mäkki on pelaillut melkoisen mukavasti mutta muutama ongelmakin on jo saatu aikaiseksi. iPhotlla kyllä kaikki:
1) iPhoto kaatuu lähes poikkeuksetta kun sitä sulkee. Eli ohjlema jumittaa ja x-minuutin päästä tulee virheilmoitus että se ei toimi oikein ja kyselee mitä tehdään... Ja koko sen väliajan kone on hiisin tahmea. Kuvia ei mulla ole kuin joku nelisentuhatta eli ei kauhiasti.
2) Ja kuuluisikos iphoton windosmaisesti hiffata kun digikameran tökkää koneeseen ja esittää että siirretään kuvia? Mulla tämä mäkki ei puhu mitään vaan olen tuolta valikosta ottanut importin ja kahlannut suoraan mäppääntyvälle muistikortille. Tässä varmaan on joku user error
mazter1 kirjoitti: Ja kuuluisikos iphoton windosmaisesti hiffata kun digikameran tökkää koneeseen ja esittää että siirretään kuvia?
Kyllä, jos olet niin valinnut tapahtuvaksi.
Muistaakseni ensimmäistä kertaa kameraa Maciin kytkettäessä iPhoto kysyy tuodaanko kuvat jatkossa heti suoraan iPhotoon.
Saat sen kyllä jälkikäteenkin iPhoton asetuksista tekemään niin.
mazter1 kirjoitti: Ja kuuluisikos iphoton windosmaisesti hiffata kun digikameran tökkää koneeseen ja esittää että siirretään kuvia?
Kyllä, jos olet niin valinnut tapahtuvaksi.
Muistaakseni ensimmäistä kertaa kameraa Maciin kytkettäessä iPhoto kysyy tuodaanko kuvat jatkossa heti suoraan iPhotoon.
Saat sen kyllä jälkikäteenkin iPhoton asetuksista tekemään niin.
-Harri
Ei kun kuvansiirtäjä ohjelman asetuksissa on paikka mistä määritellään mitä tehdään kameralle liitettäessä
Hmmm...Tarkoitatko uusimma versiolla iPhoto 08:a? Minulla ainakin eilen, kun ensimmäisen kerran yhdistin digikamerani iMaciin (uusi sellainen), jossa on iPhoto 08, tapahtui seuraavaa:
-USB piuha kiinni
-iPhoto käynnistyi
-Aktiiviseen näyttöön tuli kameralla olevat kuvat
-Siitä pystyi sitten valitsemaan haluamansa kuvat ja tuomaan ne joko valmiisiin tapahtumiin tai luoda samalla uuden tapahtuman
En ole tehnyt mitään asetusten muutoksia, vaan on ihan defaultit päällä.
Näköjään se vaatii ensin itsensä nolaamisen ennenkuin homma toimii Eli nyt aukeaa iPhoto nätisti kun koekilin eli kamera vaan kiinni. Kyseessä on tosiaan tuo 08 versio.
Kaatumisasiaan otan mielelläni kyllä kommentteja, nytkin testaillessani vaati force quitin kertaalleen, kun tuo iPhoto vaan jumiutuu totaalisesti. Hiukan pitää itseäni puolustaa, että kaatumisen ja quittaamisen jälkeen ei sitten automaatti-importtaus toiminutkaan enää. Ennenkuin boottasin koko mäkin. Alkaa tuntua ihan peeceeltä.
Minulla ei onneksi ole vielä kaatunut kertaakaan. Tosin haki toissapäivänä joitain päivityksiä, joten uskottelen itselleni, että myös iPhoto on päivittynyt.
Toivottavasti ei minulla ala muistuttamaan puucee:tä ;-)
mazter1 kirjoitti:Näköjään se vaatii ensin itsensä nolaamisen ennenkuin homma toimii Eli nyt aukeaa iPhoto nätisti kun koekilin eli kamera vaan kiinni. Kyseessä on tosiaan tuo 08 versio.
Kaatumisasiaan otan mielelläni kyllä kommentteja, nytkin testaillessani vaati force quitin kertaalleen, kun tuo iPhoto vaan jumiutuu totaalisesti. Hiukan pitää itseäni puolustaa, että kaatumisen ja quittaamisen jälkeen ei sitten automaatti-importtaus toiminutkaan enää. Ennenkuin boottasin koko mäkin. Alkaa tuntua ihan peeceeltä.
Olikos sulla mitään plug-inejä lisättynä siihen iPhotoon? Onko kaikki päivitykset kunnossa? Levytyökalulla oikeuksien korjaus...
Hei tyypit! Kertokaapa paras vaihtoehto iPhotolle, nyt on ikivanha 05 iPhoto ja haluaisin jotain muuta. Ehkä joku 'kevyt' ja yksinkertainen application.
Mac Mini Core2Duo 1.83 GHz | iPod 5G | HTC Desire HD | Wacom Bamboo ym random sälää...