EyeTV-tallenteet pykii?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
EyeTV-tallenteet pykii?
Viesti Kirjoittaja iCook »
Missä mahtaa olla vika kun EyeTV:llä tallennetut ohjelmat ovat alkaneet tehdä sellaista muutaman sekunnin välein nykimistä. Eilen illalla tallensin Yle Extralta Tuomon livepätkää ja piti heivata tiedosto mäkeen kun ei sellaista viitti kattoo.
Vanhat tallenteet ovat ok, mutta nyt ei enää tallennus onnistu.
Vanhat tallenteet ovat ok, mutta nyt ei enää tallennus onnistu.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ittellä noita aina välillä on.
Olen yhdistänyt sen siihen, että lähetyksessä on ollut häiriöitä, koska niitä esiintyy eniten esim. huonolla kelillä, ainakin minun kokemukseni mukaan.
Eli EyeTv ei "pikselöitä" kuvaa, vaan se pudottaa koko freimin, jos siinä on jotain ongelmaa ja tästä aiheutuu se nykiminen.
Olen yhdistänyt sen siihen, että lähetyksessä on ollut häiriöitä, koska niitä esiintyy eniten esim. huonolla kelillä, ainakin minun kokemukseni mukaan.
Eli EyeTv ei "pikselöitä" kuvaa, vaan se pudottaa koko freimin, jos siinä on jotain ongelmaa ja tästä aiheutuu se nykiminen.
-
Omituista sinänsä, koska nyt noin käy joka tallennuksessa ja koko tallennuksen ajan säännöllisesti muutaman sekunnin välein. Signaalin pitäisi olla hyvä, koska otan sen seinäpistokkeen kautta katolla olevasta antennista. Aikaisemmissa tallenteissa ei ole minkäänlaista häiriöta, mutta näin on nyt ollut jo jonkin aikaa.
-
-
-
Minulla tuo ei kyllä voi liittyä lämpenemiseen. Eilenkin tökkäsin laitteen koneeseen ja pistin samantien tallennuksen päälle. Tallennus nykii heti alusta asti, joten ei tikku vielä siinä vaiheessa lämmin ole.kampela kirjoitti:Josko kyseessä on Miglian TV-Mini, niin se on minulla ruvennut lämmetessään heittäytymään hankalaksi. Herkkyys vähitellen pienenee ja tallenteet ovat sen mukaisesti nykiviä. Pakko kai heivata mäkeen kun tuollaista on vaikea edes avata saati korjata.
Lieneekö niin, ettei minun vanha ja uskollinen iBook enää jaksa vaivautua. Uutta iMacia odotellessa.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jonez »
Voisko olla mahdollista ettei sulla ole riittävästi vapaata kovalevy tilaa ? Itselläni Macbookissa pari ekaa minuuttia nykii ja sen jälkeen toimii normaalisti, tuntuis vaan johtuvan tuosta levyn tilasta. Kun on enemmän kuin 12Gigaa tyhjää niin ei ongelmaa mutta alle 10Gigaa niin oireet alkaa, mut näin mulla.
iMac 27" 3.5Ghz i7/24Gt/256SSD/4Tb/nVidia GTX780M
MacBook Air 13" 1.3Ghz i5/4Gt/128Gt. iPhone 5 16GB. iPad 4 16GB
Mac Pro (4.1) 3.33Ghz(6core)32Gt/2Tb/SapphireRadeon7950/LG-Bluray
MacBook Air 13" 1.3Ghz i5/4Gt/128Gt. iPhone 5 16GB. iPad 4 16GB
Mac Pro (4.1) 3.33Ghz(6core)32Gt/2Tb/SapphireRadeon7950/LG-Bluray
-
Hyvä veikkaus, mutta 60 gigasesta 32 gigaa tyhjää.Jonez kirjoitti:Voisko olla mahdollista ettei sulla ole riittävästi vapaata kovalevy tilaa ? Itselläni Macbookissa pari ekaa minuuttia nykii ja sen jälkeen toimii normaalisti, tuntuis vaan johtuvan tuosta levyn tilasta. Kun on enemmän kuin 12Gigaa tyhjää niin ei ongelmaa mutta alle 10Gigaa niin oireet alkaa, mut näin mulla.
-
Nostanpa oman vanhan ketjun esille kun homma edelleen pykii. Kokeilin perus asetustiedoston poistoa ja EyeTV:n uudelleenasennusta, mutta ei auta. Haluaisin niin mieluusti talteen tänään Teemalla starttaavan kosketuksessa sarjan.
Kenelläkään arvausta/tietoa mitä kannattaa vielä kokeilla, jotta lähetysten nykiminen loppuu.
Kenelläkään arvausta/tietoa mitä kannattaa vielä kokeilla, jotta lähetysten nykiminen loppuu.
-
-
Periaatteessa varmaan voisi syy olla tuokin, mutta äänikin nykii. Pitää varmaan tyytyä tilanteeseen ja toivoa, että tilanne muuttuu kunhan uusi kone kotiutuu.MNi kirjoitti:Voisiko se aiheuttaa ongelmia jos näytössä on hassu refresh rate? 50 Hz olisi kai optimaalinen, kun sillä TV-lähetykset Suomessa tulee. Mutta tää on varmaan vähän kaukaa haettua, kun ei aina tule tuo nykiminen sinulla.
-
Viesti Kirjoittaja kokki »
Mulla oli samaa ongelmaa, syynä oli tallennuspaikan valinta. Tallennukset ja live bufferi menivät 100 mbps yhteyden taakse Lacien Ethernet diskille. On niin hidas kobinaatio että alkaa tökkimään... Päivitin nyt gigaseen yhteyteen, mutten ole vielä kokeillut vaikuttaakko mitään. Koska nyt lokaalisti. Noin 3x hitaampaa on kuitenkin kirjoittaa koneilta Lacielle kuin koneiden välillä.
---
iMac 27" i5
Mini C2D 1,83
iPhone 4
2x Miglia TVmini
iMac 27" i5
Mini C2D 1,83
iPhone 4
2x Miglia TVmini
-
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka