Minulla ulkoisella kovalevyllä kansioissa musiikkia. Kansiot ovat artisteittain ja alikansiot levyittäin. ID-tagit kunnossa kaikissa. Osassa kansioista on vanhaa perua myös soittolista kyseisen kansion kappaleista, koska esim. Winampin aikaan soittolistat olivat liki välttämättömyys musiikin järjestelyyn.
Luon uuden kirjaston. Määritän asetuksista musiikkikansion toisella ulkoisella levyllä olevaan kansioon ja rasti ruutuihin pidä järjestyksessä ja kopioi kansioon lisättäessä.
Raahaan Finderista levyltä kaikki artistikansiot (omppu a) itunesin ikkunaan. Pitkä ruksutus kun iTunes kopioi biisit paikalleen. Ja miltä näyttää uusi musiikkikirjastoni kun ruksutus päättyy: osa kappaleista on tuplina!! MIKSI MIKSI MIKSI?!?!?! Kun voin luvata että kansioissa jokainen biisi oli vain kerran niin ei ole käyttäjässä vikaa.
Esitän hyvän arvauksen: kansiot joissa oli soittolista tulevat tuplina?! Eli sekä se mp3-file että soittolista lisätään kirjastoon jolloin tulee tuplat? Näin ainakin nopeasti kansiota ja kirjastoa vertaamalla totesin. Olenkin aiemmissakin ketjuissa ihmetellyt miksi sinne kirjastoon tulee niitä tuplia vaikka itse en mielestäni tee mitään tyhmää.
Jos nyt näin on että niin miksi tällainen systeemi on ja ketä se palvelee? Soittolista ei edes tule iTunesiin että sitä voisi käyttää! Nyt sitten pitää aina käydä kaikki kansiot läpi ennen tuontia että niissä ei vain ole soittolistoja? Hoh hoh, sanon minä!
Onneksi Amarok 2:sen on käsittääkseni aika virallisestikin luvattu toimivan natiivina OS X:ssä. Toivotaan että se Amarok jo kohta julkaistaisiin niin saa heittää viimeiselläkin käytössä olevalla iOhjelmalla vesilintua vielä sorsastuskauden aikana. Olisi sääli jos se ei soveltuisi edes siihen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)