Tossa mun kokemuksia vempeleestä, itse olen erittäin tyytyväinen, sillä toi on mun tarpeisiin täydellinen vaikeista "kantamaolosuhteista" johtuen.hrmh kirjoitti:APUA
Kaamea tunne
ihankuin... olisi pakonomainen tarve ostaa airport extreme!
Kertokaa faktoja, kannattaako ostaa se, saisin käsittääkseni ulkoisen Lacien 500gt levyn siihen kiinni langattomaksi + welhon laajakaistan.
Myöskin minua se kiinnostaa onko nyt hyvä hetki ostaa ko. laite, käsittääkseni se juuri päivittyi osaltaan, eli jos noin ajattelisi loogisesti, välttämättä ei ole tulossa uutta mallia ihan heti.
Onko olemassa joku syy miksi kannattaisi harkita sitä?
Asun Helsingissä, käytän siis kaapelimodeemia, saisin luotua sillä käsittääkseni langattoman verkon kotiini, tähän verkkoon voisin lisätä tuon lassien myös.
Toimii mulla paremmin kun Zyxelin reitittimen wlani. Mulla on yläkerrassa työhuoneessa iMac ja sen kaverina printteri ja 500giganen Lassie, toi on extremessa kiinni.
Kerrosta alempana (kivitalossa, jossa on seinät ja lattiat kiveä ja ilmeisesti myös runsaasti rautaa rakenteissa) on olohuoneessa MacBook ja expressillä jatkettu ton extremen verkkoa. Toi toimii kun unelma, voin bookilla soittaa iMacin iTunesilla olevia biisejä ja katella iPhotolla iMacin valokuvafoldereita.
Tuo jaettu Lassie toimii varsin hyvin verkon yli ja printtaus toimii ihankuin olisi Epson bookissa kiinni.
Lisäksi verkon "kuuluvuus" on ihan eri luokkaa kun ton Zyxelin wlani ja toimivuus on loistava, verkko ei pätki samalla tavalla kun zyxeli, jossa antennin asennolla on yllättävän paljon merkitystä kiven läpäisyyn. Kantavuus pihalle on aivan uskomaton. Oli kiva surffailla kesäaikaan pihalla. Jatkokehittelyssä vielä vetää sama expressin jatkama langaton verkko kerrosta alemmas takkahuoneen xbox360:een ja vaimon puucee samaan verkkoon...