Miksei viinapulloa saa viedä jatkolennolle käsim.tavarana
-
Miksei viinapulloa saa viedä jatkolennolle käsim.tavarana
Viesti Kirjoittaja remppa »
Eli lennän reitin McAllen - Dallas Fort Worth - Zürich - Helsinki. Dallaksessa on luppoaikaa, joten ostan litran konjakin tax free -kaupasta ja saan sen mukaan portilta. Zürichissä vaihdan konetta ja koska niillä on siellä turvatarkastuspisteet vasta ihan porttien tuntumassa, niin sellaisen läpi on sitten mentävä. Mutta nyt sitä viinaa ei sitten saakaan olla enää käsimatkatavarana vaikka äsken sai! Mun pitää joko lahjoittaa se turvatarkastajien virkistyskäyttöön eli jättää niille, tai mennä ulos passintarkastuksesta, kiertää vajaa kilometrin matka ja käydä lähtöselvittämässä se pullo ruumaan. Tein nyt tällä kertaa jälkimmäisen, kun oli aikaa + sattui olla sellainen käsikassi mukana, jossa pullon uskalsi laittaa ruumapoikien runneltavaksi.
Mikä hemmetin juttu tämä on? Lähtöselvityksessä väittivät, että on joku USA:n uusi sääntö, mutta eihän se ole Amerikan kansallinen uhka, jos mulla on sieltä ostettu viinapullo mukana Sveitsin ja Suomen välisellä lennolla? Vai onko? Olihan se jo Atlantin-lennollakin. Ja entä jos turvatarkastuspiste ei sijaitsisikaan niin kuin Zürichissä niin että sen kautta joutuu menemään vaikka on jo edellisellä kentällä mennyt seulan läpi, vaan jatkolento lähtisikin suunnilleen viereiseltä portilta? Silloinhan mä pääsen vaarantamaan koko Euroopan ilmatilan turvallisuuden hitsinpitsi soikoon. Musta tuo vaikutti enemmän Zürichin lentoaseman omalta pelleilyltä, mutta en tosiaan tiedä. Ehkä USA puuttuu eurooppalaisten sisäisiin asioihin huvin vuoksi.
Ainut mitä tuli itselle mieleen järkeenkäyväksi syyksi, on, että minä voisin periaatteessa lentää laillinen pullo mukana Zürichiin (kuitit ja kaikki Dallasista ok), ja mun hurmioitunut terroristikaveri tuoda Zürichistä käsin mulle samannäköisen pullon täynnä räjähdysainetta siihen transit-aulaan ennen läpivalaisuun menoa. Me vaihdetaan pulloja ja minä pääsen Dallasin-kuitteja näyttämällä läpi ja räjäytän koko koneen Puolan ilmatilassa ja saan palkkioksi maata taivaassa 7 neitsyttä, koska olen marttyyri. Mutta miksei ne sitten paa sitä läpivalaisua sellaiseen paikkaan, jottei lentoa vaihtavien tarvi mennä enää sellaisen läpi, eli heti lähtöselvityksen taakse niinkuin Helsingissä?!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Siitä, miten järkevä tai turvallisuutta lisäävä käytäntö tuo on, voi olla montaa mieltä.
-
-
Re: Miksei viinapulloa saa viedä jatkolennolle käsim.tavaran
Viesti Kirjoittaja iPratt »
Sinun olisi pitänyt pyytää tuo pullo sinetöidyssä taxfree kassissa jotta saisit sen mukaan jatkolennolle käsimatkatavaroissa. Euroopassa kysytään automaattisesti taxfree ostoksia tehdessäsi oletko menossa jatkolennolle, jolloinka pakkaavat sen sen mukaisesti.remppa kirjoitti:...
Eli lennän reitin McAllen - Dallas Fort Worth - Zürich - Helsinki. Dallaksessa on luppoaikaa, joten ostan litran konjakin tax free -kaupasta ja saan sen mukaan portilta.
...
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Tultaessa EU:n ulkopuolelta EU-maahan jatkolennolle, välissä on aina turvatarkastus.remppa kirjoitti:Ok eli käytännössä sitten asiakkaan pitää itse ottaa selvää ja muistaa joutuuko jatkolennolle menemään turvatarkastuksen läpi.
Sinetöidyt pussit kelpaavat käsittääkseni ainoastaan jos ostos on tehty samalla lentokentällä ennen turvatarkastuspistettä sijaitsevassa tax-free -myymälässä. Tax-freestä ostettuja tuotteita ei koske 100 ml rajoitus, vaan voit roudata koneeseen vaikka shampanjapulloja kunhan ne muuten mahtuvat käsimatkatavaroiden puitteisiin.remppa kirjoitti: Zürichin tyypit sanoi että jos se mun pullo olis ollu sinetöidyssä pussissa niin se olis menny läpi. En ymmärrä kun olishan se silloin ollu yli 1dl kokoinen mikä sekin lienee kiellettyä.
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Ja vielä vähän niuhommin: mitään nesteitä ei lähtökohtaisesti saa viedä koneeseen- poikkeuksia ovat henkilökohtaiseen hygieniaan tarkoitetut, alta sadan millilitran purnukat oikein pakattuna.Jamac kirjoitti: Mitään liuottimia tai polttoaineita ei saa tuoda lentokoneeseen.
Kaikki EU-alueelta tulevat taxfreet pusseissa kelpaavat. Mikään muu ei.Matteus/2 kirjoitti: Sinetöidyt pussit kelpaavat käsittääkseni ainoastaan jos ostos on tehty samalla lentokentällä ennen turvatarkastuspistettä sijaitsevassa tax-free -myymälässä
Ja tietysti turvatarkastus on täynnä ihmisiä, jotka pyörii siellä viinapullojen kanssa, jotka on ihan oikeasti satavarmasti ostettu lentokentältä ja et sä hei voi ottaa sitä pois kun se on hei lentokentältä ostettu hei etsä tajuu... Lue niissä lentolipuissa olevat säännöt ja toimi niiden mukaan niin on oikeasti kivaa ja helppoa matkustaa.remppa kirjoitti: Mikä hemmetin juttu tämä on? Lähtöselvityksessä väittivät, että on joku USA:n uusi sääntö, mutta eihän se ole Amerikan kansallinen uhka, jos mulla on sieltä ostettu viinapullo mukana Sveitsin ja Suomen välisellä lennolla? Vai onko? Olihan se jo Atlantin-lennollakin.
iPod Touch 16GB
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
ei taida ei, mutta järki menee kiharalle ja aamuksi saa pahan olon noillakin juomillaAaaron kirjoitti:'Jone-51K kirjoitti:Mie käyn viinat tuosta keskustan Alkosta. Aikaa ja rahaa säästyy kun ei tarvii kiidätellä niitä pulloja Dallasin ja Zürichin kauttaJanohan siinä tulee..
Ei taida Alkosta löytyä samoja merkkejä yhtä edullisesti...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viinan hinnalla ei ole mitään väliä muille kuin alkoholisteille.Aaaron kirjoitti:'Jone-51K kirjoitti:Mie käyn viinat tuosta keskustan Alkosta. Aikaa ja rahaa säästyy kun ei tarvii kiidätellä niitä pulloja Dallasin ja Zürichin kauttaJanohan siinä tulee..
Ei taida Alkosta löytyä samoja merkkejä yhtä edullisesti...
-
-
Viesti Kirjoittaja tBa »
Kyllähän niitä viskejä löytyy alkosta hyvä valikoima, ovat vaan niin turkasen kalliita... Itseä himottaa 30-vuotias Laproaig mikä odottelee minua Arkadiankadun alkossa, heti kun saan sen tonnin sen ostamiseen.Aaaron kirjoitti:Ainakin harvinaisempia laatuviskejä ja konjakkeja on turha Alkon hyllystä etsiä.
iPod Touch 16GB
-
8) ok oktBa kirjoitti:Jamac kirjoitti:
Ja tietysti turvatarkastus on täynnä ihmisiä, jotka pyörii siellä viinapullojen kanssa, jotka on ihan oikeasti satavarmasti ostettu lentokentältä ja et sä hei voi ottaa sitä pois kun se on hei lentokentältä ostettu hei etsä tajuu... Lue niissä lentolipuissa olevat säännöt ja toimi niiden mukaan niin on oikeasti kivaa ja helppoa matkustaa.
-
Alko mollataan hieman turhaan, hinnat toki ovat joillekin tuotteille korkeat, mutta valikoima on oikeasti jopa uskomattoman laaja. Ilman monopoliasemaa ei millään myyjällä olisi mahdollista pitää noin laajaa valikoimaa. Eikä ne hinnatkaan aina korkeat ole, jos esim mennään hieman keskihintaa kalliimpiin viineihin saa alkosta useita merkkejä jopa halvemmalla kuin kotimaastaan (tämä johtuu mm. onnistuneista ennakko-ostoista).tBa kirjoitti:Kyllähän niitä viskejä löytyy alkosta hyvä valikoima, ovat vaan niin turkasen kalliita... Itseä himottaa 30-vuotias Laproaig mikä odottelee minua Arkadiankadun alkossa, heti kun saan sen tonnin sen ostamiseen.Aaaron kirjoitti:Ainakin harvinaisempia laatuviskejä ja konjakkeja on turha Alkon hyllystä etsiä.
-
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
Noissa harvinaisissa viskeissä maksaa vain se harvinaisuus, maku ei vältämättä ole se täyteläisin.tBa kirjoitti:Kyllähän niitä viskejä löytyy alkosta hyvä valikoima, ovat vaan niin turkasen kalliita... Itseä himottaa 30-vuotias Laproaig mikä odottelee minua Arkadiankadun alkossa, heti kun saan sen tonnin sen ostamiseen.Aaaron kirjoitti:Ainakin harvinaisempia laatuviskejä ja konjakkeja on turha Alkon hyllystä etsiä.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Oma vaatimaton toiveeni olisi että laatuviskejä saisi pienemmissä säiliöissä. Ulkomailla on 20 cl puteleita Laphroagia ja Tullamorea. Pääsis maistelemaan. Ny vain Jameson on kelvollinen alle hehtolitran pakkauksissa.tBa kirjoitti: Kyllähän niitä viskejä löytyy alkosta hyvä valikoima, ovat vaan niin turkasen kalliita... Itseä himottaa 30-vuotias Laproaig mikä odottelee minua Arkadiankadun alkossa, heti kun saan sen tonnin sen ostamiseen.
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Siis Tullamore Dew? ei muistu ainakaan mieleen mitään muuta Tullamorea, ja sehän on halpaa jo muutoinkin?eskofot kirjoitti:Oma vaatimaton toiveeni olisi että laatuviskejä saisi pienemmissä säiliöissä. Ulkomailla on 20 cl puteleita Laphroagia ja Tullamorea. Pääsis maistelemaan. Ny vain Jameson on kelvollinen alle hehtolitran pakkauksissa.tBa kirjoitti: Kyllähän niitä viskejä löytyy alkosta hyvä valikoima, ovat vaan niin turkasen kalliita... Itseä himottaa 30-vuotias Laproaig mikä odottelee minua Arkadiankadun alkossa, heti kun saan sen tonnin sen ostamiseen.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Ymmärrän kyllä, mutta toisaalta en. Isoveli valvoo, mutta valvoisi sitten oikein kunnolla, että ei edes epäilyttävänä pääsisi koneeseen.
Hiukan sama homma kuin "Guns don't kill people, people do". Ei nyt sitten sekoiteta sitä, että tuotaisiin viiden litran jerryjä bensaa koneeseen

http://cgronlund.posterous.com/
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Niin saa. Mitähän muslimin omatunto sanoo siitä, että a) ensin ostaa viinapullon, ja b) rikkoo sen "hyvän" tarkoituksen vuoksi? En tiedä. 8)pallo kirjoitti:Viinapullostahan saa mainion aseen rikkomalla sen.
No, maailmassa on muitakin potentiaalisia lentokonekaappareita kuin Al Gaida -mieliset.
Vakavasti ottaen, on ihmetettänyt että kynsiviilan tyyppisistä asioista rokotetaan, mutta pitkäkaulainen Martinipullo on OK koneessa jos se on ostettu verovapaasta kaupasta. Eivät ole linjassa nämä asiat turvallisuusmielessä.
-
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka