HTV kirjoitti: Omassa koneessani riittää virtaa n. 1,5 h kevyeen käyttöön. Eli noin kahdelle 45 minuutin luennolle. Mitäs tehdään ne seuraavat 6?
Onkohan sinulle sattunut viallinen akku vai mitä on käynyt? Ei akun kyllä noin huonoon kuntoon pitäisi mennä hirveän lyhyessä ajassa. Oma kaksi vuotta vanha 12" ibook toimii koulusurffailussa 5-6 tuntia ja kulkee mukavasti repussa mukana. Toinen juttu onkin sitten kuinka paljon kannettavaa oikeasti tarvitsee luennoilla. Itselläni se on lähinnä ollut ajantappajana mukana tylsillä luennoilla.
Itse käytän yksiössäni 24" iMacia ja EyeTV:tä. Helppoa, johdotonta (lähes), äänetöntä ja erittäin miellyttävää. En kaipaa tähän kämppään yhtään isompaa ruutua. Silakalle yksi vaihtoehto voisi olla halvin 20" iMac opiskelija-alennuksella, jos meinaa erikseen vielä televisionkin hankkia. Noihin käyttötarkoituksiin tuo halvin mallikin on enemmän kuin hyvä. Itse pidän siitä, että yksi laite hoitaa kämpässäni kaiken (musat, valokuvat, TV, leffat, pelaaminen). Toki tuolla hinnalla saisi muutaman halvemman laitteen kerralla, mutta mielestäni siinä kärsii samalla helppokäyttöisyys ja miellyttävyys. Subjektiivisia asioita ja jokaisen tehtävä omat päätökset.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itsellä tällaisia ajatuksia.
EDIT: Niin ja mielestäni kannettavaa ei kannata hankkia ihan vain sen takia, että kannettavuutta voisi joskus tarvita. Toinen juttu onkin tietysti, jos on jokin oikea tarve kannettavalle. Itse tarvitsin vaihtoon lähtiessäni, veli sen takia, että koneen saa tarvittaessa piiloon kaappiin. Itse tykkään käyttää pöytäkonetta ja olen niin addiktoitunut iMaciini, etten voisi oikein kuvitella käyttäväni kannettavaa joka päivä. Onhan se tietenkin hienoa, että kannettavakin löytyy. Käytän sitä noin kerran kuukaudessa lähinnä matkustellessa. Opiskelujuttujakin voi tehdä julkisilla liikkuessa (lue: katsoa leffoja).