Vobsub vastaava softa maciin?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vobsub vastaava softa maciin?
Viesti Kirjoittaja john doe »
Windows ympäristössä Vobsub tuli tutuksi vieraskielisten elokuvien kanssa näppäränä kaverina tekstitysten kanssa. Onko OS X'lle olemassa softaa joka osais lukea .idx .rar/.sub yhdistelmää?
-
Re: Vobsub vastaava softa maciin?
Viesti Kirjoittaja wec »
Ainakin VLC osaa lukea noita, mutta tarvitsee kaverikseen VLC Rar-Loaderin. Jos rar-paketin purkaa niin MPlayerkin saattaa kyetä tuohon. Jos haluat DVD-levyltä tekstityksiä niin esim. D-Subtitler hoitaa homman.john doe kirjoitti:Windows ympäristössä Vobsub tuli tutuksi vieraskielisten elokuvien kanssa näppäränä kaverina tekstitysten kanssa. Onko OS X'lle olemassa softaa joka osais lukea .idx .rar/.sub yhdistelmää?
-
Eli jos puran rar paketin subiksi niin VLC osaa lukea tekstejä? Olis fiksuin vaihtoehto sit varmaan..wec kirjoitti:Ainakin VLC osaa lukea noita, mutta tarvitsee kaverikseen VLC Rar-Loaderin. Jos rar-paketin purkaa niin MPlayerkin saattaa kyetä tuohon. Jos haluat DVD-levyltä tekstityksiä niin esim. D-Subtitler hoitaa homman.john doe kirjoitti:Windows ympäristössä Vobsub tuli tutuksi vieraskielisten elokuvien kanssa näppäränä kaverina tekstitysten kanssa. Onko OS X'lle olemassa softaa joka osais lukea .idx .rar/.sub yhdistelmää?
-
Viesti Kirjoittaja wec »
Se olisi varmaankin paras vaihtoehto.john doe kirjoitti:Eli jos puran rar paketin subiksi niin VLC osaa lukea tekstejä? Olis fiksuin vaihtoehto sit varmaan..
-
No eipä näytä kumpikaan softa osaavan lukea näitä.. Herää kysymys: tiedätkö mistä puhutko vai arvailetko vain?wec kirjoitti:Ainakin VLC osaa lukea noita, mutta tarvitsee kaverikseen VLC Rar-Loaderin. Jos rar-paketin purkaa niin MPlayerkin saattaa kyetä tuohon. Jos haluat DVD-levyltä tekstityksiä niin esim. D-Subtitler hoitaa homman.john doe kirjoitti:Windows ympäristössä Vobsub tuli tutuksi vieraskielisten elokuvien kanssa näppäränä kaverina tekstitysten kanssa. Onko OS X'lle olemassa softaa joka osais lukea .idx .rar/.sub yhdistelmää?
-
Viesti Kirjoittaja wec »
VLC tukee Vobsubia:john doe kirjoitti:No eipä näytä kumpikaan softa osaavan lukea näitä.. Herää kysymys: tiedätkö mistä puhutko vai arvailetko vain?
http://www.videolan.org/vlc/features.html
Minulle ehkä jäi epäselväksi mitä tarkalleen haluat tehdä, alkuperäisestä viestistäsi se ei oikein selviä? Onko sinulla rar-pakattuna sub-tekstitystiedosto vai videotiedosto? VLC osaa lukea idx/sub-tiedostoja (olen kokeillut), mutta en tiedä osaako VLC lukea Rar Loaderin avulla pakattuja sub-tiedostoja. Jos video on pakattu, se pitää purkaa tai käynnistää VLC Rar-Loaderin kautta.
VLC:n ja MPlayerin pitäisi osata ladata tekstitystiedosto automaattisesti jos se on nimetty samaan tapaan kuin videotiedostokin:
elokuvannimi.avi
elokuvannimi.idx
Käytä Hopeisenomenan hakua jos nämä asiat ovat epäselviä.
-
Viesti Kirjoittaja g411ff »
Ainakin näin minulla toimii:john doe kirjoitti:No eipä näytä kumpikaan softa osaavan lukea näitä.. Herää kysymys: tiedätkö mistä puhutko vai arvailetko vain?wec kirjoitti:Ainakin VLC osaa lukea noita, mutta tarvitsee kaverikseen VLC Rar-Loaderin. Jos rar-paketin purkaa niin MPlayerkin saattaa kyetä tuohon. Jos haluat DVD-levyltä tekstityksiä niin esim. D-Subtitler hoitaa homman.john doe kirjoitti:Windows ympäristössä Vobsub tuli tutuksi vieraskielisten elokuvien kanssa näppäränä kaverina tekstitysten kanssa. Onko OS X'lle olemassa softaa joka osais lukea .idx .rar/.sub yhdistelmää?
- eyeTV nauhoittaa leffan
- raahataan leffa ulkoiselle USB levylle
- raahataan levy duuniin
- katsotaan VLC'llä
- valikosta tekstitys päälle
-> toimii, vaikka Win kone onkin.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
EyeTv:n nauhoitukset ovat ihan asia erikseen.g411ff kirjoitti:Ainakin näin minulla toimii:
- eyeTV nauhoittaa leffan
- raahataan leffa ulkoiselle USB levylle
- raahataan levy duuniin
- katsotaan VLC'llä
- valikosta tekstitys päälle
-> toimii, vaikka Win kone onkin.
Itse olen käytellyt Mplayeria tekstityksellä varustettujen lehvojen kattomiseen. Hyvin on toiminut. Sama nimi kummallekin ja homma toimii. .idx on tuntematon pääte, joten sitä en ole testannut.
-
Njoo.. Pahat sanat takaisin. Nyt sain yhdessä leffassa tekstit toimimaan. Jotain häikää viel parissa. Pitää käydä noi idx filut läpi.wec kirjoitti:VLC tukee Vobsubia:john doe kirjoitti:No eipä näytä kumpikaan softa osaavan lukea näitä.. Herää kysymys: tiedätkö mistä puhutko vai arvailetko vain?
http://www.videolan.org/vlc/features.html
Minulle ehkä jäi epäselväksi mitä tarkalleen haluat tehdä, alkuperäisestä viestistäsi se ei oikein selviä? Onko sinulla rar-pakattuna sub-tekstitystiedosto vai videotiedosto? VLC osaa lukea idx/sub-tiedostoja (olen kokeillut), mutta en tiedä osaako VLC lukea Rar Loaderin avulla pakattuja sub-tiedostoja. Jos video on pakattu, se pitää purkaa tai käynnistää VLC Rar-Loaderin kautta.
VLC:n ja MPlayerin pitäisi osata ladata tekstitystiedosto automaattisesti jos se on nimetty samaan tapaan kuin videotiedostokin:
elokuvannimi.avi
elokuvannimi.idx
Käytä Hopeisenomenan hakua jos nämä asiat ovat epäselviä.
Onko tietoa pystyykö tekstityksen kielen valitsemaan jotenkin näppärästi VLC:stä, vai pitääkö mun käydä muuttamassa idx filestä oletuskieli aina haluamakseni?
Tottakai lähes kaikki nykypäivän softat osaa pyörittää normi subi tiedostoja, mut idx onkin asia ihan erikseen. Tiedosto ei ole enään raakaa tekstiä. Saattaa sisältää useamman kielen ja tekstin asettelut yms samassa tiedostossa.TheKraken kirjoitti:tse olen käytellyt Mplayeria tekstityksellä varustettujen lehvojen kattomiseen. Hyvin on toiminut. Sama nimi kummallekin ja homma toimii. .idx on tuntematon pääte, joten sitä en ole testannut.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka