massive kirjoitti:Nykyään sana nörtti tuo positiivisiakin mielikuvia. Eivät kaikki nörtit ole enää 15 kesäisiä finninaamaisia flanellipaitapoikia, jotka koodaavat yksinään assemblyllä. Nörtit voivat olla myös fiksuja, filmaattisia ja tuottavia kansalaisia kuten vaikka monesti lehdissä haastatellut julkinörtit (esim. JJ Kasvi tai Mikko Hyppönen).
Näinhän se voi olla nykyään, nörtti on aika löyhä käsite nykyään. Joku vähäänkään teknisiä asioita osaava tai käyttävää voidaan kutsua nörtiksi.
Toisaalta tämä voi häiritä ns. oikeita nörttejä, koska heidän joukkoonsa mahtavaan voi kuulua ties ketä kaduntallaajia jotka vähän näpläävät tietokonetta. Toisaalta ehkä ns. oikeitakin nörttejä kutsutaan nykyään eri nimillä, senkun vielä tietäisi millä.
Itse en laskisini itseäni nörtiksi, vaikka koodaankin työkseni ja on näitä kotonakin tullut harrastettua ihan liikaa. Nörtillä on kuitenkin hieman negatiivinen vivahde vielä kuitenkin.
En minä ainakaan tykkää jos nörtiksi haukutaan. Nörtit käyttää linuxia
Ja nörtit asentaa kovalevyn täyteen ohjelmia eivätkä kerro mitä ne ovat tai miten niitä käytetään. Ja nörtit käskevät joka viikko ostaa 100e:llä uusia osia koneeseen että se toimisi. Übernörtit asentavat kaikkiin koneisiin linuksin vaikka väkisin
Aikoinaan totesin että turha kysellä semmoisilta mitään ja ostin macin 8)
dogmulder kirjoitti:En minä ainakaan tykkää jos nörtiksi haukutaan. Nörtit käyttää linuxia
Ja nörtit asentaa kovalevyn täyteen ohjelmia eivätkä kerro mitä ne ovat tai miten niitä käytetään. Ja nörtit käskevät joka viikko ostaa 100e:llä uusia osia koneeseen että se toimisi. Übernörtit asentavat kaikkiin koneisiin linuksin vaikka väkisin
Aikoinaan totesin että turha kysellä semmoisilta mitään ja ostin macin 8)
Oot törmänny alalajikkeeseen nimeltä linux-nörtit. Nörtit tykkää erikoistua johonkin tiettyyn asiaan, on matikkanörttejä etc... Osa unix/linux nörteistä vaihtoi nahkansa macin siirryttyä 10 kantaan ja muuntuivat mac nörteiksi. Tässä tulee selkeä ero sitten vanhoihin mac nörtteihin jotka ovat olleet mukana system 7 tms asti. :-)
Lgo kirjoitti: Nörtit voivat olla myös fiksuja, filmaattisia ja tuottavia kansalaisia kuten vaikka monesti lehdissä haastatellut julkinörtit (esim. JJ Kasvi tai Mikko Hyppönen).
Nörtti on mustakin tainnut tulla. Ainakin kaveripiirissä olen sellaisen nimen useaan otteeseen jo kuullut. Hopeisessa omenassa niin täällä kuin ircissä kun hengaan ja puhun kuinka hieno se omppu onkaan...
Lgo kirjoitti: Nörtit voivat olla myös fiksuja, filmaattisia ja tuottavia kansalaisia kuten vaikka monesti lehdissä haastatellut julkinörtit (esim. JJ Kasvi tai Mikko Hyppönen).
Voiko kansanedustaja olla tuottava?
Kansanedustelijat tuottavat lakeja joka tapauksessa vaikka eivät tekisi mitään. Mekanismi on sellainen, että riittää että edes jotkut ovat puuhastelevinaan jotain ja viitsivät painaa sitä nappia. Yleisen edun kannalta huonoin mahdollinen kansanedustaja on tyhmä mutta ahkera. Tosin melkein hommassa kuin hommassa nuo kaksi ominaisuutta ovat onneton yhdistelmä. Tyhmä ja laiska saa aina aikaan vähemmän vahinkoa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Lillan kirjoitti:Nörtti on mustakin tainnut tulla. Ainakin kaveripiirissä olen sellaisen nimen useaan otteeseen jo kuullut. Hopeisessa omenassa niin täällä kuin ircissä kun hengaan ja puhun kuinka hieno se omppu onkaan...
True nerd!
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Hihhih. Totta se on. En ehkä ihan niitä HC nörttejä (jotka oikeasti jotain tietävätkin), mutta tunnen olevani paljon isompi nörtti kuin olisin ikinä kuvitellut että voisin olla
darthmother kirjoitti:OT: Aikoinaan NeXT rekisteröityneet develoupperit (NeXT Registered Developer) saivat paidan jossa oli pajan kuutiologo NeRD textillä
Oo tommonen olis todellinen katseenvangitsija, vähän niinkuin manolo blahnikit naisille niin nörteille toi olis samanlainen :-D
darthmother kirjoitti:OT: Aikoinaan NeXT rekisteröityneet develoupperit (NeXT Registered Developer) saivat paidan jossa oli pajan kuutiologo NeRD textillä
Oo tommonen olis todellinen katseenvangitsija, vähän niinkuin manolo blahnikit naisille niin nörteille toi olis samanlainen :-D
Kokeilkaahan paitaa jossa lukee "Hopeinen Omena"! Niitä muuten saapi tilata täältä, taattua katseenvankilakamaa!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Kokeilkaahan paitaa jossa lukee "Hopeinen Omena"! Niitä muuten saapi tilata täältä, taattua katseenvankilakamaa!
Liian mainstreamia, toi next paita tai sitten beos paita olis pop :-) tosin itse suosin ei mainospaitoja :-) ellei sitten joku maksa minulle €€
Apple voisi antaa fanisivustoille oikeuden käyttää aitoa omenalogoa laadukkaissa oheistuotteissa, kuten hyvälaatuisissa paidoissa. Siis tyyliin omenalogo valkoisena kausiväripaidan etumukseen ja hopeinenomena.net taakse takapuolen päälle.
Nörteistä:
Itse hankin ensimmäisen koneeni 21.3.1981 (12-vuotiaana ohjelmoinnista saamillani palkoilla) ja silloin suomeksi käsitettä nörtti ei ollut. 80-luvun puolivälissä WarGames-leffa toi ensimmäisen kerran framille tietokonetaitoiset pojannulikat, joita alettiin kutsua mikroharrastajiksi. Taitavimmat alkoivat muodostaa porukoita, joista syntyivät ensimmäiset suomenkieliset alan lehdet sekä ns. demoscene (macien kanssa samaa teknologiapohjaa käyttäneet Commodore Amiga ja Atari).
Laman aikana nörtteys oli positiivista, sillä se tarjosi huolestuneille vanhemmille toivon paremmasta tulevaisuudesta. IT-laman alkaessa (2001) nörtteys häipyi otsikoista.
Nykyään aidon nörtin tunnistaa enää tennissukka/sandaali-yhdistelmästä. Linux-nörtin myös pistävästä tuoksusta.
iLife Family: 6 Macs (4 of 6 Intel Inside) and 7 iPods