Jonkkis kirjoitti:Voi elämä. On noiden kossien äänenlaatu jotain aivan käsittämättömän hirveää. iPod nappulat ovat hyvänkuuloiset verrattaessa näihin. Myös herkkyys on todella pieni.
En ole koskaan käsittäny miksi nuo Kossin nappikuulokkeet nauttivat niin suurta suosiota. Ainakin Sparkit oli niin puhdasta roskaa, että iPodin vakiokuulokkeita tuli suorastaan ikävä.
En suuren suurta äänenlaadullista hyötyä näe lähtä päivittämään iPodin mukana tulevia kuulokkeita joihinkin toisiin "parinkympin" -nappeihin. Nappikuulokkeissa laatu valitettavasti maksaa ja suosittelenkin immeisiä katselemaan esim Shuren edullisia malleja joita taitaa saada jopa 70e hintaluokassa nykyään. Omasta kokemuksesta myös Sonyllä löytyy +50e hintaluokassa ihan kelpo nappeja.
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
Nyt tuli Skullcandyn icon openair kuulokkeet. Ensivaikutelma on hyvä. Tasapainoinen saundi. Kuulokkeet eivät purista kuten porta prot ja voi pitää vapaammin kaulalla, ilman 'ahistusta'. Bassot ovat sopivat, kun Porteissa on aivan liikaa. Ulkonäkö on hyvä.
Suosittelen näitä Porta Proiden sijasta kaikille Porta Proita harkitseville.
23 eukkoa maksoivat, eli Kosseja halvemmat 8). Hyvät Saundit!
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Monet kuulokkeet (mm. Ultimate Ears, Koss The Plug) on olleet käytössä parin viimeisen vuoden aikana. Nyt on viikon ajan kuunneltu Shuren SE210 -kuulokkeita ja tuntuu siltä että viimeinkin on löytynyt kaikin puolin aika tyydyttävät kuulokkeet. Soundit on hyvät ja kuulokkeet niin mukavat päässä kuin tuollaisien in-ear kuulokkeiden nyt voi kuvitella parhaimmillaan olevan. Yksi negatiivinen puoli näistäkin on löynyt. Varsinainen johto on aivan naurettavan lyhyt eikä siitä yksistään yllä käytännössä oikein mihinkään. Jatkojohdon kanssa johtoa onkin sitten taas niin pirusti että sitä saa olla jatkuvasti käärimässä rullalle tai iPodin ympärille.
Lähinnä kotikuunteluun käytän. Äänenlaatu hyvä, EQttamiselle ei tarvetta ja mukavat päässä.
Sennheiser HD 205
Erinomaiset kuulokkeet hintaansa (49,95) nähden. Soivat jopa tarkemmin kuin Beyerdynamicit. Ainoa miinus pidemmän päälle on puristavat korvakupit, mutta ainakin vaimentavat ulkoisia ääniä. Käytän näitä jopa enemmän kuin Beyerdynamiceja.
Omat iPodin vakiokuulokkeet hajosivat siten, että toinen kuuloke rämisee hieman tietyillä taajuusalueilla, eivätkä ne muutenkaan laadussa loista.
Ostin Sennheiserin CX-300 -napit, joita on kehuttu, mutta itse olen pettynyt niihin. Onhan niissä erinomainen ääni, mutta tuollaiset korvaan survottavat tulpat eivät vain sovi minulle, ainakaan nuo senkut eivät tunnu mukavilta korvissa edes pienimmällä tulppakoolla. Muutenkin, en pidä suljettujen tulppa-nappien tunteesta/äänestä, kun kuuntelen hiljaisessa tilassa, ne sopivat paremmin tosiaan meluisaan tilaan.
Haluaisin ostaa kunnolliset "avoimet" napit, saa niissä jokin korvakäytävään menevä osa olla, mutta en hae mitään ääntä eristäviä tulppia vaan nimenomaan ilmavasti soivia, mutta silti laadukkaasti ja myös bassot jotenkin toistavasti nappeja. Minulla tuli aikanaan 90-luvun lopun Sonyn cd-soittimen mukana aivan loistavat "ei-tulppa"-nappikuulokkeet joiden veroisia äänenlaadultaan en vielä ole löytänyt.
Mitä malleja suosittelisitte? Hinta mielellään alle 50 e. Onko kokemuksia esim. senkun perusnapeista (n. 15 e luokassa)?
Jos löydät jostain KOSS KSC75 kuulokkeet, niin nuo on hinta/laatu suhteeltaan erinomaiset. Perinteinen sanka puuttu, joten on aika yksilöllistä miten nuo itselle passaa, noissahan on vaan tuollainen korvan taakse kiertyvä "lenkki".
Koss Spark Plugit käytössä...hintaa n. 12€ kotimaisesta verkkokaupasta. Hyvä ääni, mutta eivät kyllä pysyisi urheillessa tai muuten häslätessä korvissa.
Jay kirjoitti:Koss Spark Plugit käytössä...hintaa n. 12€ kotimaisesta verkkokaupasta. Hyvä ääni, mutta eivät kyllä pysyisi urheillessa tai muuten häslätessä korvissa.
Pakko sanoa, vaikka ehkä turha kommentti, että ei kyllä tiedä mitään hyvästä äänenlaadusta jos väittää, että noissa sellaista ulos tulee. Nuo on aivan järkyttävän huonot kuulokkeet eikä voi suositella kenellekään, joka oikeasti haluaa musiikistaan nauttia. Huonot iPodin vakiokuulokkeetkin pesevät nuo ihan 10-0. Mut onhan se hienoa, että joku pärjää tuollaisten kanssa. Toiset taas haluavat myös äänellisesti nauttia musiikin kuuntelusta...
Jay kirjoitti:Koss Spark Plugit käytössä...hintaa n. 12€ kotimaisesta verkkokaupasta. Hyvä ääni, mutta eivät kyllä pysyisi urheillessa tai muuten häslätessä korvissa.
Pakko sanoa, vaikka ehkä turha kommentti, että ei kyllä tiedä mitään hyvästä äänenlaadusta jos väittää, että noissa sellaista ulos tulee. Nuo on aivan järkyttävän huonot kuulokkeet eikä voi suositella kenellekään, joka oikeasti haluaa musiikistaan nauttia. Huonot iPodin vakiokuulokkeetkin pesevät nuo ihan 10-0. Mut onhan se hienoa, että joku pärjää tuollaisten kanssa. Toiset taas haluavat myös äänellisesti nauttia musiikin kuuntelusta...
Komppaan! jos äänenlaadullisesti samaa kuraa kuin nuo toiset Kossit, luultavasti ovat!
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...
Jonkkis kirjoitti:Komppaan! jos äänenlaadullisesti samaa kuraa kuin nuo toiset Kossit, luultavasti ovat!
Mihin toisiin Kosseihin viittaat? Olen nimittäin aidosti huolissani jos tarkoitat linkittämiäni KOSS KSC75 kuulottimia, ne on nimittäin oikeasti hyvät, aivan eri sarjassa kuin nuo plugit. 8)
Minä käytän myös Kossin Plugeja silloin harvoin, kun vielä iPodia mukanani raahaan. Ihan hyvin ne minun musiikkini toistavat.. ..tai siis riittävän hyvin minunlaiselleni ihmisrievulle. Muiden ei niitä missään tapauksessa pidä erehtyä hankkimaan.
Joku puhui täällä aiemmin Plugien pienestä herkkyydestä, onko se se sama 112 dB SPL/1mW kuin Sennheiserin CX 300:lla?
Jea, maanantaina lähti kuulokkeet Shanghaista, ja tänään oli ilmestynyt postilaatikkoon saapumisilmoitus. Tätä minä kutsun kuljetukseksi!
Eli posti toi Sonyn MDR-V700 kuulokkeet, ja äänenlaatu on sitä mitä odotinkin, eli parhautta.
Suomesta olisi mennyt pari kuukautta ja 150euroa, eBaysta 80$ ja perille 4 päivässä. 8)
Nyt enää odotellaan Touchin saapumista, vielä 2 viikkoa kun shippaa
ROCK!
Retina MacBook Pro & iPhone 6
---
I enjoy life as a Graphic Designer – http://www.janne.me
Itselläni on käytössä AKG:n K 324 P kuulokkeet kromisina ja tykkään kyllä, tekniikan maailman mukaan sennheiserin CX-300 napit olisivat luultavasti tulleet samasta tehtaasta pihalle joten se lienee makuasia kummat ovat paremmat, itse valitsin akg:n kun reilulla 40e hinnalla sain ja hyvin toimivat
Uuden Classicin kanssa tilasin V-Moda Vibe -kuulokkeet. Itselläni ollu norminappien ja plugien kanssa ongelma, että kuulokkeet ei pysy korvassa hetkeäkään, jos liikun, saati sitten kävellessä/lenkillä/salilla. Nämä V-Modat pysyy korvassa kovemmassakin menossa ja soundi on mielestäni mitä mainioin. Tekee loistavasti kaiken mitä kuulokkeiltani vaadin, joten olen erittäin tyytyväinen 99,95 euron panostukseeni. Lisäksi nämä on mahdottoman hienon näköiset (gunmetal/black) ja todella kevyet.
Lenkkeillessä tulee kuitenkin käytettyä Sennheiserin OMX 70 Sport -kuulokkeita. Siis tällaiset korvan takaa tulevat napit. Äänenlaatu tasoa ok, mutta käytettävyys lenkkeillessä erittäin hyvä. Pysyy korvassa, eikä säikähdä pienestä kosteudesta.
"...I bought an iMac and mouse, an iPhone to go with my new spirit..."
Sonyn MDR-V500. Tulee käytettyä kotona ja jos kulkee joku laukku mukana johon voi tunkea tuon pitkän johdon pois roikkumasta. Tai jos on tarpeeksi isotaskuiset housut. Omiin tarpeisiin täydelliset, hyvä äänenlaatu, tasainen soundi.
Sennheiser PMX-700 Sport. Lenkille jos lähtee niin sillon kyllä pistän nuo niskaan, ainoa miinus tulee jos sattuu olemaan hupullinen takki päällä, niin tuo sanka hankaa hieman siihen huppuun. Äänenlaatu ok.
Ja jos matkustan ihan ilman mitään laukkua tai vastaavaa, niin sillon kyllä tyydyn yleensä noihin iPodin vakiokuulokkeisiin.
KOSSin spark plugit on oikein mainiot bussissa ja junassa, eristää melua hyvin. Omiin korviini tulpat sopivat melko hyvin, niitä ei vaan saa työntää liian syvälle tai muuten basso dominoi täysin.
Nanon omat kuulokkeet on ihan jees, niitä tulee käytettyä lähinnä koulussa.
ninokoo kirjoitti:Uuden Classicin kanssa tilasin V-Moda Vibe -kuulokkeet. Itselläni ollu norminappien ja plugien kanssa ongelma, että kuulokkeet ei pysy korvassa hetkeäkään, jos liikun, saati sitten kävellessä/lenkillä/salilla. Nämä V-Modat pysyy korvassa kovemmassakin menossa ja soundi on mielestäni mitä mainioin.
Mie oon kans himoinnu noita vibejä. Kerro lisää saundista. Nykyiset on kossin plugit ja ja saundi on tunkkainen kuin tuhnupieru peitonalla
Toimistoon ja matkoille taustamelun takia valitsin KOSS KEB24
Ensi alkuun aivan karmean kuuloiset, mutta kun EQ:sta laittaa basso vaimennetun profiilin niin toimii kohtuudella. Omalla kohdallani paremmin kuin vakionapit.
Sennheiser PMX-700 Sport. Lenkille jos lähtee niin sillon kyllä pistän nuo niskaan, ainoa miinus tulee jos sattuu olemaan hupullinen takki päällä, niin tuo sanka hankaa hieman siihen huppuun. Äänenlaatu ok.
Ja jos matkustan ihan ilman mitään laukkua tai vastaavaa, niin sillon kyllä tyydyn yleensä noihin iPodin vakiokuulokkeisiin.[/quote]
Mistä ostit nämä sennheiserit ja tiedätkö että myydäänkö niitä vielä. Tähän asti olen apple originaaleilla pärjännyt kunnes nyt katkesi johto.
Jonkkis kirjoitti:Komppaan! jos äänenlaadullisesti samaa kuraa kuin nuo toiset Kossit, luultavasti ovat!
Mihin toisiin Kosseihin viittaat? Olen nimittäin aidosti huolissani jos tarkoitat linkittämiäni KOSS KSC75 kuulottimia, ne on nimittäin oikeasti hyvät, aivan eri sarjassa kuin nuo plugit. 8)
KEB 24