vain" 6 mutta luulen että riittää normikäyttöön hyvin.
iPod Touch 8GB
-
Allekirjoitan tämän. Itsellä D50 ja siinä 6 megapikkelsiä riittänyt erittäin hyvin. Ei ole vielä semmosta kertaa tullut vastaan että niitä olisi lisää kaivannut.MacAllu kirjoitti:Sisarmalli on D40x jossa on 10 megapikseliä. Tässä halpismallissahan niitä on "vain" 6 mutta luulen että riittää normikäyttöön hyvin.
Ellet nyt jotain A3 suurennoksia ajatellut kuvistasi teettää

-
iPod Touch 8GB
-
Tuossa infoa.
Itse suosittelen Aperturea. Siitä löytyy myös Applen sivuilta 30 päivän trial jota voi kokeilla. Suosittelen kyllä heittämään ronskisti lisää muistia macbookkiisi jos RAW-kuvia aiot pyöritellä.
-
Viesti Kirjoittaja tahkis »
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Riippuu vähän sensoreistakin, näyttäis olevan saman kokoinen noissa kahdessa. Pahimmassa tapauksessa D40x:n kuvat ovat huonompia vähänkään suuremmilla herkkyyksillä kohinan takia.MacAllu kirjoitti:Sisarmalli on D40x jossa on 10 megapikseliä. Tässä halpismallissahan niitä on "vain" 6 mutta luulen että riittää normikäyttöön hyvin.
Ei myöskään minulle. Akkukahva ehkä auttaa otteeseen, mutta ei valitettavasti siihen tosiasiaan että kontrollit ovat silti liian lähellä ja sormia pitää kipristellä että niihin osuu.tahkis kirjoitti:Minun käteen kumpikaan ei sopinut sitten yhtään. Toisaalta, mitä olen lukenut niin akkukahva tuo sitten helpotusta tähän.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
A3:sia saa 6 miljoonan pikselin kuvatiedostosta kevyesti.TheKraken kirjoitti:Allekirjoitan tämän. Itsellä D50 ja siinä 6 megapikkelsiä riittänyt erittäin hyvin. Ei ole vielä semmosta kertaa tullut vastaan että niitä olisi lisää kaivannut.
Itse olen teettänyt 5 miljoonan pikselin tiedostosta 85 x 125 suurennoksen ja normaalietäisyydeltä katsottuna kuva on ihan jees.
-Harri, valokuvaaja
-
Itseasiassa tuossa kävi pieni kirjoitteluvirhes. "Ellet nyt jotain A3:sta isompia suurennoksia ajatellut..." noin piti sanomani. Kyllähän A3:n vielä tekee ja vaikka toki isommankin jos ei sitä lähietäisyydeltä tuijotellaharri kirjoitti:A3:sia saa 6 miljoonan pikselin kuvatiedostosta kevyesti.TheKraken kirjoitti:Allekirjoitan tämän. Itsellä D50 ja siinä 6 megapikkelsiä riittänyt erittäin hyvin. Ei ole vielä semmosta kertaa tullut vastaan että niitä olisi lisää kaivannut.
Itse olen teettänyt 5 miljoonan pikselin tiedostosta 85 x 125 suurennoksen ja normaalietäisyydeltä katsottuna kuva on ihan jees.
-Harri, valokuvaaja

-
Viesti Kirjoittaja migguli »
Megapikseleillä on vähemmän tekoa tulostuksessa kun tulostimen laadussa. Jossain näyttelyssä kuvaaja oli kuvannut kaikki kuvansa ixus pokkarilla ja kuvat on 50cm luokkaa.TheKraken kirjoitti:Allekirjoitan tämän. Itsellä D50 ja siinä 6 megapikkelsiä riittänyt erittäin hyvin. Ei ole vielä semmosta kertaa tullut vastaan että niitä olisi lisää kaivannut.MacAllu kirjoitti:Sisarmalli on D40x jossa on 10 megapikseliä. Tässä halpismallissahan niitä on "vain" 6 mutta luulen että riittää normikäyttöön hyvin.
(näin vähän lainaten digicamera.nettiä)
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
http://cgronlund.posterous.com/
-
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Jos hidas ja kankea digipokkari sylettää, niin järkkäri palauttaa kummasti kuvaamisen ilon ja Nikonin ergonomia tuottaa vielä lisäplussaa. Kauppaan vain.
Nimimerkki "vuodesta 1986 Nikoneilla"
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Aika moni entry-level-järkän ostaja loppujen lopuksi pärjää niillä kittilaseilla aivan hyvin. Toinenkin on monelle jo liikaa. Muut rungot ovat sitten välinerunk... ööh, edistyneemmille kuvaajille. Ei kaikkien tarvitse ruveta Harrastamaan Valokuvausta.
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Ei nyt varsinaisesti liity asiaan... mutta olen huomannut että omassa tuttavapiirissä moni on hankkinut digijärkkärin ja sen jälkeen alkaa kauhea kilpavarustelu. Monilla vaan ne kuvat ovat silti melko kehnojaBugsBunny kirjoitti:No ei ole iso ongelma, jos ei ole ennestään objektiiveja. Kaupasta saa AF-S-laseja.
Aika moni entry-level-järkän ostaja loppujen lopuksi pärjää niillä kittilaseilla aivan hyvin. Toinenkin on monelle jo liikaa. Muut rungot ovat sitten välinerunk... ööh, edistyneemmille kuvaajille. Ei kaikkien tarvitse ruveta Harrastamaan Valokuvausta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itellä on kanssa varmaan kameran osto edessä, tuotakin vähän katselin, mutta taidan tyytyä esim. Canonin S3:een, jää toivottavasti se kilpavarustelu väliin.
Leopard
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka