Toivottavasti ymmärrätte tästä mun selityksestäni jotain, en ole mikää ohjelmoija joten en välttämäti osaa muotoilla tätä oikein.
Homman nimi olis kuitenkin se, että mulla on yks hieno ohjelma PC:llä, jolla pystyy mapittamaan näppäimistöstä esim K näppäimen I:ksi, eli kun painaa K:ta niin tulee I. Ja haluaisin kääntää tämän ohjelman PC:ltä -> Mac OS Xälle, sourcet on sun muut, en edes tarkkaan tiedä millä tämä on ohjelmoitu, mutta toivottavasti nämä tiedostopäätteet auttavat, .h, .cpp, .rc, .vcproj ja .suo. Jos haluaa ohjelmaa tarkemmin tutkailla niin sen kotisivu on. http://www.latent.demon.co.uk/ffr_keymap.html
Täältä saa myöskin sen source koodin ladattua, itse ohjelmoijalta kysyin ja sanoi ainakin et on todella Windows pohjainen
( Suora lainaus itseltään
tepsu: I'm sure there is a way to do something similar on a Mac, but this source code is very Windows-specific so I doubt it would help a Mac programmer very much. Feel free to post it elsewhere though.) Et jos haluaisi kääntää Macille niin joutuisi periaatteessa tekemään koko roskan uudestaan. Elikkä jos joku viittis kääntää/opettaa kääntämään / tai jotain muuta vastaavaa yhdessä vaikka, niin kaikki apu olis hyvä.
Ja jos on samanlaisia ohjelmai Macille jo valmiiksi voi postat linkin?
Kiitokset, Tepsu
Ohjelmien kääntö
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ohjelmien kääntö
Viesti Kirjoittaja tepsukka »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Liikut muuten "vaarallisillä vesillä". Jos joku taustaprosessi seuraa näppäinpainalluksia, niin kyseessä on silloin ihan 100% tietoturva-asia.
Joku yleinen Unix:iin tarkoitettu keyloggeri-koodi mistä tekee modaamalla – eli ei onnistu sulta, mikäli oikein tulkitsin lukemaani.. Mutta miun järkeni mukaan mitään Windows-koodia on tuohon turha ajatella. Itsellä olisi turvallinen olo jos tuo temppu olisi mahdollisimman mahdoton toteuttaa.
Mihin ihmeeseen tuollaista sitten tarvit, on toinen juttu.
Joku yleinen Unix:iin tarkoitettu keyloggeri-koodi mistä tekee modaamalla – eli ei onnistu sulta, mikäli oikein tulkitsin lukemaani.. Mutta miun järkeni mukaan mitään Windows-koodia on tuohon turha ajatella. Itsellä olisi turvallinen olo jos tuo temppu olisi mahdollisimman mahdoton toteuttaa.
Mihin ihmeeseen tuollaista sitten tarvit, on toinen juttu.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Topsi »
no voihan sitä os X:ssä muuttaa näppäinleiskaa vaikkapa ameriikkalaiseksi lennosta, eli eri napit toimii eri tavalla. se on siis ihan ajureista kiinni... ja on mahdollista toteuttaa.
Mutta sitä, miten saisit itse määritellä leiskan, en tiedä.
Tuon ohjelman "kääntäminen" eli oikeammin sanottuna porttaaminen macille on tekijän mukaan hankalaa, joten sitä se varmasti myös on. Eli helpompi koodata uusi vastaava alusta loppuun macille.
Mutta sitä, miten saisit itse määritellä leiskan, en tiedä.
Tuon ohjelman "kääntäminen" eli oikeammin sanottuna porttaaminen macille on tekijän mukaan hankalaa, joten sitä se varmasti myös on. Eli helpompi koodata uusi vastaava alusta loppuun macille.
-
-
Viesti Kirjoittaja tepsukka »
Ööh tuskinpa tämä ohjelma on keyloggeri, sourcehan on sivulla ihan täysin tarkastettavissa niille jotka epäilevät?Jamac kirjoitti:Liikut muuten "vaarallisillä vesillä". Jos joku taustaprosessi seuraa näppäinpainalluksia, niin kyseessä on silloin ihan 100% tietoturva-asia.
Tässä nyt tulee turhaa seliteltyä mutta menkööt: Ollakseni täysin selvä, käytän tätä ohjelmaa PC:lläni pelin nimeltä FlashFlashRevolutionin peluuseen, joka on siis periaattessa rytmipeli jossa kuuluu näpytellä näppäimistöllä nuolia siihen tahtiin kun peli niitä puskee, joka on vaikeaa pelkillä nuolinäppimillä, jolloin astuu tämä ohjelma kuviin jollai voi mapittaa nuolinäppäimet esim AS ja KL kirjaimiin jolloin se helpottaa huomattavasti. Eli periaattessa haen joko samantapaista ohjelmaa Mac OS X:älle ( jota en ole onnistunut löytämään ) koska siinä nuolinäppäimet ovat vielä kämäisemmät, ja aina minulla ei ole mahdollisuutta päästä PC:lle.
Mitä tuohon porttaamiseen tulee niin se oli vain yksi mahdollinen ajatus mikä minulla oli mielessä koska ohjelma on helppokäyttöinen ja nopeampi kuin esimerkiksi AHK (Autohotkey) jotai muuten myöskään saa Macille.
Joten haussa olisi siis tätä korvaava ohjelma, koska nyt näyttäisi siltä vastauksien perusteella että porttaaminen on mahdotonta.
*EDIT*
En muuten ymmärtänyt yhtään mitä hait tällä takaa? Windows-koodia turha ajatella? Sehän on kokonaan windows koodia, mitä siis ohjelman tekijän teksistä ymmärsin. Ideahan oli se että sen saisi muutettua Windows-koodista/ohjelmasta > Mac-koodiksi/ohjelmaksi.Jamac kirjoitti:Joku yleinen Unix:iin tarkoitettu keyloggeri-koodi mistä tekee modaamalla – eli ei onnistu sulta, mikäli oikein tulkitsin lukemaani.. Mutta miun järkeni mukaan mitään Windows-koodia on tuohon turha ajatella. Itsellä olisi turvallinen olo jos tuo temppu olisi mahdollisimman mahdoton toteuttaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Kuulostaa enemmän kuin vähän sellaiselta ongelmalta, jota varten ei tungeta mitään omaa softaa käyttikseen. (Ja koska kyseessä on ihan täysin käyttiskohtainen juttu, ei siitä Windows-softasta olisi mitään hyötyä.)
Teet ja asennat oman "FlashFlash" näppäimistölayoutin jossa näppäimet sijaitsevat niinkuin lystäät. Sitten laitat vaan Järjestelmänhallinnasta päälle layoutin pikavalinnan, jolloin pystyt siitä kellon vierestä valikkoriviltä vaihtamaan FlashFlash-näppiksen ja suominäppiksen välillä kun aloitat tai lopetat pelaamisen.
En ole itse tehnyt vielä yhtään custom layoutteja, mutta tästä lähtisin itse liikkeelle. Googleta:
site:macosxhints.com custom keyboard layout
Teet ja asennat oman "FlashFlash" näppäimistölayoutin jossa näppäimet sijaitsevat niinkuin lystäät. Sitten laitat vaan Järjestelmänhallinnasta päälle layoutin pikavalinnan, jolloin pystyt siitä kellon vierestä valikkoriviltä vaihtamaan FlashFlash-näppiksen ja suominäppiksen välillä kun aloitat tai lopetat pelaamisen.
En ole itse tehnyt vielä yhtään custom layoutteja, mutta tästä lähtisin itse liikkeelle. Googleta:
site:macosxhints.com custom keyboard layout
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka