Kato ettei tule turhan kalliiksi se maksimi. Jos siis itse maksat...nobu178 kirjoitti:Olen hankkimassa uuden iMacin 2.8Ghz:n prossulla ja maksimimuistilla.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=94133
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kato ettei tule turhan kalliiksi se maksimi. Jos siis itse maksat...nobu178 kirjoitti:Olen hankkimassa uuden iMacin 2.8Ghz:n prossulla ja maksimimuistilla.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Giga siinä on. Mutta tänään haen 2GB:een palikoita jämyltä. Ja kyllä, Repe, maksoin kympin liikaa noista per kappale. Vaan ei tullut postikuluja, ja toimitus oli nopea.nobu178 kirjoitti:Paljonko muistia firmasi koneessa on? Olen hankkimassa uuden iMacin 2.8Ghz:n prossulla ja maksimimuistilla. Tuskin kattelen edes kahta leffaa samaan aikaan, mutta taidan teettää silloin tällöin taustalla videopätkien konvertointia yms. säästääkseni aikaa. Antamasi tiedon perusteella em. kokoonpano näyttäisi riittävän ainakin tarpeeseeni ihan hyvin.
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Piti kirjoittaa, että muistit hankin erikseen. Olen kyllä hintaneuvoksen neuvoja noudattanut ja kaksi KTA-MB667/2G-palikkaa on tilattu Verkkokauppa.comistaRepe Ruutikallo kirjoitti:Kato ettei tule turhan kalliiksi se maksimi. Jos siis itse maksat...nobu178 kirjoitti:Olen hankkimassa uuden iMacin 2.8Ghz:n prossulla ja maksimimuistilla.
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=94133
Viesti Kirjoittaja ziggysd »
Viesti Kirjoittaja Leppis- »
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Onhan tästä ollut jo muutamaan kertaan puhetta, että langaton näppis lyö monta viikkoa lisää toimitusaikaan. Jos on kiire, sitten langat.r.wagner kirjoitti: sain vihdoinkin oman 24" tilaukseen. Applestoresta otin. Saapumispäivä on lokakuun 9. Kyllä joutuu aika kauan odottelemaan.![]()
Voi se niinkin käydä, että saat Leopardin 13 euron päivityksenä. Siis voi.r.wagner kirjoitti:Nyt kun kone tulee vasta lokakuussa, niin seuraavalla viikolla tietenkin ilmestyy leopardi ja joudun ostamaan sen täytee hintaan
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Enää. Sorry, oli pakko.r.wagner kirjoitti:Joo,
toivottavasti saan sen 13 euron päivityksellä. Joo kyllä se kone on otettava langattomana. Unelmani toteutuu,että pöydällä on enään virtajohto. Jaksan odottaa, vaikkaa tiukkaa tekeekin.
"Pöydällä on nenä ja virtajohto." Sorry, oli pakko.Macpoika kirjoitti:Enää. Sorry, oli pakko.r.wagner kirjoitti:Joo,
toivottavasti saan sen 13 euron päivityksellä. Joo kyllä se kone on otettava langattomana. Unelmani toteutuu,että pöydällä on enään virtajohto. Jaksan odottaa, vaikkaa tiukkaa tekeekin.
Viesti Kirjoittaja r.wagner »
Repe Ruutikallo kirjoitti:"Pöydällä on nenä ja virtajohto." Sorry, oli pakko.Macpoika kirjoitti:Enää. Sorry, oli pakko.r.wagner kirjoitti:Joo,
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Eihän se mitään.Repe Ruutikallo kirjoitti:"Pöydällä on nenä ja virtajohto." Sorry, oli pakko.Macpoika kirjoitti:Enää. Sorry, oli pakko.r.wagner kirjoitti:Joo,
Viesti Kirjoittaja drengis »
Täytyy seurata tätä asiaa huolella vielä kun on peruutus/palautus-optiotkin olemassa. Pirskules, odotan konetta todella - ei jaksaisi mitään murheita.CJ, you have a sharp eye. It took me two days before I noticed it, but there is a slight variation from the extreme, white left side and the rest of the screen. There was some mention about these screens being bad for calibration (that conclusion is incorrect, I use a Monaco X-Rite DTP94 and ColorEyes to get good color fidelity) ... but I am disturbed by this brightness variation.
I considered returning my iMac, so I dropped by the Apple store today and checked out all of the 24" iMacs. I believe this occurs on all of them. I spent some time with an incredulous Apple Store employee, and after a while of staring and comparing he admitted that there was a slight variation. It might not actually be differing brightness, but a slightly different tone between the extreme left and right sides of the screen.
Viewing Angle: The 20" does have a slight shift in color saturation while viewing content top-to-bottom. It's not horrible by any means, but the 24" doesn't have this problem at all and also does much better when viewed other than straight on. The 24" definitely wins this category, but I think the 20" is fine for normal, on-axis viewing.
Color: The 20" is horribly calibrated out of the box but looks great with a good profile. The 24" looks awesome right away. My perception is that the 20" looks a little more vibrant while the 24" looks a little more saturated. I think I'll call this one a tie since they're both quite striking.
Illumination: The 20" is pretty much perfect. It has no detectable variances in brightness and also no significant backlight bleed on an all-black screen. The 24", on the other hand, dims in the corners somewhat and does have a little bit of bleed near the bottom. These problems aren't worrisome to me, but side-by-side, the 20" wins.
Yleinen mielipide tuntuu olevan että 24":ssä, kysymys kai kuuluukin lähinnä onko 24":nkin paneelissa heikkouksia tai peräti jotain vikaa vaakasuuntaisen sävytasapainon kanssa. Muuten myös iMac G5:ni 20":n paneeli himmenee hieman nurkissa, uusi 20" on ilmeisesti tässä asiassa parempi jos yllä siteerattua on uskominen.Kummassas ne paremmat näytöt sitten olikaan
Viesti Kirjoittaja jean »
Viesti Kirjoittaja appfel »
Sama vika rahikaisella. Ei taida tulla ihan vähään aikaan, johtuen hintaneuvoksemme ahkerasta markkinoinnista. Kyllä tolla gigalla varmaan pärjään kunhan saan vaan sen koneen huomenna.jean kirjoitti:Harmi kun muistit taitavat olla siellä verkkokaupan jonossa vielä useita viikkoja.
Jos olisi lähempää haettavissa (Helsingin lähistöltä), niin tulisin välittömästi. Tampereelle ei kannata lähteä. Kiitos tarjouksesta kuitenkin !Repe Ruutikallo kirjoitti:Muistakaa että mun muistit on käytettävissä, jos joku haluaa hakea ne Pirkkalasta ja antaa sitten aikanaan omansa mulle (mitään postikuluja en maksa). 10 päiväähän tuossa on hakuaikaa, eli tällä viikolla ne käytännössä hajetaan.
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Juu, eipä se näyttö enää paljon heijastele, jos sen mattamustalla maalaa.antti.tahtinen kirjoitti:Mulla myös 24" iMac tilattu Apple Storesta perjantaina, Shipping Estimate oli muistaakseni 5-8 päivää joten... fingers crossed. Olen myös jo alustavasti katsellut rautakaupasta mustaa maalia heijastusten minimoimiseksi. Hyvästi, aurinko...
Joo eli lähtee Kiinasta 5 - 8 päivän kuluttua. Matkaan menee sitten 10 päivää.antti.tahtinen kirjoitti: Shipping Estimate oli muistaakseni 5-8 päivää joten... fingers crossed.