Sähköpostiohjelmista
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
-
Sähköpostiohjelmista
Viesti Kirjoittaja Munkki »
Jokos tämä Macin oma mail ohjelma toimii kunnolla ? Luin vanhoista viesteistä, että siinä olisi ongelmia. Wintoosassani oli thunderbird, joten olisko se macissäkin parempi vaihtoehto ?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Siihen liitetiedostokuvien näkymiseen on ratkaisu Mail Attachment Iconizer.
Edit:
Ei oo kukaan parempaakaan meiliohjelmaa tullut mulle kotiin esittelemään, joten olen varsin tyytyväinen Mailin käyttäjä ollut.
Edit 2:
Oon ehkä ihan tumpelo, mutta en oo tarvinnut yhtään parempaa roskapostisuodatusta kuin Mail mulle tarjoaa.![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Edit:
Ei oo kukaan parempaakaan meiliohjelmaa tullut mulle kotiin esittelemään, joten olen varsin tyytyväinen Mailin käyttäjä ollut.
Edit 2:
Oon ehkä ihan tumpelo, mutta en oo tarvinnut yhtään parempaa roskapostisuodatusta kuin Mail mulle tarjoaa.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Viimeksi muokannut wanders, 17.8.2007 klo 23.19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
---
-
-
Viesti Kirjoittaja MacAllu »
Mulla on Mail toiminut suht kovassa työkäytössä (n. 50 sisääntulevaa meiliä per pvä) ihan hyvin. Roskapostitkin suodattuu ok, tosin eikös siihen vaikuta myös palveluntarjoajan "esisuodatus"? Spämmiä tulee mulla inboxiin asti vain pari viikossa ja ne merkkaan Mail ohjleman avulla roskapostiksi, ohjelman pitäisi siitä oppia ne suodattamaan jatkossa. Ainoa missä Mail on mulla tahmannut niin joskus kun lähetän isoja massameilejä eli yhdellä kertaa esim 300-500:lle vastaanottajalle niin lähetys tuntuu kestävän ikuisuuden jos siinä on liite mukana.
MacBook 1.8GHz / 1Gt / 10.5.8
iPod Touch 8GB
iPod Touch 8GB
-
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kuten edellä, mulla on kolme Gmail-tiliä Mail:ssa, ja kaksi tavallista — nettiyhteyden mukana tullut ja sitten yrityksen. Ei ole ollut ongelmia. MItä nyt saisi avata ne sähköpostit nopeammin jos on iso kuva. Mail Attacmen Iconizer on käytössä tietenkin.puakki kirjoitti:Ihan vaan sivusta: miksi ette käytä Gmailia?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Jiiel »
Tosi on, Macin Mail on hiivatskin hyvä meiliohjelma. Minulla on 2 työ ja 2 koti-/vapaa-ajan osoitetta + Gmaili-identiteetit. Kaikkiaan max. 150 meiliä/vrk talvisaikaan, toinen mokoma roskapostia jonka suodattimet onneksi hoitelevat. Gmailia en käytä Mailillä, koska sinne tulee niin pirusti turhaa postia. Samoin toinen työtili on oma juttunsa.
Entouragea olen joskus käyttänyt, sen tatsi on minulle vieras. Muistiinpano-osaston ajatus on hyvä, mutta sen logiikka ei vain sopinut minulle. Entourage on suomennettu niin kömpelösti, että vaikea uskoa. Tolkuton paikoin. Päivityksen jälkeen salasanat menevät uusiksi, kun otan aina väärän valinnan "älä muuta". Entouragen tuntevat tietävät jutun.
Thunderbirdiäkin olen kokeillut ja se on ihan hyvä Wintoosissa, joissa Mail ei pelaa. Vierastan myös T-birdiä jostain syystä. Wintoosassa Firefox & T-bird on hyvä paketti, mutta Macissä niitä ei tarvita.
Lyhyestä virsi kaunis: Mail on hyvä peruste hankkia Mac!
Entouragea olen joskus käyttänyt, sen tatsi on minulle vieras. Muistiinpano-osaston ajatus on hyvä, mutta sen logiikka ei vain sopinut minulle. Entourage on suomennettu niin kömpelösti, että vaikea uskoa. Tolkuton paikoin. Päivityksen jälkeen salasanat menevät uusiksi, kun otan aina väärän valinnan "älä muuta". Entouragen tuntevat tietävät jutun.
Thunderbirdiäkin olen kokeillut ja se on ihan hyvä Wintoosissa, joissa Mail ei pelaa. Vierastan myös T-birdiä jostain syystä. Wintoosassa Firefox & T-bird on hyvä paketti, mutta Macissä niitä ei tarvita.
Lyhyestä virsi kaunis: Mail on hyvä peruste hankkia Mac!
-
Re: Sähköpostiohjelmista
Viesti Kirjoittaja sonikk »
Sellaista ohjelmaa ei kai ole olemassakaan, missä ei ongelmia olisiMunkki kirjoitti:Jokos tämä Macin oma mail ohjelma toimii kunnolla ? Luin vanhoista viesteistä, että siinä olisi ongelmia. Wintoosassani oli thunderbird, joten olisko se macissäkin parempi vaihtoehto ?

Jani
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Siksi etten jaksa aina olla siellä selaimella kirjautumassa sisään ja päivittämässä postisivua.puakki kirjoitti:Ytimekkäästi: mihin tarvitaan sähköpostiohjelmaa, kun on Gmail? Sehän toimii selaimella kuin ajatus!
Mulla on yhteensä 6 sähköpostiosoitetta, 3 niistä Mailissa ja 3 selaimen kautta luettavia (koska niitä ei voi mailiin laittaa, kahteen niistä ei juuri postia tule mutta yhtä pitää viran puolesta seurata päivittäin) ja jessus se on turhauttavaa mennä erikseen tarkastamaan että onkohan siellä jotain luettavaa. Mailiin tulee ilmoitus heti kun posti on saapunut.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mulla aukee TB niin Firefoxin kuin Safarinkin kautta sähköpostilinkkiä klikatessa.sonikk kirjoitti:Thunderbirdin kanssa mäkissä tulee esiin se hankaluus, että OS X ei ymmärrä tuon taivaallista oletussähköpostiohjelman valinnasta, eli vaikka TB on oletusohjelma, ja klikkaat sähköpostilinkkiä niin Mail aukeaa itsepäisesti.
-
Viesti Kirjoittaja via »
Mailin liitesotkujen aikaan luovuin siitä ja siirryin valtaosin TB:iin.
Gmailissa on pari osoitetta, joista kummastakin postit tulevat sekä Maillin että TB:iin.
Voiko Mailista vastata Gmailposteihin siirtymättä selaimeen?
Äsken lähetin koemielessä liitteen F-securen suojassa olevaan osoitteeseen. En ole edes kokeillut aikoihin muutaman turhauttavan lähetyksen jälkeen.
Gmailissa on pari osoitetta, joista kummastakin postit tulevat sekä Maillin että TB:iin.
Voiko Mailista vastata Gmailposteihin siirtymättä selaimeen?
Äsken lähetin koemielessä liitteen F-securen suojassa olevaan osoitteeseen. En ole edes kokeillut aikoihin muutaman turhauttavan lähetyksen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja sonikk »
Mutta ohjelmien välillä tuo ei toimi. Esim iPhotosta jos haluaa lähettä valokuvan sähköpostilla niin ei auta vaikka miten olisi TB oletusohjelmana (miksikö kukaan haluaa lähettää valokuvaa sähköpostilla suoraan iPhotosta? No siksi, että Finderistä puuttuu järkevä tapa lähettää kuva). Myöskin Path finderin valikosta kun valitsee "lähetä sähköpostilla" niin Maililla menee väkisin. Toki, ei ole Applen oma softa mutta jostain kai sekin päättelee, mitä meiliklienttia käytetään.Pis kirjoitti: Mulla aukee TB niin Firefoxin kuin Safarinkin kautta sähköpostilinkkiä klikatessa.
Jos jollakulla on nopea ja helppo tapa, millä voi pienentää kuvia ja lähettää ne sähköpostiliitteinä niin vinkkejä otetaan vastaan. Tuo on toiminto, mitä tarvitsen ihan jatkuvasti ja en keksi miten tuon saisi tehtyä mäkillä yhtä näppärästi kuin Windowsilla.
Olen koittanut tehdä Automator-työnkulkuja, mutta homma tyssää siihen, että ensin valitaan halutut Finder kohteet, sitten kopioidaan ne (ettei vaan originaalit mene pilalle) ja käsittääkseni kopioita ei voi sijoittaa samaan paikkaan originaalien kanssa. Eli menee kikkailuksi useamman kansion kanssa. Myös kuvan pienentäminen on lievästi hämärää.. siinä annetaan haluttu koko prosentteina tai yhtenä pikseliarvona(!) Toinen juttu, ettei ole työnkulkua, jolla voisi kutsua oletusmeiliohjelmaa, on vain mahdollisuus kutusa Mail-ohjelmaa. Todella huonoa käytettävyyttä imo :-/
Jani
-
Viesti Kirjoittaja MacAllu »
Oliskohan tuo jo korjattu koska kyllä multa menee perille firmoihin joissa F-Sec käytössä.via kirjoitti:Äsken lähetin koemielessä liitteen F-securen suojassa olevaan osoitteeseen. En ole edes kokeillut aikoihin muutaman turhauttavan lähetyksen jälkeen.
MacBook 1.8GHz / 1Gt / 10.5.8
iPod Touch 8GB
iPod Touch 8GB
-
-
Ota kuvasta hiirellä kiinni ja raahaa se Dockissa sähköpostiohjelman päälle. Uskoisin että muissakin sähköpostiohjelmassa kuin Mail-ohjelmassa tuo toimii. Dock-ikonien kun kuuluu reagoida tiedostoihin siten että ne avautuu kyseisessä ohjelmassa.sonikk kirjoitti:Mutta ohjelmien välillä tuo ei toimi. Esim iPhotosta jos haluaa lähettä valokuvan sähköpostilla niin ei auta vaikka miten olisi TB oletusohjelmana (miksikö kukaan haluaa lähettää valokuvaa sähköpostilla suoraan iPhotosta? No siksi, että Finderistä puuttuu järkevä tapa lähettää kuva).
Mail:ssa oikea alakulma, Valitse koko.[/quote]sonikk kirjoitti:Jos jollakulla on nopea ja helppo tapa, millä voi pienentää kuvia ja lähettää ne sähköpostiliitteinä niin vinkkejä otetaan vastaan. Tuo on toiminto, mitä tarvitsen ihan jatkuvasti ja en keksi miten tuon saisi tehtyä mäkillä yhtä näppärästi kuin Windowsilla.
-
Spotlight ei osaa kirjautua Gmailin weppisivulle ja ulottaa hakua sinne. Sen sijaan Spotlight löytää Mail:n sähköpostit näppärästi.puakki kirjoitti:Ytimekkäästi: mihin tarvitaan sähköpostiohjelmaa, kun on Gmail? Sehän toimii selaimella kuin ajatus!
Viimeksi muokannut Jamac, 18.8.2007 klo 14.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka