Mistäs 'saatte' musiikkinne?
Sana on (melkein) vapaa.
-
Mistäs 'saatte' musiikkinne?
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Mistä hommaat/olet hommannut musiikkisi (valitse vaihtoehto jota käytät eniten).
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
-
-
-
Itse olen käyttänyt kirjastoa paljon, olen sitten tunettanut ne. Kyllähän noita sitten joskus vanhan patuna kun hommaa LP-soittimen niin varmaan tulee osteltuakin. Toisaalta CD on varmaan sillon sitä mitä LP on nyt
. Vertaisverkkoja olen yrittänyt vältellä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
-
-
-
Jos ostat kokonaisen levyn se on sama 10 euroa.Aries kirjoitti:Kaupasta ostan fyysisen tallenteen. Mp3 on laadullisesti mitä on ja esimerkiksi ITMS:n kautta hankittuna kappaleet on vielä rampautettu DRM:llä (okei, kalliimmalla hinnalla ei) --> niihin kosketa edes teflonoidulla kepillä
-
-
-
-
-
-
-
Vastasin "Joku muu, mikä?"
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Saan musiikkini yleensä lippuluukulta tms. Mikään ei ole niin suora tuki artistille ja aito musiikkikokemus kuin LIVE musa. Lisää LIVEÄ. Levyjen kuuntelu on yliarvostettua. Viikoittain tulee käytä keikoilla kuuntelemassa.
Lisää pohdintaa.
Aika usein tulee kuunneltua joku UUSI LEVY jonkun maksuttoman nettipalvelun kautta. Jos tykkään levystä paljon, ostan sen heti CD:nä - mikä tapahtuu tosi harvoin. Jos se on ihan OK, niin odotan sen tulevan Anttilan alehyllyyn tms. alle 10 eur hintaisena. Muutenkin, jos levy kestää soittamista vielä vuoden päästä, voi sen ostaa. Konkreettinen levy jää usein koteloon - vihkosta/kuoria tulee sitäkin enemmän selattua. Vähemmän vaivaa on hakea levyt netistä kuin kopioda cdltä koneelle. Alehyllyistä ja divareista on tullut jo melkein pakkomielle. 10 eur on kyllä mulle CD:ssä kipuraja.
iTunesista en viitsi ostaa, kun on yhtä helppoa hankkia se muualta netistä ja valikoima on muualla lähes rajaton. iTunesissa rahaa vastaan ei kuitenkaan saa konkreettista tuotetta. iTunes on kyllä ehdoton musakauppa, mutta mulle se ei sovi.
Lisää pohdintaa.
Aika usein tulee kuunneltua joku UUSI LEVY jonkun maksuttoman nettipalvelun kautta. Jos tykkään levystä paljon, ostan sen heti CD:nä - mikä tapahtuu tosi harvoin. Jos se on ihan OK, niin odotan sen tulevan Anttilan alehyllyyn tms. alle 10 eur hintaisena. Muutenkin, jos levy kestää soittamista vielä vuoden päästä, voi sen ostaa. Konkreettinen levy jää usein koteloon - vihkosta/kuoria tulee sitäkin enemmän selattua. Vähemmän vaivaa on hakea levyt netistä kuin kopioda cdltä koneelle. Alehyllyistä ja divareista on tullut jo melkein pakkomielle. 10 eur on kyllä mulle CD:ssä kipuraja.
iTunesista en viitsi ostaa, kun on yhtä helppoa hankkia se muualta netistä ja valikoima on muualla lähes rajaton. iTunesissa rahaa vastaan ei kuitenkaan saa konkreettista tuotetta. iTunes on kyllä ehdoton musakauppa, mutta mulle se ei sovi.

-
Re: Vastasin "Joku muu, mikä?"
Viesti Kirjoittaja wanders »
Siis onko tämä varsin hienovarainen ilmaisu siitä, että waretat musiikkisi? Jotenkin sellainen sävy tästä nyt sitten jäi... sori jos en ymmärtänyt, että ostat musiikkisi netin kautta mutta muualta kuin iTMS:stä.NeliX4 kirjoitti: Lisää pohdintaa.
iTunesista en viitsi ostaa, kun on yhtä helppoa hankkia se muualta netistä ja valikoima on muualla lähes rajaton. iTunesissa rahaa vastaan ei kuitenkaan saa konkreettista tuotetta. iTunes on kyllä ehdoton musakauppa, mutta mulle se ei sovi. Monia ohjelmia toisaalta olen kyllä netistä suoraan ostanut, että kyse ei ole siis mistään nettipelosta...
Jotta tähän tulisi omaakin asiaa niin itse hankin musani:
- musiikkikirjastosta lainaamalla
- ostamalla cd:itä
- ostamalla iTMS:stä
- lataamalla netistä ilmaiseksi tarjolla olevaa musaa
Taisivat tulla määrällisessä järjestyksessäkin tähän.
Kuuntelu siis lähes kokonaan iTunesista tai iPodeista.
---
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Waretat?wanders kirjoitti:Siis onko tämä varsin hienovarainen ilmaisu siitä, että waretat musiikkisi? Jotenkin sellainen sävy tästä nyt sitten jäi... sori jos en ymmärtänyt, että ostat musiikkisi netin kautta mutta muualta kuin iTMS:stä.NeliX4 kirjoitti:...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
... editoin vähän edellistä viestiä ennen wandersin vastausta...
-
No enpä tullut tästäkään vastauksesta yhtään viisaammaksi hankintatapojesi suhteen. Mutta mitäpä siitä, käy sinä klubeilla tukemassa artisteja.NeliX4 kirjoitti:Waretat?wanders kirjoitti:Siis onko tämä varsin hienovarainen ilmaisu siitä, että waretat musiikkisi? Jotenkin sellainen sävy tästä nyt sitten jäi... sori jos en ymmärtänyt, että ostat musiikkisi netin kautta mutta muualta kuin iTMS:stä.NeliX4 kirjoitti:...Hävytön. Kyllä artistien pitää saada palkkansa.
---
-
-
-
Äsh, siis mitä? Minäkö nyt muka tein tämän jännitteen?
Tämähän on mitä avoin kysely, jossa vaihtoehtoina on sekä rahallisia että ilmaisia hankintatapoja. Itseäni äänestyksessä vaivaa eniten se, että (taas) pitäisi valita yksi, vaikka itse käytän useita (ja taas yhdistetyt "kaveri ja kirjasto" ei toimi mulle).
Minä vaan kommentoin NeliX4:n vastausta, siitäkö se jännite nyt taas tuli? No voi p..., pitääkö mun pyyhkiä se pois ettei olisi jännitettä?
Tämähän on mitä avoin kysely, jossa vaihtoehtoina on sekä rahallisia että ilmaisia hankintatapoja. Itseäni äänestyksessä vaivaa eniten se, että (taas) pitäisi valita yksi, vaikka itse käytän useita (ja taas yhdistetyt "kaveri ja kirjasto" ei toimi mulle).
Minä vaan kommentoin NeliX4:n vastausta, siitäkö se jännite nyt taas tuli? No voi p..., pitääkö mun pyyhkiä se pois ettei olisi jännitettä?
---
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Ei ei ei.. jännite ihan luonnostaan tässä. Tähän ei riitä 2 ja toisilla edes 3 kolme naamaa kun vastataan.wanders kirjoitti:Äsh, siis mitä? Minäkö nyt muka tein tämän jännitteen?
edit: Pian joku jo varmaan vastaa että keiju tuo tyynylle uutuudet jos on kiltti...
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Ostan aika arvoin CD-levyjä kaupoista joten joskus käytän P2P:tä. iTunes Music Storesta tai muusta vastaavasta netti kaupasta en osta, ostaisin jos olisi nettipankkitunnus. Kaverilta saan tosi usein levyn lainaan ja sitten rippaan sen koneelle ja Kirjastosta en ole käynnyn lainaamassa levyjä tai mitään tosi pitkään aikaan, kirjastossa luetaan vaan lehdet ja häippästään. Kirpparilta olen yrittänyt kattoa levyjä, mutta ei sieltäkään ole löytynyt mitään käteen. Mutta olen sillä kannalla että artistia pitää tukea ostamalla levyjä ja muita tuotteita.
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka