Tulee mutua:
Kerneli kirjoitti:
1. Leopard julkaistaan Lokakuussa, jaksanko/kannattaako odottaa sinne asti?
Joudut maksamaan siitä lisähinnan, varmaan sen saa hyvällä alennuksella jos on koneensa juuri ostanut, mutta rahaa pitää silti laittaa. (mutu siis koski tätä). Jos oot jo odottanut vuoden, niin ehkä voit odottaa kuukauden pari lisää? Asennus on myöhemminkin helppo suorittaa, eikä ole mitään eroa valmiiksiasennettuun (paitsi että voit olla asentamatta jotain turhia ohjelmia tilaa viemästä).
Kerneli kirjoitti:2. Kannattaako AppleCaren hankinta? Pitäisikö ostaa Applelta? Vai kenties jostain nettihuutokaupasta halvemmalla? Tulisiko jälkimmäisessä ongelmia ja onko yleensäkkään mahdollista? Ac:n voi ilmeisesti ostaa vain sen normitakuun voimassa ollessa, mutta se 3v alkaa kuitenkin koneen hankintapäivästä eikä sen ostopäivästä?
Vakuutuksethan on köyhille, homma toimii kuten lotto. Moni maksaa, mutta harvoille osuu, joten odotusarvollisesti maksat enemmän kuin saat, jotta firma tekee voittoa.
Kerneli kirjoitti:5. Riittääkö OpenOffice/NeoOffice yms softat lukio opintoihin vai pitäisikö laittaa rahaa iworkkiin tms? Tuskin tarvii...
NeoOfficea itse olen käyttänyt opiskeluihin ja muihin, käsittelee ihan tarpeeksi hyvin Officen dokkareita, joten riittää hyvin. Veikkaisin että jos nättiä kalvoesitystä haluaa tehdä, niin NeoOffice ei taivu siihen, mutta voin olla myös väärässä.
Kerneli kirjoitti:6. Ja kysymys tähän liittymättä. Käyttääkö Apple järjestelmissään joitain seriali koodeja ja aktivointeja? Olen kuullut ettei..
Niin minäkin, ei ole vielä tullut vastaan, mutta en ole muuta kuin käyttiksen asentanut. Kai ne luottaa lisenssisopimuksen painavaan sanaan.
EDIT: Kattelin tämmöisen
http://www.applefritter.com/node/19174 ketjun mielipiteitä asiasta, ja siellä on hyvin kiteytetty, että jos ostat iPodin tai läppärin, niin ota myös AppleCare, koska niihin tulee paljon vikoja. Sinun iMac ei tipu kumpaankaan kategoriaan, joten vaikeempi päätös. Jos haluaa asiat hoitumaan helposti eikä jaksa itse etsiä ongelmiin korjauksia, niin kannattaahan se ottaa jos on rahaa.