Vuodesta 1988 lähtien olen häärännyt pc-maailmassa ja nyt hankin ensimmäisen maccini ihan vaan kun joskus ärsyttää joidenkin tuttujen mac-evangelistojen hehkutukset macin ylivoimaisuudesta joka osa-alueella verrattuna pc:n

Omaa kokemusta kun ei ole niin on vaikea olla mieltä puoleen tai toiseen.
Nyt kun näin nuo uudet iMacit niin ajattelin, että tuolla ehkä voisi oikeasti jo jotain veivatakin (kuvankäsittelyä ja taittoja lähinnä) ja kun on vielä tosi hyvän näköinen niin saisi ryhtyä vaikka keittiössä tai olkkarissa nököttämään ja toimia jonkinlaisena viihdekeskuksena siinä samalla :-). Keskusmuistia ostin neljä gigaa ja apple carepacin tykö. Hankin siis sen 20" 2.4 Ghz laitteen, joka minusta specseiltään vaikutti antavan parhaan hinta-laatusuhteen.
Nyt sitten olen pari päivää ihmetellyt mitä kone on syönyt
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
. Tähän mennessä suurimman vaikutuksen on tehnyt ulkonäkö, pakkauksen ja ohjeiden selkeys sekä käyttöönoton yksinkertaisuus. Paljon kehuttu macin vakaus on kyllä omalla kohdallani ollut tarua - olen onnistunut kaatamaan sen jo muutamia kertoja ja pariin kertaan jouduin asentamaan ohjelmia uudelleen
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ehkä kyseessä on uuden iLife-08:n alkukankeuksia? Korjausasennukset kyllä ovat olleet naurettavan helppoja ja muutenkin peruskäyttöön pääsee kiinni ilman mitään ohjeita.