Miten videoita iPodiin
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten videoita iPodiin
Viesti Kirjoittaja saarinen1977 »
Miten ihmeessä saan ladattua videoita iPodiini tai ylipäätään iTunesiin. Olen kääntänyt esimerkiksi kameralla kuvaamani videot (.avi) iPodConverterilla mpeg4:siksi, mutta siitä huolimatta en pysty tiputtamaan mihinkään kansioon iTunesissa.
Onkohan minulla asetuksissa jokin pielessä vai miten homma oikein toimii?
Onkohan minulla asetuksissa jokin pielessä vai miten homma oikein toimii?
-
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Oletko kokeillut iTunesista ihan normaalisti Lisää kirjastoon -toimintoa? Sillä videot kopioituvat iTunesin Music-kansioon ja näkyvät Elokuvat-välilehdellä. Sitten tiedostoa hiiren kakkosnapilla klikkaamalla tulee mahdollisuus "Muunna valinta iPodille", hyvällä tuurilla ei tarvitse käyttää kääntämiseen mitään erillistä ohjelman tynkää.
Tämän jälkeen liitettäessä iPod koneeseen, kaikki sopivat tiedostot synkronoituvat automaattisesti.
Tämän jälkeen liitettäessä iPod koneeseen, kaikki sopivat tiedostot synkronoituvat automaattisesti.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja saarinen1977 »
Olen kokeillut raahata ja lisätä ylävalikosta, mutta minkään muotoiset videot eivät vain putoa iTunesiini...Itsekin ihan ihmeissäni, että mistä oikein on kyse. Mitään vikaan liittyviä säätöjä en ole löytänyt eikä ohjelma muutenkaan kaatuile tai vastaava, että tajuaisi vian olevan siinä.
-
Kokeile Quicktime päivitystä
Viesti Kirjoittaja esaksola »
Mulla oli samaa ongelmaa, mutta kun päivitin Quicktimen 7.2 verioon, videot upposivat heti nanoon. Jos en kovin väärässä ole, iTunes käyttää Quicktimeä videon toistoon ja vanha versio ei ilmeisesti pelaa täysin yhteen uusimman iTunesin kanssa.
Peace Love Deathmetal
-
Kokeile Quicktime päivitystä
Viesti Kirjoittaja esaksola »
Mulla oli samaa ongelmaa, mutta kun päivitin Quicktimen 7.2 verioon, videot upposivat heti nanoon. Jos en kovin väärässä ole, iTunes käyttää Quicktimeä videon toistoon ja vanha versio ei ilmeisesti pelaa täysin yhteen uusimman iTunesin kanssa.
Peace Love Deathmetal
-
-
-
Ipod Touch videot
Viesti Kirjoittaja Karju »
Auttakaas ihmiset, jos koitan covertoida videon touchiin videoralle, siis windowsilla, niin esimerkiksi divx leffa jonka koko on avina 700mt niin muuttuukiin ipodille n. 2gt:n kokoiseks. Mistä moinen? Ja kun muutin erään toisen leffan joka oli divx leffa ja kokoa 700mt niin sen koko pysy samana.
-
Re: Ipod Touch videot
Viesti Kirjoittaja Larkki »
Oot jostain vääntänyt quality-namiskan tappiin. Tiputa sen videon frame ratea, jolloin se vie vähemmän tilaa mutta laatu on huonompi. En ole videoraa käyttänyt, mutta oletan että siitäkin löytyy jotain säätöjä videon laatuun. Olen itse todennut että videoissa 1500kbps frame rate on aika hyvä, jolloin videon laatu säilyy ennallaan eikä silti vie kauheasti tilaa. Tunnin video vie noin 800mt.Karju kirjoitti:Auttakaas ihmiset, jos koitan covertoida videon touchiin videoralle, siis windowsilla, niin esimerkiksi divx leffa jonka koko on avina 700mt niin muuttuukiin ipodille n. 2gt:n kokoiseks. Mistä moinen? Ja kun muutin erään toisen leffan joka oli divx leffa ja kokoa 700mt niin sen koko pysy samana.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Nyt ollaan hakusessa vähän. Frameraten pudottaminen on se ehdottomasti viimeinen temppu tehdä.Larkki kirjoitti:Oot jostain vääntänyt quality-namiskan tappiin. Tiputa sen videon frame ratea, jolloin se vie vähemmän tilaa mutta laatu on huonompi. En ole videoraa käyttänyt, mutta oletan että siitäkin löytyy jotain säätöjä videon laatuun. Olen itse todennut että videoissa 1500kbps frame rate on aika hyvä, jolloin videon laatu säilyy ennallaan eikä silti vie kauheasti tilaa. Tunnin video vie noin 800mt.Karju kirjoitti:Auttakaas ihmiset, jos koitan covertoida videon touchiin videoralle, siis windowsilla, niin esimerkiksi divx leffa jonka koko on avina 700mt niin muuttuukiin ipodille n. 2gt:n kokoiseks. Mistä moinen? Ja kun muutin erään toisen leffan joka oli divx leffa ja kokoa 700mt niin sen koko pysy samana.
Puhut nyt bit ratesta. Bit ratea pudottamalla saa aikaan pienemmän videon. Frame rate pudottamalla saa aikaan nätin diashown.
-
Viesti Kirjoittaja Larkki »
No nimenomaan näin =) Mitenköhän voi olla noin jumissa vielä klo 12 päivällä...TheKraken kirjoitti:Nyt ollaan hakusessa vähän. Frameraten pudottaminen on se ehdottomasti viimeinen temppu tehdä.Larkki kirjoitti:Oot jostain vääntänyt quality-namiskan tappiin. Tiputa sen videon frame ratea, jolloin se vie vähemmän tilaa mutta laatu on huonompi. En ole videoraa käyttänyt, mutta oletan että siitäkin löytyy jotain säätöjä videon laatuun. Olen itse todennut että videoissa 1500kbps frame rate on aika hyvä, jolloin videon laatu säilyy ennallaan eikä silti vie kauheasti tilaa. Tunnin video vie noin 800mt.Karju kirjoitti:Auttakaas ihmiset, jos koitan covertoida videon touchiin videoralle, siis windowsilla, niin esimerkiksi divx leffa jonka koko on avina 700mt niin muuttuukiin ipodille n. 2gt:n kokoiseks. Mistä moinen? Ja kun muutin erään toisen leffan joka oli divx leffa ja kokoa 700mt niin sen koko pysy samana.
Puhut nyt bit ratesta. Bit ratea pudottamalla saa aikaan pienemmän videon. Frame rate pudottamalla saa aikaan nätin diashown.
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka