Hei,
rohkaistuinpa kirjoittamaan tänne kysymyksen: Onko kukaan törmännyt sellaiseen tapahtumaan, että Mail kadottaa kaikki kansiot? Minulla on oma domain ja käytän sen kautta sähköpostia. Ostin MB:n kesäkuussa ja tästä parista kuukaudesta olen muutamaa viikkoa lukuun ottamatta käyttänyt Mailia ja Webmailia rinnakkain. Yhtäkkiä "omat" kansiot (siis ne jotka olen luonut itse) katosivat. Ne katosivat kummastakin, Mailista ja Webmailista.
Epäilin että tapahtunut ei johtuisi Mailista, vaan domain-palvelusta. Yllättäen asiaa kysyttäessä vastausten saaminen on kauniisti sanottuna hidasta. Ajattelinkin siis täältä kysellä, joskos onkelma johtuukin Mailista. Klikkailin kotisivujen hallinnasta sillä tavoin, että löysin kyseiset sähköpostit palvelimelta, jostain syystä ne eivät vain näy sähköpostijärjestelmien kautta. Haluaisinkin tietää siis miten saada ne takaisin.
Anyone?
Mail kadotti kansiot
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Viesti Kirjoittaja alen »
Moi,
en ole kokeillut toisella ohjelmalla, mitäs kannattaisi kokeilla?
Itseasiassa mulla ei ole hajuakaan mitä palvelinta käytän, koska tuolta sähköpostin kirjautumissivuilta löytyi joku valmis tiedosto, jonka avulla Mail asentu "itsestään". (Mutta siis varmaan se IMAP on käytössä, kun niin osasit sanoa!)
t. Mia
en ole kokeillut toisella ohjelmalla, mitäs kannattaisi kokeilla?
Itseasiassa mulla ei ole hajuakaan mitä palvelinta käytän, koska tuolta sähköpostin kirjautumissivuilta löytyi joku valmis tiedosto, jonka avulla Mail asentu "itsestään". (Mutta siis varmaan se IMAP on käytössä, kun niin osasit sanoa!)
t. Mia
-
Re: Mail kadotti kansiot
Viesti Kirjoittaja masa »
Löytyykö postien kopiot omalta koneeltasi käyttäjä-kirjasto-mail kansiosta?alen kirjoitti:Hei,
rohkaistuinpa kirjoittamaan tänne kysymyksen: Onko kukaan törmännyt sellaiseen tapahtumaan, että Mail kadottaa kaikki kansiot? Minulla on oma domain ja käytän sen kautta sähköpostia. Ostin MB:n kesäkuussa ja tästä parista kuukaudesta olen muutamaa viikkoa lukuun ottamatta käyttänyt Mailia ja Webmailia rinnakkain. Yhtäkkiä "omat" kansiot (siis ne jotka olen luonut itse) katosivat. Ne katosivat kummastakin, Mailista ja Webmailista.
Epäilin että tapahtunut ei johtuisi Mailista, vaan domain-palvelusta. Yllättäen asiaa kysyttäessä vastausten saaminen on kauniisti sanottuna hidasta. Ajattelinkin siis täältä kysellä, joskos onkelma johtuukin Mailista. Klikkailin kotisivujen hallinnasta sillä tavoin, että löysin kyseiset sähköpostit palvelimelta, jostain syystä ne eivät vain näy sähköpostijärjestelmien kautta. Haluaisinkin tietää siis miten saada ne takaisin.
Anyone?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
-
Viesti Kirjoittaja alen »
Taisin löytää sähköpostit tuolta ohjeiden perusteella, ainakin kasan niitä. Ilmeisesti vaan ne mitä oon laittanut kansioihin Mailin kautta? Ja ne mitä olen laittanut kansioihin Webmailssa, löytyy jostain muualta ja ne mitä joskus aiemmin sen Squirrel Mailin kautta, on sitten vielä kolmannessa paikassa?
Huh, kun on tullut mokattua. Mitenköhän noi sais yhdistettyä?!
Huh, kun on tullut mokattua. Mitenköhän noi sais yhdistettyä?!
-
-
Viesti Kirjoittaja Munkki »
Mun Mail on ihan kummallinen. Ensin se ei suostunut näyttämään mulle roskakoria ollenkaan vaikka koitin kaikkia asetuksia. Sitten pari päivää sen jälkeen roskakori ilmestyi näyttöön vaikka en tehnyt mitään muutoksia. Nyt se on lisännyt itsekseen jonkun "trash" nimisen kansion ja siirtänyt sinne 3 postiani.
Taitaa olla hieman epävarma ohjelma vai mikä ihme tätä vaivaa ?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Sulla on IMAP-loota ja trash on palvelimella oleva roskakori. Käyppä selaimella tutustumassa jos mahdollista (webmail). Ei ne viestit kuitenkaan omineen pitäisi sinne siirtyä.Munkki kirjoitti:Mun Mail on ihan kummallinen. Ensin se ei suostunut näyttämään mulle roskakoria ollenkaan vaikka koitin kaikkia asetuksia. Sitten pari päivää sen jälkeen roskakori ilmestyi näyttöön vaikka en tehnyt mitään muutoksia. Nyt se on lisännyt itsekseen jonkun "trash" nimisen kansion ja siirtänyt sinne 3 postiani.
-
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka