550 Contains malware (->(qp) Infection: New or modified variant of )
Tällainen Mail delivery failed: returning message to sender -viesti tuli juuri takaisin kun lähetin MACiltä tutulle vastaanottajalle viestiä.
Missä vika? Onko minun MACissä jokin trojaani tmv. jolloin vastapuolen serveri heittää mun meilit suoraan mappi-ööhön? Minulla ei ihan hirveesti ole tietoa näistä jutuista, mutta ihmetyttää...
Vastauksista ja vinkeistä kiitollisena
Apfeli
MAIL: 550 Contains malware
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
MAIL: 550 Contains malware
Viesti Kirjoittaja Apfeli »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Oletko ihan 110% varma, että tuo viesti tuli oikealta lähteeltä, eikä ole mikään roskaposti?
Ja oliko viestissä liitteitä ja jos oli, niin mistä ne oli lähtöisin?
Macilla kun on mahdollista levittää saastuneita windowstiedostoja tietämättään. Eli siis jos olet saanut vaikka sen liitten joltain windowstyypiltä, jolla virus, niin ei ne macilla käydessään mitenkään puhdistu.
Macilla kun on mahdollista levittää saastuneita windowstiedostoja tietämättään. Eli siis jos olet saanut vaikka sen liitten joltain windowstyypiltä, jolla virus, niin ei ne macilla käydessään mitenkään puhdistu.
-
Viesti Kirjoittaja Apfeli »
Sanoisin että olen 100% varma. Mutta miten voin varmistua siitä ihan 110%:sti?TheKraken kirjoitti:Oletko ihan 110% varma, että tuo viesti tuli oikealta lähteeltä, eikä ole mikään roskaposti?
Meiliin olin liittänyt kuvaruutukaappauksen omalta koneeltani (kuva FileZillasta) eli en ollut saanut tiedostoa jostain muusta lähteestä.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Veikkaan että se botti siellä vain erehtyy. Ainakaan en itse usko siihen, että ottamaasi kuvankaappaukseen OS X:ssä jotain malwarea pystyisi mikään ohjelma kovin herkästi tuuppaamaan.
Jos tahdot ihan varman päälle pelata, niin lue tässä pari päivää ahkerasti virusturvasivustoja ja katso raportoiko joku vastaavasta, mutta itse epäilen että heidän filtteri on vain säädetty liian tiukalle ja jostain syystä kuvassasi on pari bittiä peräkkän samalla tavalla kuin jossain tunnetussa haittaohjelmassa.
Jos tahdot ihan varman päälle pelata, niin lue tässä pari päivää ahkerasti virusturvasivustoja ja katso raportoiko joku vastaavasta, mutta itse epäilen että heidän filtteri on vain säädetty liian tiukalle ja jostain syystä kuvassasi on pari bittiä peräkkän samalla tavalla kuin jossain tunnetussa haittaohjelmassa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Poistappa tiedostojen nimistä välilyönnit, skandit ja erikoismerkit, saattaa auttaa.
Voisi kokeilla konvertoida kuvat johonkin toiseen formaattiin, esim jpeg, tai kopioida esim (powerpoint) kalvolle.
Haiskahtaa, että vastapään palomuuri hermostuu jostakin, jos kyseessä tosiaan oli vaste lähettämääsi meiliin.
Voisi kokeilla konvertoida kuvat johonkin toiseen formaattiin, esim jpeg, tai kopioida esim (powerpoint) kalvolle.
Haiskahtaa, että vastapään palomuuri hermostuu jostakin, jos kyseessä tosiaan oli vaste lähettämääsi meiliin.
Vitutuksesta voimavara!
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka