Olen siirtymässä Macin käyttäjäksi. En ole eläessäni vielä Macciä käyttänyt. Kannettavan osto on jokatapauksessa edessä ja ajattelin samantien kokeilla Macciä. Windows tullut käytettyä aika paljon, mutta nyt taas on tullut parin kuukauden aikana Linux:lla tehtyä hommia. Linuxissa ärsyttää säätäminen ja yhteensopimattomuus windowsin kanssa aikaa menee säätöön enemmän kuin itse työn tekoon

Eli seuraavaa kokoonpanoa olen hankkimassa: iBook 14", 1,2Ghz G4, 768mb muistia (perus 256 + 512mb kingston), 60G, bluetooth-moduuli. Ainut mikä tässä mietityttää on tuo prosessorin teho...
Kannettava tulee lähinnä seuraavanlaiseen käyttöön:
Ohjelmointi: PHP, Java + Mysql-tietokannat
Internetsuunnitelu: Kevyt kuvankäsittely + HTML
Raportointi jne: MS Office (tämän saa onneksi ihan mac versiona)
+ Sitten tietysti perus netti-surffailut ja sähköpostit + musiikin kuuntelu
(Kysymykset)
1. Onko OS X:lle minkälaisia koodieditoreja tarjolla, nimen omaan tähän PHP + Java + Html käyttöön?
Tähän asti olen käyttänyt Linuxissa Kdevelop:ia - joka on ollut kyllä aika loistava.
2. Mitä mieltä olette yleensäkkin OS X:stä ohjelmistokehitys ympäristönä?
3. Onko OS X:ssä valmiina Apache tai/ja Mysql? Jos ei niin onko helppo homma asentaa jälkeen päin?
4. Minkälainen päivitys systeemi OS X:ssä on? Tarkoitan niinkuin Windows Update ja Linux (Debian) apt-get jne.
5. Entä miten OS X:ssä ohjelmistojen asennus? (enemmän windows tyylillä, linux tyylillä vai aivan omalla tyylillänsä?)

Pakko kyllä myöntää, että olen aivan pihalla koko OS:n kanssa, mutta kai sen nopeasti oppi kun on muutkin järjestelmät oppinut

Ja jos joku tietää hyviä Mac/iBook artikkeleita, olisi kiva jos viitsisi linkittää niitä tänne. Ole tietty googlettanut itsekkin noita mut tietoa ei ole ikinä liikaa.
Kiitos vastauksista.