Olen omistanut Airport Expressin reilun puolen vuoden ajan.
ADSL-laatikkoni (TWEA 200) rikkoontui ilmeisesti ukkosen takia. Samanlaista ei lähikaupasta ollut saatavilla joten myivät mulle A-link RR84 -merkkisen. Se toimii piuhan kanssa mainiosti, mutta Airport Express ei löydä yhteyttä. Keltainen valo palaa koko ajan.
Olen
- resetoinut Airport Expressin ja irroittanut pistokkeet, kokeillut uudestaan - ei toimi
- soittanut sekä Applen että a-linkin tukeen, syyttelevät toisiaan
- yrittänyt katsoa a-linkin asetuksia selaimen kautta mutta nettiosoitteeseen ei pääse, tukihenkilön kommentti "pitäisi päästä" ei hirveästi auttanut
Osaisiko joku ehkä kertoa selkokielellä
- Voiko AEX:n asetuksia muuttaa jotenkin, jos yhteyttä ADSL-boxiin ei synny? Jos, niin miten? Laitetaanko piuha tietokoneen ja AEX:in välille? Applen tuessa kehoittivat käyttämään setup asissenttia, mutta sehän tyssää alkuunsa kun tietokone ei löydä AEX:ia, joka siis ei saa yhteyttä mihinkään.
- Voiko Airport Express olla rikki, kun siihen kuitenkin tulee virta?
Airport Express vammautui ADSL-boxin vaihdosta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 10.5.2004 klo 19.14
Airport Express vammautui ADSL-boxin vaihdosta
Viesti Kirjoittaja Healer »
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 20.6.2007 klo 22.46
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
Re: Airport Express vammautui ADSL-boxin vaihdosta
Viesti Kirjoittaja Lare »
Pitää päästä. Jos ei pääse, se on syy antaa rahat takaisin. Laite, jota ei saa konfattua, on aika hyödytön ongelmatilanteissa.Healer kirjoitti: - yrittänyt katsoa a-linkin asetuksia selaimen kautta mutta nettiosoitteeseen ei pääse, tukihenkilön kommentti "pitäisi päästä" ei hirveästi auttanut
Vitutuksesta voimavara!
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 10.5.2004 klo 19.14
Ukkonen
Viesti Kirjoittaja Healer »
Totta, ajattelin seuraavaksi testata naapurissa, lyötyykö yhteyttä toisella ADSL-boxilla. Jos Airport ei näyttäisi mitään valoa, asia olisi harvinaisen selvä.w4cc0 kirjoitti:Jos ukkonen on rikkonut modeemin, miksei Airporttiakin?
-
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Airport Express vammautui ADSL-boxin vaihdosta
Viesti Kirjoittaja freemem »
Voi, nimenomaan airportin omalla työkalulla (AirPort Express Assistant or AirPort Admin Utility).- Voiko AEX:n asetuksia muuttaa jotenkin, jos yhteyttä ADSL-boxiin ei synny? Jos, niin miten? Laitetaanko piuha tietokoneen ja AEX:in välille? Applen tuessa kehoittivat käyttämään setup asissenttia, mutta sehän tyssää alkuunsa kun tietokone ei löydä AEX:ia, joka siis ei saa yhteyttä mihinkään.
Voi, ja ukkosvauriomodeemin perässä ei olisi edes suurikaan† ihme.- Voiko Airport Express olla rikki, kun siihen kuitenkin tulee virta?
-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 10.5.2004 klo 19.14
Tarkennusta
Viesti Kirjoittaja Healer »
Pistokkeeseen laitettaessa väri käväisee vihreällä ja sitten alkaa palaa keltainen, ei vilku. Huoltoon täytyy viedä jahka tässä ehtii.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 10.5.2004 klo 19.14
Loppusanat
Viesti Kirjoittaja Healer »
Noniin, Airportti lähti huoltoon. A-linkin hallinta selaimella ratkesi myös, mutta mutkan kautta.
Yritin soittaa liikkeeseen, josta olin laitteen ostanut mutta siellä ei ketään kiinnostanut vastata puhelimeen niiden kahden vuorokauden(!) aikana kun soittelin. Vaimo sitten koitti välillä ja soitti vahingossa saman ketjun eri paikkakunnalla sijaitsevaan liikkeeseen. Siellä sattui olemaan puhelimessa ensimmäinen henkilö joka kuunteli kokonaisuudessaan ja keskeyttämättä minkälainen ongelma on kyseessä.
Ei MISSÄÄN käyttöohjeessa eikä puhelintuessa sanottu että laitteen resetointi edellyttää 10-15 sekunnin painallusta, jonka jälkeen ADSL-valo sammuu ja syttyy hetken päästä uudestaan. Tämän tehtyäni kaikki pelaa.
Ketä niihin helpdeskeihin oikein palkataan ja millä perusteella?
Yritin soittaa liikkeeseen, josta olin laitteen ostanut mutta siellä ei ketään kiinnostanut vastata puhelimeen niiden kahden vuorokauden(!) aikana kun soittelin. Vaimo sitten koitti välillä ja soitti vahingossa saman ketjun eri paikkakunnalla sijaitsevaan liikkeeseen. Siellä sattui olemaan puhelimessa ensimmäinen henkilö joka kuunteli kokonaisuudessaan ja keskeyttämättä minkälainen ongelma on kyseessä.
Ei MISSÄÄN käyttöohjeessa eikä puhelintuessa sanottu että laitteen resetointi edellyttää 10-15 sekunnin painallusta, jonka jälkeen ADSL-valo sammuu ja syttyy hetken päästä uudestaan. Tämän tehtyäni kaikki pelaa.
Ketä niihin helpdeskeihin oikein palkataan ja millä perusteella?
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit