Sonyn telkkari ostoslistalla
-
Sonyn telkkari ostoslistalla
Viesti Kirjoittaja Peak »
Oon ostamassa itselleni uutta taulu telkkaria ja haluaisi, että siinä olis kaikki herkut.
Full Hd ei ole pakollinen. Haluaisin vähän apua siinä kun noita 32" sonyn telkkareita on niin pirusti ja hinnat ovat laidasta laitaan. Löysin tälläsen mallinen joka hinnaltaan on omasta mielestäni aika edullinen. ---> http://www.anttila.ee/webapp/wcs/stores ... uctDisplay
Onko sonylla tätä parempia malleja 32 tuumasina?
-
Re: Sonyn telkkari ostoslistalla
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Suosittelen Sonyn D3000 -sarjaa, jos ei Full HD ole tärkeä.Peak kirjoitti:Hulrumhei!
Oon ostamassa itselleni uutta taulu telkkaria ja haluaisi, että siinä olis kaikki herkut.
Full Hd ei ole pakollinen. Haluaisin vähän apua siinä kun noita 32" sonyn telkkareita on niin pirusti ja hinnat ovat laidasta laitaan. Löysin tälläsen mallinen joka hinnaltaan on omasta mielestäni aika edullinen. ---> KDL-32S3000K
Onko sonylla tätä parempia malleja 32 tuumasina?
Itselläni TV on vasta ostoslistalla, mutta tuon sarjan kuvanlaatua on kehuttu todella mainioksi, melkein Full HD:n tasoiseksi
EDIT: Tässä vielä arvostelua ja hintatietoa:
AfterDawn
DVD-Plaza vertailua FullHD telkkariin
40" D3000
MBnetin hintaseuranta (ei ole mukana Gigantit, Anttilat jne)
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Itselläni on kiinni mac-mini Sonyn 40W mallissa, jota voi kehua myös työpöytä käytössä.
Tuota mallia saa tällä hetkellä jo kohtuullisen edullisesti. Siitä seuraava malli olisi sitten X-sarjalainen.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja Markose »
Sama täällä, ostettiin kesällä Samsungin LE40M86BD (FullHD, xbox360:n kaveriksi ja leffateatterinäytöksi :-) ) sekä Sonyn 32D3000 ja mulla on MacBook kiinni Sonyssa HDMI-piuhalla. Suosittelen.nobu178 kirjoitti:Itse ostin viime kuussa tuon Sonyn KDL-32D3000/32D3010:n ja voin varauksetta suositella sitä mallia. Olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni.
Tuo Sony on mielestäni erittäin hyvä. Oli erittäin simppeliä saada Bookin kuva siitä ulos, yllätyin.
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Off-topic kysymys väliin, mutta missä moodissa Mini on 40W telkkarissa kiinni? Eli oletko saanut toimimaan 1080p50Hz ja 1080p60Hz moodit?zuki kirjoitti: Itselläni on kiinni mac-mini Sonyn 40W mallissa, jota voi kehua myös työpöytä käytössä.
Tuota mallia saa tällä hetkellä jo kohtuullisen edullisesti. Siitä seuraava malli olisi sitten X-sarjalainen.
Itselläni ei tuo 1080p60Hz luonnistu.
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Itse olen katsellut kaikki videomatskut tuolla 50 hz, enkä ole mitään kummempia ongelmia havainnut?
Mihin tarvitset tuota 60 hz? Mielestäni videot toistuu ihan sulavasti vaikka kyseessä olisikin 60 hz tai kerrannainen materiaali.
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Jostain syystä 50Hz ajettaessa kuvan ja äänen synkronointi menee sekaisin. Olikohan niin että ääni tulee vähän kuvan jäljessä. 60 Hz:llä tätä ei tapahdu. Lisäksi 60 Hz olisi kiva joidenkin jenkkiohjelmien katsomista varten.
Aika outo ongelma enkä ole oikein keksinyt mistä on kiinni. Pitää toivoa että se korjaantuu kun kohta saan uuden koneen ja nykyinen Mini menee kokonaan uudelleen asennukseen ja (lähes) pelkkään kotiteatteri käyttöön.
Eipä tuo 1080i mitään tosin haittaa videokuvan katselussa, työpöytä käytössä vähän ikävä.
-
Viesti Kirjoittaja jlaxxx »
Moi,Markose kirjoitti: Sama täällä, ostettiin kesällä Samsungin LE40M86BD (FullHD, xbox360:n kaveriksi ja leffateatterinäytöksi :-) ) sekä Sonyn 32D3000 ja mulla on MacBook kiinni Sonyssa HDMI-piuhalla. Suosittelen.
Tuo Sony on mielestäni erittäin hyvä. Oli erittäin simppeliä saada Bookin kuva siitä ulos, yllätyin.
Mietin just teeveen ostoa, ja nämä samat merkit ovat shortlistattuna, tosin molemmat 40" -malleina. Tarkoitus olis kytkeä tv Mac Miniin mediapalvelinkäyttöön.
Tiedän että se suurin ero on tuossa FullHD/HDReady, mutta osaatko / viitsitkö yhtään vertailla koneita noin yleisesti ?
-
-
Viesti Kirjoittaja Markose »
jlauhia kirjoitti:Moi,Markose kirjoitti: Sama täällä, ostettiin kesällä Samsungin LE40M86BD (FullHD, xbox360:n kaveriksi ja leffateatterinäytöksi :-) ) sekä Sonyn 32D3000 ja mulla on MacBook kiinni Sonyssa HDMI-piuhalla. Suosittelen.
Mietin just teeveen ostoa, ja nämä samat merkit ovat shortlistattuna, tosin molemmat 40" -malleina. Tarkoitus olis kytkeä tv Mac Miniin mediapalvelinkäyttöön.
Tiedän että se suurin ero on tuossa FullHD/HDReady, mutta osaatko / viitsitkö yhtään vertailla koneita noin yleisesti ?
vilkaise noi linkit, mä käytin niitä päätöksen tukena, ei oo vertailu, mutta puolueeton testi:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL32D30 ... lusion.php
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40M ... lusion.php
Olen erittäin tyytyväinen molempiin, on eri tarkoituksessa käytössä, joten vähän hankala vertailla. Jos olisivat saman kokoisia, niin ehkä olisi helpompi ottaa kantaa. Nuo on ostettu samaan aikaan ja molemmissa loistava kuva ja riittävästi liitäntöjä...
Sony on enemmän käytössä normitelkkarikattelussa sekä satunnaisesti bookin näyttönä ja toi Samu on sitten dvd ja hd-dvd monitorina, sekä rastilootan kanssa pelinäyttönä.
-
-
Osat MiniDVI -> DVI ja DVI -> HDMI konvertterit ja HDMI:llä kiinni televisioon.. Äänihän tossa ei kulje, vaan se pitää vetää erikseenPeak kirjoitti:Ostin nyt viikonloppuna Sonyn d3000 sarjan telkkarin ja vaikuttaa aika hyvältä peliltä. Millä mun kannattaa laittaa mun macbookpro kiinni siihen?
Eikä tarvii vastaa, että vaikkapa liimalla:)
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Peak »
Noin taitaa saada parhaan kuvan. Ääni kannattaa varmaan laittaa aux johdolla vahvariin...MasBe kirjoitti:Osat MiniDVI -> DVI ja DVI -> HDMI konvertterit ja HDMI:llä kiinni televisioon.. Äänihän tossa ei kulje, vaan se pitää vetää erikseenPeak kirjoitti:Ostin nyt viikonloppuna Sonyn d3000 sarjan telkkarin ja vaikuttaa aika hyvältä peliltä. Millä mun kannattaa laittaa mun macbookpro kiinni siihen?
-
Jos parasta äänenlaatua haet ja jos mahdollista, kytke ääni toslink-kaapelilla digitaalisena ja MacBook Pro:n päähän kytket tälläisen konvertterinPeak kirjoitti:Noin taitaa saada parhaan kuvan. Ääni kannattaa varmaan laittaa aux johdolla vahvariin...MasBe kirjoitti:Osat MiniDVI -> DVI ja DVI -> HDMI konvertterit ja HDMI:llä kiinni televisioon.. Äänihän tossa ei kulje, vaan se pitää vetää erikseenPeak kirjoitti:Ostin nyt viikonloppuna Sonyn d3000 sarjan telkkarin ja vaikuttaa aika hyvältä peliltä. Millä mun kannattaa laittaa mun macbookpro kiinni siihen?
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Jayl »
Äänet sitten Toslink-miniplug-kaapelilla, esim. tällaisella tai sitten jos vahvistimessa ei ole tai ei ole riittävästi toslink-liitäntöjä, niin ihan RCA-3.5mm-kaapelilla eli tällaisella.
-
Viesti Kirjoittaja HTL »
Konvertterin hyödyllisyys tai hyödyttömyys riippuu tietysti käyttötarpeista; yhtään huonompi ratkaisu se nyt ei ainakaan ole. Itse esimerkiksi käytän pitkiä (komponentti- ja) HDMI-vetoja projektorille ja HDMI-HDMI-kaapeli mahdollistaa nopean vaihdettavuuden laitteesta toiseen aina kun sille on tarvetta. Konvertteri on tällöin huomattavasti näppärämpi ratkaisu kuin DVI-HDMI-kaapeli.Jayl kirjoitti:Kuvan saat parhaiten MiniDVI->DVI adapterilla ja DVI-HDMI-kaapelilla. Ihan turhaa pistää väliin DVI-HDMI-konvertteria.
-
Viesti Kirjoittaja Jayl »
Oikeassa olet, että riippuu paljon käyttötarpeista.HTL kirjoitti: Konvertterin hyödyllisyys tai hyödyttömyys riippuu tietysti käyttötarpeista; yhtään huonompi ratkaisu se nyt ei ainakaan ole. Itse esimerkiksi käytän pitkiä (komponentti- ja) HDMI-vetoja projektorille ja HDMI-HDMI-kaapeli mahdollistaa nopean vaihdettavuuden laitteesta toiseen aina kun sille on tarvetta. Konvertteri on tällöin huomattavasti näppärämpi ratkaisu kuin DVI-HDMI-kaapeli.
Itse vierastan silti kaikenlaisten ylimääräisten konverttereiden tai adaptereiden käyttöä, koska eivät ne yleensä ainakaan hyvää tee kuvanlaadulle.
-
Viesti Kirjoittaja HTL »
Tämä pätee analogiselle signaalille, joskin yleensä hyvä konvertteri ja hyvä kaapeli on ihan yhtä hyvä kuin pelkkä hyvä kaapeli ja molemmat pesevät huonon kaapelin. Digitaalinen signaali oireilee eri tavalla. HDMI:n kanssa en ole ikinä törmännyt konvertteriongelmaan, mutta pitkä veto huonolla kaapelilla ei aina toimi ollenkaan.Jayl kirjoitti:Itse vierastan silti kaikenlaisten ylimääräisten konverttereiden tai adaptereiden käyttöä, koska eivät ne yleensä ainakaan hyvää tee kuvanlaadulle.
Nyrkkisääntönä konvertterien ja kaapelin valintaan sopii, että tuotteen pitää tuntua kädessä asiallisesti tehdyltä. Silloin se myös yleensä toimii moitteettomasti. Rimpula voi olla rimpula myös käytössä.
-
-
Markose ja MasBe!
Viesti Kirjoittaja Tipitii »
Ketjusta http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... i&start=25 luin, että yhdistelmä Mini-DVI - DVI - HDMI ei välttämättä toimikaan ja että kenties kannattaisi hankkia vain hyvä VGA-piuha.
Ostin juuri Sony 32D3000 -telkkarin, ja haluaisin kytkeä siihen MacBookin. Teillä kummallakin taitaa olla sama telkkari: toimiiko tuo DVI - HDMI -viritys oikeasti? Onko mustia palkkeja tai venyttyneitä pikselejä?
Tipi
-
Viesti Kirjoittaja ah66533 »
Macbook Prossa on tavallinen DVI liitin, joten siihen ei tarvitse noita MniDVI kappaleita. Eli ostat vain DVI->HDMI kaapelin ja that's it.MasBe kirjoitti:Osat MiniDVI -> DVI ja DVI -> HDMI konvertterit ja HDMI:llä kiinni televisioon.. Äänihän tossa ei kulje, vaan se pitää vetää erikseenPeak kirjoitti:Ostin nyt viikonloppuna Sonyn d3000 sarjan telkkarin ja vaikuttaa aika hyvältä peliltä. Millä mun kannattaa laittaa mun macbookpro kiinni siihen?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka