Heh, on kyllä rumin reppu mitä oon ikinä nähny. Ei millään pahalla siisp-veli kirjoitti: Fjällrävenin DePendlerin yksinkertaisessa ja toimivassa muotoilussa on mielestäni jotain samaa kuin applen tuotteissa. Lisäksi reppu reppu toimii myös istuimena.
http://www.fjallraven.com/Products/prod ... ionId=3039
MacBookille Hyvä reppu?
-
Sasseli_
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mulla on muuten lisäsuojana aina myös Tucano Second Skin. Puoliskolla on omassa läppärissään vaaleanpunainen be.ez:n LArobe joka eroaa Second Skinistä sen verran, että on puoli senttiä paksua materiaalia ja paljon jäykempi.
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
Itsekin tässä keräilen varoja juurikin tuota Phantomia varten. 199e on vaan aika paljon maksettavaksi repusta, mutta onhan se tietysti laadukas.mercury kirjoitti:Axiosta tuli mieleen, että mulla oli aiemmin läppärikäytössä ja nykyään muussa käytössä Boblbee Megalopolis Executive phantom-mustana versiona, mutta tuohon ei mahtunut enää 17" läppäri. Hienoin reppu mitä on ikinä tullut vastaan.![]()
Tosin hämää hiukan että mittojen mukaan MacBook ei tuohon laukkuun mahdu??
-
mercury
Tavallinen 13" MacBook? Kyllä sen on pakko mahtua, kun 15" tiBook mahtui. Ja voisin muuten harkita tuon omani myymistä sulle jos kiinnostaa?inf kirjoitti:Tosin hämää hiukan että mittojen mukaan MacBook ei tuohon laukkuun mahdu??
-
Sikari-Sakari
-
Pbman
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Osprey:n kamoja löytyy ehkä Partioaitalta.. ainakin Lempäälän megahypersuper ostoskeksuksessa on partiokauppa josta noita löytyy. Meikän Osprey Swich 25, joka on varsinaisesti lumiurheiluun tehty, maksaa Suomessa noin 160 euroa.Sikari-Sakari kirjoitti:Laittakaa kanssa mestoja mistä olette repunne säätäneet. Noita spessimpiä ei ainakaan mistään perusmestoista löydä. Reppuja kun mielellään käy ihan livenä ihmettelemässä ennen ostopäätöstä.
Ja joka pitää noita muovisia Bulbee kamoja hienoina niin joo-o.. Ne vaan ei ole hienoja mun mielestä!
-
mercury
"Muovinen kama" on kyllä aika rankasti sanottu Boblbeen repuista. Onhan niissä tosiaan iskunkestävä muovinen ulkokuori joka ulottuu takaa sivuille, mutta loput on sitten muita materiaaleja. Eli ei ne ole kokonaan muovia. Ovat myös laajenevia, ja sisään mahtuu valtava määrä tavaraa. Ulkopuolelle on todella helppo kiinnittää muuta tavaraa niin tukevasti että se myös pysyy siellä vaikka moottoripyörällä ajaessa.Pbman kirjoitti:Ja joka pitää noita muovisia Bulbee kamoja hienoina niin joo-o.. Ne vaan ei ole hienoja mun mielestä!
-
Pbman
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Oon noiden kanssa jonkun verran ollut tekemisissä kun olis muun muassa reppuja myyvässä liikkeessä töissä pari kesää sitten. Oli maahantuojien koulutukset ja muut sillon.mercury kirjoitti:"Muovinen kama" on kyllä aika rankasti sanottu Boblbeen repuista. Onhan niissä tosiaan iskunkestävä muovinen ulkokuori joka ulottuu takaa sivuille, mutta loput on sitten muita materiaaleja. Eli ei ne ole kokonaan muovia. Ovat myös laajenevia, ja sisään mahtuu valtava määrä tavaraa. Ulkopuolelle on todella helppo kiinnittää muuta tavaraa niin tukevasti että se myös pysyy siellä vaikka moottoripyörällä ajaessa.Pbman kirjoitti:Ja joka pitää noita muovisia Bulbee kamoja hienoina niin joo-o.. Ne vaan ei ole hienoja mun mielestä!
Tuo on aika uniikki konsepti vissiin edelleen noilla. Suomeen ei ainakaan ole rantautunut halpoja kopiota joita Englannissa kyllä silloin liikkui kun itse olin myyjänä. Hyviä ja ennen kaikkea laadukkaitahan nuo on, mutta en vain pidä ulkonäöstä. Myös kova kuori jakaa mielipiteitä kun puhutaan käytännöllisyydestä tai mukavuudesta.
-
inf
Viesti Kirjoittaja inf »
Milläs hinnalla olisit mahdollisesti myymässä? Ja onko reppu hyvässä kuosissa?:)mercury kirjoitti:Tavallinen 13" MacBook? Kyllä sen on pakko mahtua, kun 15" tiBook mahtui. Ja voisin muuten harkita tuon omani myymistä sulle jos kiinnostaa?inf kirjoitti:Tosin hämää hiukan että mittojen mukaan MacBook ei tuohon laukkuun mahdu??
-
kalle18
Viesti Kirjoittaja kalle18 »
http://www.partioaitta.fi/product_info. ... ts_id=5305
-
batbug
Viesti Kirjoittaja batbug »
kalle18 kirjoitti:Suosittelen katsastamaan tälläisen vaihtoehdon:
http://www.partioaitta.fi/product_info. ... ts_id=5305
Mulla on tästä se 12" tarkoitettu versio ja se on macbookille juurikin sopiva.
-
p-veli
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Ehkä mun pitää palauttaa se takaisin kauppaan. Minkälainen reppu olisi vähemmän ruma? Ehkä joku kiiltävä. Tai joku, jossa on monta remmiä ulkopuolella. Ja moneja värejä...Sasseli_ kirjoitti:Heh, on kyllä rumin reppu mitä oon ikinä nähny. Ei millään pahalla siis
-
john doe
Viesti Kirjoittaja john doe »
Itse ostin ortliebiltä joskus repun kun kyllästyin sateen kastelemiin kirjoihin. Läppäri kulkee siinä samassa, mutta ei ole ihan siihen tarkoitettu. Hinta hieman suolaisempi 200euroaCrimson kirjoitti:Kaikki on niin suhteellista. Minun mielestä reilu tonni kannettavasta tietokoneesta on kohtuullinen hinta, mutta noin 70 euroa laukusta on aika paljon. Mutta niinhän se menee, että hyvää ja halpaa saa harvoin samassa paketissa. En ole kyllä vielä hetkeäkään katunut omaa laukkuhankintaani.Riq kirjoitti:Vähän ihmetyttää kun ihmiset kitisee 70€ hintaa SUOJAlaukusta kun ensin ostaa vähän reilun tonnin tietokoneen mitä meinaa kuljetella mukanaan...
-
Nicke_
Viesti Kirjoittaja Nicke_ »
edit:
en ole IKINÄ törmännyt mihinkään täysin vedenpitävään... (varsinkin ortlieb osoittautui pitämättömäksi kenttäkokeissa)john doe kirjoitti:
Itse ostin ortliebiltä joskus repun kun kyllästyin sateen kastelemiin kirjoihin. Läppäri kulkee siinä samassa, mutta ei ole ihan siihen tarkoitettu. Hinta hieman suolaisempi 200euroa
-
Sasseli_
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
No eläs nyt. Se oli vain minun mielipiteeni ja eihän sitä tavaroita osteta sen mukaan mitä muut sanoo vaan omien mieltymysten mukaan, kuten sinä tuossa sarkasmintapaisesti yrititkin jo sanoa. Peacep-veli kirjoitti:Ehkä mun pitää palauttaa se takaisin kauppaan. Minkälainen reppu olisi vähemmän ruma? Ehkä joku kiiltävä. Tai joku, jossa on monta remmiä ulkopuolella. Ja moneja värejä...Sasseli_ kirjoitti:Heh, on kyllä rumin reppu mitä oon ikinä nähny. Ei millään pahalla siis
-
growlithe
Viesti Kirjoittaja growlithe »
Kyseessä on siis Haglöfs InCase 12". Mietin liikkeessä pitkään 12" ja 15" välillä, mutta tulin siihen tulokseen, että eiköhän MB 12" mahdu, ja jos ei, niin tuun sitten uudestaan liikkeeseen vaihtamaan reppua. Myyjältä kysyin, mahtaisiko tuo tietää, että menisikö MacBook siihen, mutta se tuumaili, että harvinainen ja vaikea kysymys, ei hän tierä. Ja lupasi tosiaan, että kuittia vastaan sopii tulla reppu vaihtamaan, jos on väärän kokoinen.
Hintaeroa 12" ja 15" oli 11 euroa, tuo 12" maksoi 66e ja isompi siis 77e. (12" oli myös kivemman värinen kuin 15".) Pehmusteet tuntuivat luotettavilta, ja repussa näytti olevan tilaa koulukirjoillekin. Oikeastaan huomioni reppuun herätti mainos, jossa hehkutettiin, että kaikki reput -20% paitsi Haglöfsin InCase. Pitihän se sitten tsekata, mikä reppu se semmoinen on, jonka hintaa ei ole alennettu.
Hivenen jännittyneenä puolen tunnin kotiinajomatkn jälkeen MB:tä pehmokoloonsa sitten sovitin. Humps, sinne meni. Leveydeltä just nappi. Ei liian iso, ei liian pieni. Toisaalta MacBook on melko pitkä, ja niinpä pehmusteiden yläreunassa oleva tarrakiinnitys meni kiinni vain osittain ja MB:n yläreuna jäi esiin. En silti lähde reppua vaihtamaan. Tarra kuitenkin ylttyy kiinni, just ja just, ja se leveys on hyvä.. Ja itse reppu on kompakti ja sopiva muutenkin kaikin puolin. 15" joutuis raahaan turhaan ilmaa mukanansa.
Tämä näinkin pitkä kertomus siis siksi, jos joku epäröi, mahtaako 12" InCase sopia MacBookille. Eli sopii ja ei sovi.
iPod Touch 16GB
iPod Shuffle 2GB
Nokia E71 White Steel
-
iPratt
-
Sheling
Viesti Kirjoittaja Sheling »
vai kuumeneeko kone tässä tapauksessa liikaa?
Nimittäin en haluaisi joka kerta käynnistellä turhaan MB tä jos ei ole tarvis.
-
mercury
-
etan0l
Brenthaven Expandable Trek Backpack
Viesti Kirjoittaja etan0l »
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=TK930
kiitos
-
Bonetalo
Re: Brenthaven Expandable Trek Backpack
Viesti Kirjoittaja Bonetalo »
Eiköhän se sinne aika tiiviisti mene. Itselläni saman valmistajan laukku joka tehty juuri macbookille, voin sanoa että menee timmisti. Eli oma kone ei mene heittämällä sisään, vaan se pitää laittaa sinne ihan kunnolla. Liikkumatilaa ei ole mutta tosi hyvät pehmusteet joihin kone painautuu.etan0l kirjoitti:Onko kokemusta, miten hyvin mahtuu mbp 15" tähän:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... nplm=TK930
kiitos
Mutta varmasti pitää koneen ehjänä brenthavenin laukut. Ainakin oma Edge ll oli laadukkaan oloinen, ei mitään negatiivista sanottavaa. Varmasti hyvä laukku tuokin.
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Nukkumassa ollessa kone ei tuota juuri lainkaan lämpöä, eli nou hätä. Käytännössä kaikki lämpötuottavat komponentit nimensä mukaisesti nukkuvat.Sheling kirjoitti:onkohan kellään kokemusta voiko secondskiniin laittaa MB tä valmiustilassa?
vai kuumeneeko kone tässä tapauksessa liikaa?
Nimittäin en haluaisi joka kerta käynnistellä turhaan MB tä jos ei ole tarvis.
-
beeta
Viesti Kirjoittaja beeta »

Pikkutaskuun edessä sopivasti kaikki pikkusälä, seuraavaan isommat ja kynät/kalenterit yms. Seuraava osasto on hiton iso ja hyvin erillään konetaskusta, joten täällä sitten kaikki normikama - itsellä tuo osasto pitää sisällään ulkoiluvarusteet ja kun se on sopivasti erillään koneesta, niin ei haittaa vaikka nuo ulkovehkeet olisivat jonkun aikaa vähän kosteat. Konetasku on viimeisessä isossa osastossa ja tulee selkää vasten. Tuohon osastoon mahtuu myös mainiosti vaikka mitä muuta. Konetasku imee juuri 15.4'' MBP:n ja taskun päälle vedetään kosteutta läpäisemätön "huppu" ja koneen voi vielä juntata paikoilleen tarranauhalla. Lisänä on niskaan tuleva - varsin tilava tämäkin - "pikkuosasto" soittimelle tjms ja tuosta on sitten piuhojen läpituonti. Tarkistakaan kuitenkin, että olette tyytyväisiä konetaskun pehmusteisiin, olisin itse toivonut ihan pikkuisen lisää jämäkkyyttä, vaikken nyt asiasta suuremmin lähtisi valittamaan.
Tilavuus on 33 litraa, joten kyseessä ei ole varsinaisesti mikään pikkusöpöläinen, mutta varmasti passeli ihmisille, jotka koneen lisäksi kuljettaa kesät/talvet pyöräilykamppeet ja paljon muuta sälää. Hintaa about 70 euroa.
Tarkempia kuvia ja värivalikoimaa tuolla ja tuolla.
-
iPixie
Re: MacBookille Hyvä reppu?
Viesti Kirjoittaja iPixie »
Itselläni on Kensingtonin reppu myös, tosin malli on SaddleBag Sportmercury kirjoitti:Itse suosittelen pitkällä kokemuksella Kensingtonin Countour Backpackia. Tilava, 17" kannettava mahtuu, ja paljon muuta. Mielettömän kestävää materiaalia, kunon suojaukset, säädettävä ristiselän tuki, ja elinikäinen takuu (jolla olen jo kerran saanut uuden repun aavistuksen ratkenneen tilalle).![]()
Hinta 80 euron paikkeilla ja Google-haku suomalaisilta sivuilta löytää myyjiä.
http://us.kensington.com/html/13385.html
-
jamo
Viesti Kirjoittaja jamo »
YleX:llä puhuttiin juuri hymiöistä ja tunteiden välittämisestä kirjoitetussa tekstissä. Esimerkkinä oli Homppu, ja viittasivat suoran tämän Sasselin viestiin.Sasseli_ kirjoitti:Heh, on kyllä rumin reppu mitä oon ikinä nähny. Ei millään pahalla siisp-veli kirjoitti: Fjällrävenin DePendlerin yksinkertaisessa ja toimivassa muotoilussa on mielestäni jotain samaa kuin applen tuotteissa. Lisäksi reppu reppu toimii myös istuimena.
http://www.fjallraven.com/Products/prod ... ionId=3039
Oho, jos tämä ei ollut OT BS:ää niin ei sitten mikään.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka