Moi!
Jossain vaiheessa minun pitää saada mahdollisimman nopea ulkoinen kovalevy hankittua. FW800 olisi aika hyvä, sillä koneessani on 1 fw800-paikka tarjolla.
Olen ajattelenut hankkia tää Mybook Pro II Verkkokaupasta:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5591
Onko kenellään kokemusta ko.kovalevystä? Tarkoitukseni olisi puolittaa kovalevyn koko 500gigatavuun, ja loput 500gt raidina. Käsittäkseni tämän kovalevykotelon sisällä olisi 2kpl erillistä kovalevyä?
p.s. käyttötarkoitus on editointia hd:nä.
Mybook Pro II 1tt
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mybook Pro II 1tt
Viesti Kirjoittaja masiaro »
-
Re: Mybook Pro II 1tt
Viesti Kirjoittaja Bule »
Moi
Olen ajatellut hankkia 750 gigaisen version varmuuskopiointiin. Siinä on vaan yksi levy. Sitä isommissa käsittääkseni aina 2 levyä, "kirjan" paksuuskin on tuplat. Kahden levyn jäähdytys vähän arveluttaa. RAIDia mietin aiemmin muuta olen siitä ajatuksesta luopunut.
Mulla on sellainen käsitys että noihin malleihin on oltu aika tyytyväisiä, mutta seuraan muiden kommentteja kyllä mielelläni..
Olen ajatellut hankkia 750 gigaisen version varmuuskopiointiin. Siinä on vaan yksi levy. Sitä isommissa käsittääkseni aina 2 levyä, "kirjan" paksuuskin on tuplat. Kahden levyn jäähdytys vähän arveluttaa. RAIDia mietin aiemmin muuta olen siitä ajatuksesta luopunut.
Mulla on sellainen käsitys että noihin malleihin on oltu aika tyytyväisiä, mutta seuraan muiden kommentteja kyllä mielelläni..
-
Viesti Kirjoittaja anthracite63 »
Moi,
Mulla on käytössä kyseinen levy 500 gigasena. Hyvin toimii. Todella nopea se FW800 puoli.
Anthracite63
Mulla on käytössä kyseinen levy 500 gigasena. Hyvin toimii. Todella nopea se FW800 puoli.
Anthracite63
masiaro kirjoitti:Moi!
Jossain vaiheessa minun pitää saada mahdollisimman nopea ulkoinen kovalevy hankittua. FW800 olisi aika hyvä, sillä koneessani on 1 fw800-paikka tarjolla.
Olen ajattelenut hankkia tää Mybook Pro II Verkkokaupasta:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5591
Onko kenellään kokemusta ko.kovalevystä? Tarkoitukseni olisi puolittaa kovalevyn koko 500gigatavuun, ja loput 500gt raidina. Käsittäkseni tämän kovalevykotelon sisällä olisi 2kpl erillistä kovalevyä?
p.s. käyttötarkoitus on editointia hd:nä.
-Joka päivä jotain uutta-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Hmm.. en aihetta tunne, mutta oletko varma että pystyt "näkemään" nuo kaksi levyä erillisinä levyinä?masiaro kirjoitti:Tarkoitukseni olisi puolittaa kovalevyn koko 500gigatavuun, ja loput 500gt raidina. Käsittäkseni tämän kovalevykotelon sisällä olisi 2kpl erillistä kovalevyä?
Ensimmäiseksi itselle tuli mieleen, että se kovalevyjen ohjain luo yhden poolin niistä kahdesta levystä, jolloin ohjaimen logiikka tiputtelee datan noille kovalevyille oman mielensä mukaan.
Mutta tietty jos levyssä niemnomaisesti sanotaan että sitä voi RAID:na käyttää niin sitten tietty.
Edit:
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja masiaro »
en ole asiantuntija raid-suhteen. Elikkä koneessa näkee vain yksi 500gigainen asema jos raid1 on valittuna? miten voin valita raid0-1 väliltä? eli pitäänee asentaa jotaki ohjelmisto koneeseen?Jamac kirjoitti:Hmm.. en aihetta tunne, mutta oletko varma että pystyt "näkemään" nuo kaksi levyä erillisinä levyinä?masiaro kirjoitti:Tarkoitukseni olisi puolittaa kovalevyn koko 500gigatavuun, ja loput 500gt raidina. Käsittäkseni tämän kovalevykotelon sisällä olisi 2kpl erillistä kovalevyä?
Ensimmäiseksi itselle tuli mieleen, että se kovalevyjen ohjain luo yhden poolin niistä kahdesta levystä, jolloin ohjaimen logiikka tiputtelee datan noille kovalevyille oman mielensä mukaan.
Mutta tietty jos levyssä niemnomaisesti sanotaan että sitä voi RAID:na käyttää niin sitten tietty.
Edit:Juu niinhän siinä näyttää lukevan että RAID jees... Kun jaksoi kurkata linkin taakse..
Entä jos kytken kovalevy johonkin toiseen koneeseen mis ei ole mitään ohjelmaa, niin tallentuvatko tiedostot kahdellekin levylle?
-
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka