Löytyykö iBookille kantolaukkua? Itselleni tilasin siis juurikin tuon pienimmän (eli 12,1" ) koneen. Plussaa olis jos reppu/laukku kestäis vesisadetta.
Esim Itäkeskuksen (hki) On -Off -liikkeessä kannettavien tukevat laukut maksoivat 29e (lähtöhintataso).
Ei vällttämättä kannata maksaa esim e-pisteen moninkertaisia hintoja kun vastaavaa löytyy, vaikkei maccase- merkkisenä, kohtuullisella hinnalla.
Omaa 12" iBookkia retuutan joko [url=http://www.boblbee.com"]Boblbeen[/url] repussa tai marimekon laukussa [url="http://www.ultirender.com/pages/laitteistot.htm]Tucanon Second Skiniin[/url] käärittynä (ihan sivun lopussa). Boblbee suojaa sitten vedeltä ja iskuilta, mutta on hieman hintavampi vaihtoehto. marimekko ei suojaa ollenkaan, mutta sen saa sovitettua paremmin asukokonaisuuksiin.
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
Minä käytän Boblbeen reppua. Se kestää mitä vaan, sillä voisi laskea vaikka pulkkamäkeä. Kestävyyden haittapuolena on että se on aika painava tyhjänäkin.
Itselläni on Targuksen peruslaukku. Koneena mulla on 14" iBook. 12" mahtuisi tohon juuri sopivasti poikittain, jäisi tilaa laturille koneen kanssa samaan lokeroon. On vähän "bisnesmiesmäisempi" kuin reppu.
kensington saddlebag toimii hyvin jos tarvii selkäreppua/olkalaukkua, mukaan mahtuu vielä vaikkapa kansioita/kirjoja tai muuta tavaraa, ja pitää vettäkin (testattu mp:llä ajaessa kunnon vesisateessa). löytyi paikallisesta tietokoneliikkeestä (http://www.ssdcomputers.fi). mittailin tuota ja pehmustettuun läppärikoloon mahtuu vielä 15" PB.
Itselläni on Targuksen peruslaukku. Koneena mulla on 14" iBook. 12" mahtuisi tohon juuri sopivasti poikittain, jäisi tilaa laturille koneen kanssa samaan lokeroon. On vähän "bisnesmiesmäisempi" kuin reppu.
Minullakin on perus-Targus ja 12" iBook. Kone mahtuu laukkuun sopivasti poikittain, tilaa jää mm. laturille, ulkoiselle hiirelle ja muille kaapeleille. Onpa mukaan mahtunut vielä digikamerakin latureineen. Kiinnitysremmi jää tosin hieman löysälle koneen ohuuden vuoksi, mutta kyllä se siinä on pysynyt melko tanakasti. En muista mitä laukku maksoi, mutta ei se montaa kymppiä ollut.
Suosittelen lämpimästi Samsoniten alamerkin Saturnin reppuja. Samsoniten tekemiä, hinta 25-50€, kahden vuoden takuu. Ja on ihan kivannäkönenkin. Sinne minä powerbookkini sullon. Googlesta löytyy kuvia, mutta huonoja.
Kenelläkään tämmöstä: Targus Sport Minireppu.
Mitenköhän sopis tarpeisiin?
Olen kanniskellut 15" Powerbookkia tuommoisessa repussa nyt muutaman kuukauden, eikä ole mitään valittamista, reppu kestää pienen tihkusateen mainiosti ja tarvittava läjä oheislaitteita mahtuu helposti mukaan. Tosin 12" koneelle, tuo reppu on ehkä jopa liian iso, repun sisällä selkää vasten oleva pehmustettu kotelo on suunniteltu 14"-15" tuumaisille koneille.
Pehmustetun kotelon yläosassa on yksi tarra kiinnitysremmi, millä voi estää, että kone ei putoa repusta, vaikka vetoketju, jostain syystä olisi auki ja reppua pidettäisiin ylösalaisin.