Silmälasit Favopticista?
Sana on (melkein) vapaa.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Silmälasit Favopticista?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Onko moni täällä hankkinut silmälaseja netistä?
Minä nimittäin hankin alkukesästä kolmet lasit kun halvalla sain. Moniteholasit maksoivat kehyksineen, rahteineen 159 euroa ja yksitehoiset tietokonelasit satasen. Tuohon hintaan kun sain, ostin saman tien sekä tavalliset lasit että aurinkolasit vahvuuksilla. Ja tyytyväinen olen ollut.
Ja palvelua saa myös suomeksi (tai siis nettisivut ovat suomeksi). No, asiakaspalvelu sähköpostilla vastasi myös suomeksi.
Minä nimittäin hankin alkukesästä kolmet lasit kun halvalla sain. Moniteholasit maksoivat kehyksineen, rahteineen 159 euroa ja yksitehoiset tietokonelasit satasen. Tuohon hintaan kun sain, ostin saman tien sekä tavalliset lasit että aurinkolasit vahvuuksilla. Ja tyytyväinen olen ollut.
Ja palvelua saa myös suomeksi (tai siis nettisivut ovat suomeksi). No, asiakaspalvelu sähköpostilla vastasi myös suomeksi.
-
-
Viesti Kirjoittaja Tequila »
http://www.favoptic.com/?language=FI
MIssasinko itse urlin vain sun viestistä? Itsellä sama homma mielessä, kun tuppaa opiskelijabudjetilla maksamaan lasit sen verran enemmän, että voisi keksiä vaihtoehtiosia tapoja saada lasit. Pitää tutustua ja käydä opitkolla hakemassa resepti jahka tässä saisi aikaiseksi. Viimeksi kun varasin ajan sain 3 viikon päähän ja siinä ajassa koko homma ehti jo unohtumaan.
MIssasinko itse urlin vain sun viestistä? Itsellä sama homma mielessä, kun tuppaa opiskelijabudjetilla maksamaan lasit sen verran enemmän, että voisi keksiä vaihtoehtiosia tapoja saada lasit. Pitää tutustua ja käydä opitkolla hakemassa resepti jahka tässä saisi aikaiseksi. Viimeksi kun varasin ajan sain 3 viikon päähän ja siinä ajassa koko homma ehti jo unohtumaan.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Juu oon kanssa tilannut tuolta useammatkin. Oiva keino.
Ainut hankaluus oli tuon reseptin kanssa; kävin köh-köh ajokorttitarkastuksessa (juu, vanha patu) Instrussa niin rouva optikko laittoi tiedot polliiseille suoraan eikä meinannut antaa mulle mitään tulostetta. Piti oikein kovistella. Sanoi vaan että tiedot on täällä heidän koneella sitten kun päätän hankkia lasit heiltä. No, sain kuitenkin lopulta sen.
Ainut hankaluus oli tuon reseptin kanssa; kävin köh-köh ajokorttitarkastuksessa (juu, vanha patu) Instrussa niin rouva optikko laittoi tiedot polliiseille suoraan eikä meinannut antaa mulle mitään tulostetta. Piti oikein kovistella. Sanoi vaan että tiedot on täällä heidän koneella sitten kun päätän hankkia lasit heiltä. No, sain kuitenkin lopulta sen.
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Minä suhtaudun hieman epäillen nettisilmälaseihin. Jos jokin tietty malli on kokeiltu ja mielessä niin silloin se toimii varmasti. Omalla kohdallani olen käynyt useammassa liikkeessä kokeilemassa eri malleja ennen sopivan kauniiden kehysten löytämistä. Viimeksi sopivien löytämiseksi piti kiertää noin 10 eri liikettä.
Linssien hionta ilmeisesti tapahtuu isoissa keskusliikkeissä annettujen mittojen mukaan, joten siinä suhteessa eroja ei välttämättä ole. Omat linssini ovat Zeissin valmistamat ja en tiedä missä ne ovat hiottu. Ne ovat kuitenkin varsin hyvät.
Hinnat ovat ongelma jos laseja tarvitsee useita erilaisia. Siinä suhteessa nettiliike voi olla hyvä. Ongelmana on kuitenkin henkilökohtaisen asiakaspalvelun puute. Hyvä kauppias voi antaa arvokasta palautetta kehyksien sopivuudesta ja auttaa löytämään kauniit.
Linssien hionta ilmeisesti tapahtuu isoissa keskusliikkeissä annettujen mittojen mukaan, joten siinä suhteessa eroja ei välttämättä ole. Omat linssini ovat Zeissin valmistamat ja en tiedä missä ne ovat hiottu. Ne ovat kuitenkin varsin hyvät.
Hinnat ovat ongelma jos laseja tarvitsee useita erilaisia. Siinä suhteessa nettiliike voi olla hyvä. Ongelmana on kuitenkin henkilökohtaisen asiakaspalvelun puute. Hyvä kauppias voi antaa arvokasta palautetta kehyksien sopivuudesta ja auttaa löytämään kauniit.
-
Tuo Favoptic toimii niin, että valikoimastaan valitset kokeiltavaksi kerralla korkeintaan neljät, saat ne kotisovitukseen ja palautat tilauksen kanssa (tai ilman tilausta) maksutta.
Tietysti valikoima on suppea eikä sisällä merkkikehyksiä, joten vaativaan makuun tuolta ei laseja löydä. Minulle sen sijaan löytyi, mutta mulla onkin lasit vain näön vuoksi... 8)
Niin ja minä sain reseptin silmälääkäriltä ilman sen kummempia mukinoita, samoin optikon pitää se antaa. Ei niissä ole mitään ostopakkoa.
Tietysti valikoima on suppea eikä sisällä merkkikehyksiä, joten vaativaan makuun tuolta ei laseja löydä. Minulle sen sijaan löytyi, mutta mulla onkin lasit vain näön vuoksi... 8)
Niin ja minä sain reseptin silmälääkäriltä ilman sen kummempia mukinoita, samoin optikon pitää se antaa. Ei niissä ole mitään ostopakkoa.
-
Viesti Kirjoittaja marc »
Ostin myös lasit Facopticilta, kun tarvitsin nopeasti varalasit. Koska olen lähes puolisokea ilman laseja (-5,0 ja -4,5) on linssien hionta ohuemmiksi iso tekijä laseja ostettaessa. Tämä täytyy nyt laskea Favopticin kohdalla miinukseksi, heiltä ei ohennusta saa.
Näissä hankkimissani kehyksissä

linssien paksuus ei juuri vaikuta ulkonäköön, mutta kevytrakenteisissa pullonpohjaefekti tulisi hienosti esille.![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Joo, sen silmälasireseptin sain ihan kysymällä sähköpostina ja myös printtinä optikolta.

linssien paksuus ei juuri vaikuta ulkonäköön, mutta kevytrakenteisissa pullonpohjaefekti tulisi hienosti esille.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Joo, sen silmälasireseptin sain ihan kysymällä sähköpostina ja myös printtinä optikolta.
Viimeksi muokannut marc, 20.8.2007 klo 14.13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Jos näöntarkastus saadaan ilmaiseksi, lieneekö tuon silmälasireseptin antaminen ilmaiseksi pakollista?MacFinn kirjoitti:Tuo Favoptic toimii niin, että valikoimastaan valitset kokeiltavaksi kerralla korkeintaan neljät, saat ne kotisovitukseen ja palautat tilauksen kanssa (tai ilman tilausta) maksutta.
-
Niin, miten niin ei ohennusta saa? Kyllä siinä on kaksikin vaihtoehtoa. Korkeataitteiset ja Erittäin korkeataitteiset.marc kirjoitti:Ostin myös lasit Facopticilta, kun tarvitsin nopeasti varalasit. Koska olen lähes puolisokea ilman laseja (-5,0 ja -4,5) on linssien hionta ohuemmiksi iso tekijä laseja ostettaessa. Tämä täytyy nyt laskea Favopticin kohdalla miinukseksi, heiltä ei ohennusta saa.
linssien paksuus ei juuri vaikuta ulkonäköön, mutta kevytrakenteisissa pullonpohjaefekti tulisi hienosti esille.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Millaisia näkövikoja teillä on? Mietin vaan tuossa kun itsellä on karsastusta ja hajataittoa, että uskaltaisiko sitä koettaa onneaan nettisilmälasikaupan kanssa. Nuo hionnat ovat niin tarkan markan juttuja näillä näköongelmilla. Lähinnä ne aurinkolasit vahvuuksilla kiinnostaisivat, tällä hetkellä. Tulee syksyn kirkkaat ja kuulaat kelit, autollakin pitäisi ajella...
Kaikenlaisista virosta ostetuista silmälaseista kuullut mutta että nettikauppa, nevö höörd bifoor![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kaikenlaisista virosta ostetuista silmälaseista kuullut mutta että nettikauppa, nevö höörd bifoor
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
-
Viesti Kirjoittaja marc »
No niinpä tietenkin, ääliö täällä ei tajunnut tuon lisähintaisen korkeataitteisuuden funktiota.MacFinn kirjoitti:Niin, miten niin ei ohennusta saa? Kyllä siinä on kaksikin vaihtoehtoa. Korkeataitteiset ja Erittäin korkeataitteiset.marc kirjoitti:Ostin myös lasit Facopticilta, kun tarvitsin nopeasti varalasit. Koska olen lähes puolisokea ilman laseja (-5,0 ja -4,5) on linssien hionta ohuemmiksi iso tekijä laseja ostettaessa. Tämä täytyy nyt laskea Favopticin kohdalla miinukseksi, heiltä ei ohennusta saa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
MacBook Pro 13" Core i5 2,3GHz, 4Gt | MacMini C2D 2GHz, 4Gt | eMac G4 1GHz (ATI), 1Gt | iMac G3 DV 400, 544Mt
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
On se, pitävät valvonnan alaista henkilötietorekisteriä josta asiakkaan on pyydettäessä saatava tietonsa. Suomalaisista versioista kannattaa katsoa muuten Eyen ja muutama muu halpiskauppa. On se niin että Instrua, Nisseniä ja muita kallitta ketjuja on tässä maassa tuettu ihan tarpeeksi. Silmälaseissa on niin huikea kate, että on aikojen syytä muuttua.Macco kirjoitti:On kai se. Lain mukaan optikon on luovutettava pyydettäessä tiedot. Ei kai sille voi silloin hintaa lätkäistä.freemem kirjoitti:Jos näöntarkastus saadaan ilmaiseksi, lieneekö tuon silmälasireseptin antaminen ilmaiseksi pakollista?
MacBook 2GHz C2D 1Gt 80GB
iPod Touch 16GB
iPod Touch 16GB
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kyllähän tuolla yksi-kaksi mallia saattoi oll aika kiinnostavan oloisia, haitanneeko että kuvassa niitä piti nainen 8)
Noei ihan kaikkia, mutta useissa on sellaisia krumeluureja – nou nou. Pitää olla simppelit. Funktionalismia... Kyllä hinta tuntuu noissa asiallisemmalta kyllä, kun muistelee että omat kakkulat taisi maksaa 100 euroa alennuksessa ja siihen 120€ linssit päälle. Tosin näihin Raybaneihin tuli sitten magneetein kiinnittyvät aurinkolinssit, mitkä on justiin näihin kakkuloihin tehty ts. kuului kehyksiin.
Noei ihan kaikkia, mutta useissa on sellaisia krumeluureja – nou nou. Pitää olla simppelit. Funktionalismia... Kyllä hinta tuntuu noissa asiallisemmalta kyllä, kun muistelee että omat kakkulat taisi maksaa 100 euroa alennuksessa ja siihen 120€ linssit päälle. Tosin näihin Raybaneihin tuli sitten magneetein kiinnittyvät aurinkolinssit, mitkä on justiin näihin kakkuloihin tehty ts. kuului kehyksiin.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
16 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka