Eihän Mese tuota Hotmailia edes vaadi. Minä olen rekisteröitynyt gmailin sähköpostiosoitteella.joonahe kirjoitti:Omat ja tuttujen kokemukset ovat päinvastaisia. Turhauttavan hankala ja pitkä prosessi. Live ID, mailiosoite, mesetunnari –käsitteitä viljellään joka sivulla ja lomakkeessa. Käyttäjä ei enää tiedä mitä laittaa mihin. Näin siis uuden tunnarin hankkijan näkökulmasta.jonesb kirjoitti:Lisäksi hotmail-tili on helppo luoda.
Paras Messenger Macciin
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja Nappa »
Sama paitsi mbnet. Ehkä minuutti meni aikoinaan.Maza kirjoitti:Eihän Mese tuota Hotmailia edes vaadi. Minä olen rekisteröitynyt gmailin sähköpostiosoitteella.joonahe kirjoitti:Omat ja tuttujen kokemukset ovat päinvastaisia. Turhauttavan hankala ja pitkä prosessi. Live ID, mailiosoite, mesetunnari –käsitteitä viljellään joka sivulla ja lomakkeessa. Käyttäjä ei enää tiedä mitä laittaa mihin. Näin siis uuden tunnarin hankkijan näkökulmasta.jonesb kirjoitti:Lisäksi hotmail-tili on helppo luoda.
iMac 27" | 2,96 Ghz quadcore i7 | 4gt 1333 Mhz | ATI Radeon HD 5750 1gb | 2 Tt + 1,5 Tt
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No voe helkkari. Se löytyy jokaiselta joka sen viitsii asentaa. Jos ei viitsi niin ei löydy. Kyllä on maailma ihmeellinen, kun voi tommosia ohjelmia tietokoneelle asentaa.Nappa kirjoitti:No kyllähän minä voisin skypen asentaa mutta paljonko siitä olisi hyötyä kun ehkä yhdeltä tai kahdelta tutulta löytyyRepe Ruutikallo kirjoitti:Kyllä on onnetonta käsipäivääsakkia, jos ei niin helpon softan kuin Skypen käyttö onnistu. Vai onko se Mese kaikkien geeneissä jotenkin tai jokin mese-siru päässä? Voi tietysti ollakin, eihän me kaikista Mikkiksen ja Suomen valtion sopimuksista tiedetä...Nappa kirjoitti: e. niin ja muuta en käytä kuin msn. ei pahemmin kiinnosta jos skype tai muu on parempi, tätä käyttää kaikki muutkin ja hyvin on toiminut.![]()
Laiskuus ja jästipäisyys ovat asioita, joihin ei edes Hompusta kysymällä ratkaisua löydy, niin hieno foorumi kuin tää onkin.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Siis eihän keskustelussa ole mitään järkeä, jos ilmaisista tietokoneohjelmista aletaan puhua kuin luonnonvoimista. Että jotakin on tai jotakin ei ole. Mä olen käyttänyt tietokoneita 80-luvulta saakka joten tiedän sataprosenttisen varmasti että asia on tarkalleen näin.
Jos huomenna ei sada, se on asia jolle kukaan ei voi mitään. Jos jollakulla suht uudenaikaisen tietokoneen käyttäjällä ei ole huomenna Skypeä, se taas on asia joka on täysin hänen oma ratkaisunsa ja jonka hän itse ja vain hän itse voi muuttaa toiseksi vain muutamalla hassulla hiiren heilautuksella.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja lokki1977 »
Jotkin immeiset suattaapi vuan uatella, et enpä pane toesta "messee" konneelle, kun tällä yhellännii "kaekkiin" kavereihin suap yhteyvvenRepe Ruutikallo kirjoitti:No voe helkkari. Se löytyy jokaiselta joka sen viitsii asentaa. Jos ei viitsi niin ei löydy. Kyllä on maailma ihmeellinen, kun voi tommosia ohjelmia tietokoneelle asentaa.![]()
Siis eihän keskustelussa ole mitään järkeä, jos ilmaisista tietokoneohjelmista aletaan puhua kuin luonnonvoimista. Että jotakin on tai jotakin ei ole. Mä olen käyttänyt tietokoneita 80-luvulta saakka joten tiedän sataprosenttisen varmasti että asia on tarkalleen näin.
Jos huomenna ei sada, se on asia jolle kukaan ei voi mitään. Jos jollakulla suht uudenaikaisen tietokoneen käyttäjällä ei ole huomenna Skypeä, se taas on asia joka on täysin hänen oma ratkaisunsa ja jonka hän itse ja vain hän itse voi muuttaa toiseksi vain muutamalla hassulla hiiren heilautuksella.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Itekkii tajuan jottain konneista, mut on se siltj parempi kun on vuan yks, tai kaks sähköposti mukkaanlukien, viestintävälinettä. Siksipä hyvinnii käetän vuan aMSN:ää vaekka ee oukkaa iänjpuheluita... Panin kyllä Skypennii konneelle, mut eipä sitä kovin monj ou pannunna toesessa piässä eikä aata valittta et outtapa käsipäevee
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
aMSN:ssä muuten suapj näkymmää mitä mussiikkii kuunteloopj kuhan laittaapi semmosen sopiva lukinin... Itelläkkii on.
Pentium 4 2,6GHz, 1GB RAM, 325GB HD, OpenBSD 4.4
Pentium 2 450MHz, 128MB RAM, 3GB HD, OpenBSD 4.2
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Nappa kirjoitti:Adium vaikuttaa hyvältä mutta pelittääkö käyttäjänimen vaihto, henkilökohtaisen viestin muokkaus ja omien hymiöiden lisäys. Siis ei minkään hymiöpackien vaan yksittäisten hymiöiden?
Niin ja onko mitään Miranda IM-tyylisiä ratkaisuja että itselle näkyy oikein mutta muilla kusee?
Lähinnä tärkeintä mitä muut näkevät
e. niin ja muuta en käytä kuin msn. ei pahemmin kiinnosta jos skype tai muu on parempi, tätä käyttää kaikki muutkin ja hyvin on toiminut.
Sen voin luvata jo nyt että esimerkiksi kaverisi näkevät jutut eri lailla. Me kaikki näemme, kuulemme ja koemme maailman eri tavoin. Se että sinun Adiumista lähettämäsi hymiö hymyilee eri tavalla kuin Microsoftin vastaava tuskin kaataa mitään. Sitten voin kertoa sellaisia karmeita uutisia että jos kaverisi lähettää herätteen niin Adium ei tärise. Sori, en tiedä miksi sen pitäisi edes tehdä sitä. Adiumin kanssa et voi myöskään piirtää kaverisi kanssa, aivan surkea ohjelma siis.
Kuten aina, kyse on myös siitä mitä toimintaa haluaa tukea. Itse en syö klovni-purilaisia ja joku toinen ei käytä messengeriä. Itselläni on ICQ tili koska pari kaveria ei meseä suostu käyttämään, se ei ole minulle mikään ongelma. Samat kaverit käyttävät myös nyyssejä, aika vanhoja pieruja 8)
Eikö kavereiltasikin olisi myös aika lojaalia että kun yhdellä tai kahdella on skype niin muutkin asentaisivat sen? Sen jälkeen voisikin mesen jo hylätä kun kaikilla on asennettua sama ohjelma.
Hassuksihan touhu menee kun porukka ei voi 20" näytöillään muka pitää auki kahta pikaviestiohjelmaa. Se on porukkaa jolla on winamp koska se on MP3 soitin ja Explorer koska se on internet. Ei ole ihan yksi tai kaksi tyttöä jotka ovat konettani käyttäessään kysyneet että eikö sulla ole meseä.. on se tuossa tuo ankka.. ei kun siis meseä, sitä millä voi kirjoitella toiselle. Ihme on ollut myös suuri kun on voinut pitää useamman tilin linjoilla yhtä aikaa =)
Toivottavasti nuo eivät koskaan saa firman puhelinta: "mitä mä sillä teen kun kaikki soittaa mulle tähän toiseen".
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
PEACE
-
No voe helkkari kun minä en muiden ohjelmista päätä.Repe Ruutikallo kirjoitti:No voe helkkari. Se löytyy jokaiselta joka sen viitsii asentaa. Jos ei viitsi niin ei löydy. Kyllä on maailma ihmeellinen, kun voi tommosia ohjelmia tietokoneelle asentaa.Nappa kirjoitti:No kyllähän minä voisin skypen asentaa mutta paljonko siitä olisi hyötyä kun ehkä yhdeltä tai kahdelta tutulta löytyyRepe Ruutikallo kirjoitti:Kyllä on onnetonta käsipäivääsakkia, jos ei niin helpon softan kuin Skypen käyttö onnistu. Vai onko se Mese kaikkien geeneissä jotenkin tai jokin mese-siru päässä? Voi tietysti ollakin, eihän me kaikista Mikkiksen ja Suomen valtion sopimuksista tiedetä...Nappa kirjoitti: e. niin ja muuta en käytä kuin msn. ei pahemmin kiinnosta jos skype tai muu on parempi, tätä käyttää kaikki muutkin ja hyvin on toiminut.![]()
Laiskuus ja jästipäisyys ovat asioita, joihin ei edes Hompusta kysymällä ratkaisua löydy, niin hieno foorumi kuin tää onkin.![]()
Oli se skype kuinka hieno niin siihen en siirry niin kauan kun messenger pitää 98% markkinaosuutta nuorissa.
Ja voin vaikka asennella sen skypen sivulle jos siitä tulee sulle hyvä mieli mutta tarvitsen yhä messengerin.
Joten voisko joku nyt lopettaa sen päivänkakkaran viisastelun ja vastata, tukeeko Adium messengerin henkilökohtaista viestiä?
iMac 27" | 2,96 Ghz quadcore i7 | 4gt 1333 Mhz | ATI Radeon HD 5750 1gb | 2 Tt + 1,5 Tt
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Oikeaa asiaa napalta, oli ihan pakko heittää propsit siitä. Mitä helkkaria tarkoittaa henkilökohtaiset viestit?Nappa kirjoitti:No voe helkkari kun minä en muiden ohjelmista päätä.Repe Ruutikallo kirjoitti:No voe helkkari. Se löytyy jokaiselta joka sen viitsii asentaa. Jos ei viitsi niin ei löydy. Kyllä on maailma ihmeellinen, kun voi tommosia ohjelmia tietokoneelle asentaa. [:|]Nappa kirjoitti:No kyllähän minä voisin skypen asentaa mutta paljonko siitä olisi hyötyä kun ehkä yhdeltä tai kahdelta tutulta löytyyRepe Ruutikallo kirjoitti: Kyllä on onnetonta käsipäivääsakkia, jos ei niin helpon softan kuin Skypen käyttö onnistu. Vai onko se Mese kaikkien geeneissä jotenkin tai jokin mese-siru päässä? Voi tietysti ollakin, eihän me kaikista Mikkiksen ja Suomen valtion sopimuksista tiedetä... [:(]
Laiskuus ja jästipäisyys ovat asioita, joihin ei edes Hompusta kysymällä ratkaisua löydy, niin hieno foorumi kuin tää onkin. ;)
Oli se skype kuinka hieno niin siihen en siirry niin kauan kun messenger pitää 98% markkinaosuutta nuorissa.
Ja voin vaikka asennella sen skypen sivulle jos siitä tulee sulle hyvä mieli mutta tarvitsen yhä messengerin.
Joten voisko joku nyt lopettaa sen päivänkakkaran viisastelun ja vastata, tukeeko Adium messengerin henkilökohtaista viestiä?
-
Mä en ymmärrä tätä. Siirtymisestä ei kukaan ole puhunut mitään. Siitä on puhuttu, että kuhunkin tarpeeseen käytetään siihen sopivaa ohjelmaa. Jos tarve on puhua Windowsin ja Macin välillä, sitten käytetään softaa joka toimii sillä välillä. Koska Mikkis on kyseenalaiseksi iloksemme päättänyt että se ei voi olla Mese, se kai sitten on jokin muu? Mikähän tässä onkaan niin äärettömän kummallista.Nappa kirjoitti: Oli se skype kuinka hieno niin siihen en siirry niin kauan kun messenger pitää 98% markkinaosuutta nuorissa.
-
Se on tämä (kuva windowsin live messengeristä):jonesb kirjoitti: Oikeaa asiaa napalta, oli ihan pakko heittää propsit siitä. Mitä helkkaria tarkoittaa henkilökohtaiset viestit?

-
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Ei tue Messenger-verkossa ennen kuin libpurple tukee ja siihen voi mennä ties kuinka kauan. Tuota ominaisuutta on Adiumiin toivottu jo vuoden päivät ja ylikin, muttei ole edelleenkään tarjolla.jukos kirjoitti:Löytyy Adiumista termillä tilaviestit, mutta enpä ole kuullut että se niitä oikeasti tukisi, vaikka kovasti yrittää (väittää).
-
Juuri näin. Muistakaamme että kyse on Microsoftista joka ei enää kehitä omaa Mac messengeriään eikä anna myöskään liikaa dokumenttia protokollastaan muille firmoille. Mutta mikäänähän ei ole niin viisas kuin insinööri joten eiköhän tuo Adium tuosta kehity vielä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mä en ymmärrä tätä. Siirtymisestä ei kukaan ole puhunut mitään. Siitä on puhuttu, että kuhunkin tarpeeseen käytetään siihen sopivaa ohjelmaa. Jos tarve on puhua Windowsin ja Macin välillä, sitten käytetään softaa joka toimii sillä välillä. Koska Mikkis on kyseenalaiseksi iloksemme päättänyt että se ei voi olla Mese, se kai sitten on jokin muu? Mikähän tässä onkaan niin äärettömän kummallista.Nappa kirjoitti: Oli se skype kuinka hieno niin siihen en siirry niin kauan kun messenger pitää 98% markkinaosuutta nuorissa.
-
Viesti Kirjoittaja tsmaki »
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
aMSN:n asetuksissa on sellainen nappula, jolla voi kokeilla onko portit kunnossa. Onhan OS X:n palomuurissa myös avattu portit tiedostonsiirrolle?tsmaki kirjoitti:Microsoftin messenger ja aMSN kokeiltu, eikä kummallakaan tiedostojen siirto luonnistu. Yhteytenä vdsl, joka tulee wlanin kautta iBookkiini. VDSL- tai wlan-boksin asetuksista ei pitäisi olla kiinni, entisen pc-läppärin kanssa ei ollut ongelmia. Voiko ongelma olla jossain koneen/käyttiksen yhteysasetukssa tms.?
-
Viesti Kirjoittaja psyanide »
Mitähän tuolla poristaan uudesta versiosta. Itse en tuota 6.0.3 -päivitystä sitten mistään löytänyt
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Yritin etsiä sinulle nopeasti, mutta löysin vain tämän: http://www.microsoft.com/mac/default.as ... nmessengerpsyanide kirjoitti:http://www.humac.fi/pikalinkit/humac-uu ... enger.html
Mitähän tuolla poristaan uudesta versiosta. Itse en tuota 6.0.3 -päivitystä sitten mistään löytänyt
Edit. Siitä tuskin on apua, jos sinulla jo on tuo.
-
Ei siihen mitään portteja tarvitse availla?! Tai itselläni ainakin on kaikki kiinni.Aaaron kirjoitti:aMSN:n asetuksissa on sellainen nappula, jolla voi kokeilla onko portit kunnossa. Onhan OS X:n palomuurissa myös avattu portit tiedostonsiirrolle?tsmaki kirjoitti:Microsoftin messenger ja aMSN kokeiltu, eikä kummallakaan tiedostojen siirto luonnistu. Yhteytenä vdsl, joka tulee wlanin kautta iBookkiini. VDSL- tai wlan-boksin asetuksista ei pitäisi olla kiinni, entisen pc-läppärin kanssa ei ollut ongelmia. Voiko ongelma olla jossain koneen/käyttiksen yhteysasetukssa tms.?
-
Viesti Kirjoittaja Jay »
Macin kuutos-Messenger nyt suomeksipsyanide kirjoitti:http://www.humac.fi/pikalinkit/humac-uu ... enger.html
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »

Edellinen suomenkielinen Word taisikin olla versio 5.1 joskus 90-luvun alkuvuosina.
-
Näinpä. Suurin luottamus Mikkiksellä taitaa kuitenkin olla siihen että ilmaisten Offiseitten suomenkielisyys panee vakavasti miettimään, miksi maksaa Mikkikselle melkein pari satkua englanninkielisestä paketista.Mac Classic kirjoitti:Onhan tuo kiva jotta teinit pääsevät mesettämään omankielisellä ohjelmalla mutta itse pitkän linjan Word-miehenä iloitsen enemmän tuosta panostuksesta suomenkieliseen Officeen. Joka kertoo varmaan myös osaltaan Microsoftin luottamuksesta pohjoismaiden Mac-markkinoiden vetävyyteen.![]()
Edellinen suomenkielinen Word taisikin olla versio 5.1 joskus 90-luvun alkuvuosina.

Hieno juttu kumminkin. Kertoo myös Macin suosion kasvusta: olemme yhä tärkeämpi poppoo yhä useammalle softantekijälle.
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
NeoOfficen ja OpenOfficen suomenkielisyys on ainakin toistaiseksi aika pintapuolista; kaikki help-osiot ovat kuitenkin englanniksi. Siksi monet tyytyvätkin käytännön syistä enkkuversioon.Repe Ruutikallo kirjoitti: Suurin luottamus Mikkiksellä taitaa kuitenkin olla siihen että ilmaisten Offiseitten suomenkielisyys panee vakavasti miettimään, miksi maksaa Mikkikselle melkein pari satkua englanninkielisestä paketista..
Ohjeitahan harvoin kaipaa, mutta jos haluaa siitä parin huntin paketista kaiken hyödyn irti eivät ne haittaakaan tee. 8)
-
Viesti Kirjoittaja katkarapu »
-
Ei häiritse, mutta tarkoitatko keskustelulla äänipuhelua? Keskusteluahan se on tekstikeskustelukin nimittäin.katkarapu kirjoitti:Anteeksi vammasuuteni kun en ole onnistunut löytämään tästä ketjusta tarkkaa tietoa siitä, millä ohjelmalla pystyy keskustelemaan Pc-käyttäjän kanssa, jolla on messenger live? Siis ihan normaalia keskustelua, jossa ei tarvita kuvaa. Aivan varmasti se on jossain sanottu, mutta pahoitteluni edelleen jos jotain tämä häiritsee.
Jos tarkoitat, eikö yhtä hyvin voisi kysyä, millä ohjelmalla Pc-käyttäjä pystyy keskustelemaan Mac-käyttäjän kanssa, jolla on ohjelma X tai Y?
Oletan, että teillä kummallakin on sama halu ja tahto päästä siihen puheyhteyteen. Yleensähän jostakin syystä kuvitellaan, että Mac-käyttäjän päässä se tarve on suurempi ja nimenomaan hänen tulisi silloin keksiä miten päästä yhteyteen sen Win-mesettäjän kanssa.
Tästä varmaan jo selvisikin, että en osaa vastata itse kysymykseen (tai ainakaan juuri nyt muista vastausta).

-
Viesti Kirjoittaja katkarapu »
Nimenomaan äänipuhelua tarkoitan, ja toisella osapuolella tällä hetkellä ainoastaan messenger live, käsittääkseni jollain ohjelmalla kuitenkin on mahdollista keskustella myös sen kanssa. Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei häiritse, mutta tarkoitatko keskustelulla äänipuhelua? Keskusteluahan se on tekstikeskustelukin nimittäin.katkarapu kirjoitti:Anteeksi vammasuuteni kun en ole onnistunut löytämään tästä ketjusta tarkkaa tietoa siitä, millä ohjelmalla pystyy keskustelemaan Pc-käyttäjän kanssa, jolla on messenger live? Siis ihan normaalia keskustelua, jossa ei tarvita kuvaa. Aivan varmasti se on jossain sanottu, mutta pahoitteluni edelleen jos jotain tämä häiritsee.
Jos tarkoitat, eikö yhtä hyvin voisi kysyä, millä ohjelmalla Pc-käyttäjä pystyy keskustelemaan Mac-käyttäjän kanssa, jolla on ohjelma X tai Y?
Oletan, että teillä kummallakin on sama halu ja tahto päästä siihen puheyhteyteen. Yleensähän jostakin syystä kuvitellaan, että Mac-käyttäjän päässä se tarve on suurempi ja nimenomaan hänen tulisi silloin keksiä miten päästä yhteyteen sen Win-mesettäjän kanssa.
Tästä varmaan jo selvisikin, että en osaa vastata itse kysymykseen (tai ainakaan juuri nyt muista vastausta).
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Tulisiko toiselle osapuolelle mieleen asentaa se skype?katkarapu kirjoitti:Nimenomaan äänipuhelua tarkoitan, ja toisella osapuolella tällä hetkellä ainoastaan messenger live, käsittääkseni jollain ohjelmalla kuitenkin on mahdollista keskustella myös sen kanssa. Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei häiritse, mutta tarkoitatko keskustelulla äänipuhelua? Keskusteluahan se on tekstikeskustelukin nimittäin.katkarapu kirjoitti:Anteeksi vammasuuteni kun en ole onnistunut löytämään tästä ketjusta tarkkaa tietoa siitä, millä ohjelmalla pystyy keskustelemaan Pc-käyttäjän kanssa, jolla on messenger live? Siis ihan normaalia keskustelua, jossa ei tarvita kuvaa. Aivan varmasti se on jossain sanottu, mutta pahoitteluni edelleen jos jotain tämä häiritsee.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka