iPhoto - kuvien järjestäminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto - kuvien järjestäminen
Viesti Kirjoittaja Viljami »
Olen yrittänyt järjestää kehitettäväksi haluamiani kuvia omaan albumiin iPhotossa. Ongelmana on, että kun yritän sitten siirtää ko. kuvat jonkin valokuvausfirman sivujen kautta kehitettäväksi, niin tätä albumia ei löydy mistään. Myöskään Finderistä katsoessani en näe mitään iPhotossa luomiani albumeita tai kansioita, ainoastaan vanhalta koneelta siirtämäni kansiot (joita kansioita taas ei enää näe iPhotossa, ainoastaan niistä siirtyneet kuvat kirjastossa). Miten kuvat kannattaisi järjestää, jotta esim. kehitettämistä varten saisi koko paketin helposti hallintaan? Toivottavasti joku sai jotain tolkkua tästä.
-
Näin mä olen tehnyt
Viesti Kirjoittaja aletheia »
Vaihtoehto 1: Ifin sivuille kuvan voi suoraan vetää (drag n drop) iPhotosta, tai mä taisin vetää koko albumin. Siis ota albumista kii ja vedä siihen paikkaan jossa sanotaan "vedä kuvat tähän". Tosi kätevää jos on exposen kulmat käytössä.
Vaihtoehto 2: Tee työpöydälle tai jonneki muualle helppoon paikkaan kansio, johon kopioit kuvat. Siitä ne sitten on helppo hakea kun olet siellä nettisivulla.
Vaihtoehto 2: Tee työpöydälle tai jonneki muualle helppoon paikkaan kansio, johon kopioit kuvat. Siitä ne sitten on helppo hakea kun olet siellä nettisivulla.
-
Re: iPhoto - kuvien järjestäminen
Viesti Kirjoittaja Maza »
Järjestä kuvat nk. filmirullien mukaan (Sisältö-valikosta). Nyt kuvasi näkyvät (pitäisi näkyä) iPhotossa jaoteltuina tuotujen kansioiden mukaan. Koko rullan kuvineen voi raahata vaikka työpöydälle ja sieltä valokuvafirman palveluun.Viljami kirjoitti:Olen yrittänyt järjestää kehitettäväksi haluamiani kuvia omaan albumiin iPhotossa. Ongelmana on, että kun yritän sitten siirtää ko. kuvat jonkin valokuvausfirman sivujen kautta kehitettäväksi, niin tätä albumia ei löydy mistään. Myöskään Finderistä katsoessani en näe mitään iPhotossa luomiani albumeita tai kansioita, ainoastaan vanhalta koneelta siirtämäni kansiot (joita kansioita taas ei enää näe iPhotossa, ainoastaan niistä siirtyneet kuvat kirjastossa). Miten kuvat kannattaisi järjestää, jotta esim. kehitettämistä varten saisi koko paketin helposti hallintaan? Toivottavasti joku sai jotain tolkkua tästä.
Filmirullan nimeä ja päivämäärää voi muuttaa sekä kuvia pystyy siirtelemään rullasta toiseen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka