Annettu pois: Kaksi PCMCIA-korttia ja skanneri
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
Annettu pois: Kaksi PCMCIA-korttia ja skanneri
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Siemens Gigaset PC CARD 54 IEEE 802.11g (annettu)
Adaptec PowerDomain Slim SCSI 1480 (annettu)
Umax Astra 1220S (uuden veroinen koko paketti!) (annettu)
Kamat sijaitsevat Turun Tuomiokirkon lähellä. Vain nouto (pitää ilmoittaa mahdollinen noutopäivä yv:llä etukäteen). Kamat voi varata itselleen vaikkapa tähän viestiin vastaamalla (en kuitenkaan säilytä niitä kauan).
Lisäys: Adaptecin kortin mukana tulee myös SCSI-johto (jolla voi kytkeä esim. Pismon ylllä mainittuun Umaxin skanneriin, jossa on SCSI-portti). AjuriCD.tä ei taida löytyä enää, mutta ajurin saanee netistä imuroitua.
EDIT: Tarkensin konetyypin.
EDIT: Kaikki on annettu pois.
-
-
-
Joo, se meni melkein saman tien. Nyt sen uusi omistaja on varmistunut. Vaan kama fyysisesti sijaitsee minulla toistaiseksi.Juhani L kirjoitti:No, siinä ei kauaa nokka tuhissut.nobu178 kirjoitti:Siemensin kortti varattu.
Adaptecin kortti ja skanneri ovat edelleen vapaina. Minusta nämä yhdessä ovat mainio paketti varsinkin, jos koneessa on kymppikäyttiksen lisäksi yhdeksikkö. Ihmettelen, miksi ne eivät kelpaa. En niitä antaisikaan, jos minulla olisi toimiva Pismo.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
No, mulla on toimiva Pismo, mutta skannauksen hoitavat parhaassa iässään olevat legendaariset PowerTowerPro 225 (@400 MHz) tai PowerMac 8500 (@400 MHz). Mutta pistetään tuon Pismon kautta tapahtuva skannaus korvan taakse. Ehkä sitten vuosien kuluttua...nobu178 kirjoitti:En niitä antaisikaan, jos minulla olisi toimiva Pismo.
-
Sanoin paketin olevan mainio sen takia, ettei tarvitse omistaa erikseen tilaa vieviä old macceja skanneria varten. Eivät kaikki välttämättä kadehdi "legendaaristen koneiden" omistamista. Toi paketti on hyvin toimiva kokonaisuus niille Pismon tai Lombardin omistajille, jotka arvostavat tehokasta tilan käyttöä. Laitetaan OT:lle piste tähän, ettei ketju venähdä ylimääräisistä jutuista. Niin jos halukkaista ei löydy, paketti päätyy ekotorille.Juhani L kirjoitti: No, mulla on toimiva Pismo, mutta skannauksen hoitavat parhaassa iässään olevat legendaariset PowerTowerPro 225 (@400 MHz) tai PowerMac 8500 (@400 MHz).
-
-
-
Kuten kirjoitin, skannerin saat, jos vielä huolit. Ilmoita vaan, milloin tulet noutamaan. Tuosta PC-kortista on tuskin iloa sinulle, kun kerran sulla on PowerMac. Ethän tarvitse mitään SCSI-adapteria.kapu2 kirjoitti:Juu, noteerasinkin vähän hätäisesti -- on PowerMac, ei PowerBook.
-
Jos se Adaptecin kortti ei muille ole tarpeen, voisinpa huolia sen. Laitan yv:n.nobu178 kirjoitti:Kuten kirjoitin, skannerin saat, jos vielä huolit. Ilmoita vaan, milloin tulet noutamaan. Tuosta PC-kortista on tuskin iloa sinulle, kun kerran sulla on PowerMac. Ethän tarvitse mitään SCSI-adapteria.
-
Selvä. Se on sitten sinulle varattu nyt. Kortin noutamisessa ei ole kiirettä, koska se ei vie tilaa.Juhani L kirjoitti:Jos se Adaptecin kortti ei muille ole tarpeen, voisinpa huolia sen. Laitan yv:n.nobu178 kirjoitti:Kuten kirjoitin, skannerin saat, jos vielä huolit. Ilmoita vaan, milloin tulet noutamaan. Tuosta PC-kortista on tuskin iloa sinulle, kun kerran sulla on PowerMac. Ethän tarvitse mitään SCSI-adapteria.
Joitakin tarkennuksia. Kokoonpanossa on PowerDomain-kortin lisäksi toinen PCMCIA-kortti. Sekin on Adaptecin SCSI-adapteri. Se ei kuitenkaan toimi muun kuin iomegan zip-aseman kanssa (ainakaan itse en saanut sitä toimimaan muun kuin zip-aseman kanssa), mutta sen mukana tullutta kaapelia voi käyttää PowerDomain-kortin kanssa. Niinpä olen käyttänyt Umaxin skanneria sillä yhdistelmällä. Saat tietysti myös PowerDomain-kortin mukana tulleen kaapelin, mutta se SCSI-uros on aika erikoinen. Silloin kun minulla oli Pismo, en löytänyt mitään järkevää laitetta, joka käyttäisi tollaista erikoista SCSia. Siksi tämä kokoonpano. Vaan tiedoksesi.
-
-
Laitoin sulle reilu viikko sitten yv:n korteista. Etkä ole saanut sitä? Siinä kirjoitin, että en pääse noutamaan mutta maksan reilulla kädellä postituksen.nobu178 kirjoitti:Koska mahdollisista vastaanottajista ei ole kuulunut mitään, nyt tehdään niin, että puran edellä tehdyt varaukset tämän viikonlopun jälkeen. Ei tarvitse hakea kamoja viikonlopun aikana, mutta haluan tietää mahdollisen noutopäivän. Minulla ei ole edelleenkään kiirettä saada niitä pois, mutta en tykkää siitä, että kamat makaavat epävarmojen varausten takia. Jatkossa pidän varauksen voimassa vain vuorokauden.
-
En ole valitettavasti saanut sinulta viestiä. Siinä tapauksessa tottakai koetan toimittaa kaman sinulle. Voisitko lähettää minulle viestin uudestaan?Juhani L kirjoitti:Laitoin sulle reilu viikko sitten yv:n korteista. Etkä ole saanut sitä? Siinä kirjoitin, että en pääse noutamaan mutta maksan reilulla kädellä postituksen.nobu178 kirjoitti:Koska mahdollisista vastaanottajista ei ole kuulunut mitään, nyt tehdään niin, että puran edellä tehdyt varaukset tämän viikonlopun jälkeen. Ei tarvitse hakea kamoja viikonlopun aikana, mutta haluan tietää mahdollisen noutopäivän. Minulla ei ole edelleenkään kiirettä saada niitä pois, mutta en tykkää siitä, että kamat makaavat epävarmojen varausten takia. Jatkossa pidän varauksen voimassa vain vuorokauden.
-
Laitoin yv:n.nobu178 kirjoitti:En ole valitettavasti saanut sinulta viestiä. Siinä tapauksessa tottakai koetan toimittaa kaman sinulle. Voisitko lähettää minulle viestin uudestaan?
Edit: jos et saanut nytkään yv:tä, otapa yhteyttä ruuhkaiseen mutta legendaariseen osoitteeseeni: julehti@netscape.net
-
Viesti Kirjoittaja kapu2 »
Olen myös lähettänyt yv:n kahteenkin kertaan. Terv. kapu2@saunalahti.finobu178 kirjoitti:Koska mahdollisista vastaanottajista ei ole kuulunut mitään,
-
Vai niin. En ole itse kokenut vastaavaa, vaikka olen usein ruuhkaiseen aikaan käyttänyt yv:tä. Ihmetten vaan, mihin ne voivat hävitä, jos kaikki on skriptillä hoidettu. Pitäisi olla yv:n hoitavassa skriptissä perustavaa laatua oleva vika, jos viestit häviävät jäljettomiin. On vaan vaikea kuvitella sellaista...kapu2 kirjoitti:Olen myös lähettänyt yv:n kahteenkin kertaan. Terv. kapu2@saunalahti.finobu178 kirjoitti:Koska mahdollisista vastaanottajista ei ole kuulunut mitään,
Takaisin asiaan. Sinä saat kirjoittaa seuraavaan osoitteeseen mahdollisen noutopäivän, en muita tietoja kaipaa:
Koodi: Valitse kaikki
nobu178_at_gmail.com
Itse lahjoittajana en rupea tiedustelemaan, milloin herra voisi tulla hakemaan kamoja.
-
-
-
Selvä. Kortti on varattu sinulle. Muista ilmoittaa mahdollinen noutopäivä vuorokauden sisällä. Voit kirjoittaa yv:n tai lähettää vistin osoitteeseen:jri kirjoitti:Hei. Siskoni lupasi tulla noutamaan Pismoani varten, hän asuu siinä lähellä Varissuolla. Hän on lähipäivät kotona eli myös päivälläsaikaankin sopii. Laitan privaattimeilin puhelinnumeoita varten. Terv. Jari
Koodi: Valitse kaikki
nobu178-at-gmail.com
Voi olla parempi, että kirjoitat yllä olevaan osoitteeseen, koska yv:ssä näyttää olevan ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tyhjää postilootasi. Jos se on täynnä ei viestit mene perille.nobu178 kirjoitti:Voi olla parempi, että kirjoitat yllä olevaan osoitteeseen, koska yv:ssä näyttää olevan ongelmia.
Kyllä se hyvin toimii. Tässä monta viestiä lähetellyt viikonlopun aikana.
ps. Ja niiden viestien kuuluu jäädä sinne "lähtevät" kansioon, kunnes vastaanottoja ne lukee

-
Kiitos neuvosta. Nyt tyhjensin suuren osan vanhoista viesteistä. Toivottavasti tämä auttaa.TheKraken kirjoitti:Tyhjää postilootasi. Jos se on täynnä ei viestit mene perille.nobu178 kirjoitti:Voi olla parempi, että kirjoitat yllä olevaan osoitteeseen, koska yv:ssä näyttää olevan ongelmia.
Kyllä se hyvin toimii. Tässä monta viestiä lähetellyt viikonlopun aikana.
ps. Ja niiden viestien kuuluu jäädä sinne "lähtevät" kansioon, kunnes vastaanottoja ne lukee
-
-
Palaa sivulle “Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka