Onko Homppu täynnä datanomeja?
Sana on (melkein) vapaa.
-
Onko Homppu täynnä datanomeja?
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Tässä kun nyt reippaan kuukauden ollu mac käyttäjä ja lukenu täältä foorumilta helppejä sun muuta, niin tuli nyt mieleen että mistä porukka tietää kaikkeen vastauksen? Ovatko he kaikki datanomeja yms ihmisiä jotka ovat vaan istuneet ruudun ääressä ja lukenut kaikki kirjat mitä kirjastosta löytyy?
Olisi kiva tietää että kuka täällä foorumila on oikeesti datanomi? Ja onko hänellä elämää? (Muutaku Half Life)
Olisi kiva tietää että kuka täällä foorumila on oikeesti datanomi? Ja onko hänellä elämää? (Muutaku Half Life)
• Mac Pro • MacBook • iPhone 6 • Raspberry π • PC
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Mä en ole nähnyt ikinä yhtään humanistia joka olisi osannut mitään html:n tai phpn viittaavaa.Aaaron kirjoitti:Eikös datanomeista tule tietoliikenneasentajien apulaisia, tradenomeista helpdeskejä ja ne osaajat tulevat sitten yliopistojen (teknillisten) puolelta. Humanistiyliopistoista tulee keskinkertaisia webbikoodaajia.
Kyselyn mukaan täällä muuten on korkeastikoulutettua väkeä. Se ei varmaankaan selitä sitä, että täällä on monta osaajaa, mutta ehkä sitä että porukka on verkostoitunut ja hakee aktiivisesti apua omiin ongelmiinsa. Kun on itse paininut jonkin ongelman kanssa, niin sitten on helppo auttaa muita. Ja ongelmiahan koneiden kanssa tulee, riippumatta laitteista ja käyttiksistä.
Muutenkin mulla on semmonen fiilis, että homppukäyttäjät ovat valmiita kokeilemaan uusia asioita ja opettelemaan uutta.
-
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Tavallaan oon datanomi.. Sillon kun kauppiksesta valmistuin, ei datanomi-nimikettä vielä ollut. Olen siis Merkonomi ATK-linjalta 
..Mutta en kauaa, kohta olen Tradenomi

..Mutta en kauaa, kohta olen Tradenomi
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Olisi todella helppoa jos asia olisi näin. Todellisuudessa kaikki on yksilöstä kiinni eikä koulut paljon auta jos ei ole todellista kiinnostusta.Aaaron kirjoitti:Eikös datanomeista tule tietoliikenneasentajien apulaisia, tradenomeista helpdeskejä ja ne osaajat tulevat sitten yliopistojen (teknillisten) puolelta. Humanistiyliopistoista tulee keskinkertaisia webbikoodaajia.
Kokenut, vähän koulutettu, mutta asiasta kiinnostunut pesee, kokemukseni mukaan, wannabe insinöörit 10-0...
-
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Valmis Yo-Datanomihan tässä. Kolmas vuosi Inssiopintoja (AMK) alkoi juuri.
Eikä todella kannata olettaa että Datanomi tietokoneista tietäisi. Sillä opetuksella mitä meikä sai kauppiksessa osais pistää koneen päälle ja jopa sammuttaa sen Start-valikon kautta.
Koko datanomipaska on ihan läppä. Kyllä sillä voi jotain tätejä päästä neuvoon ekskelissä paskalla palkalla.
Eikä todella kannata olettaa että Datanomi tietokoneista tietäisi. Sillä opetuksella mitä meikä sai kauppiksessa osais pistää koneen päälle ja jopa sammuttaa sen Start-valikon kautta.
Koko datanomipaska on ihan läppä. Kyllä sillä voi jotain tätejä päästä neuvoon ekskelissä paskalla palkalla.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Kaverille (joka opiskelee TKK:ssa) oli sanottu jossain firmassa että ei me teitä korkeakouluihmisiä huolita kun ette osaa mitään
Amkkilaisia ne kai olisivat halunneet. Tietojenkäsittelijät ovat sitten oma ihmisiryhmänsä...
http://www.youtube.com/watch?v=msfNkwXVipY
Itse olin 5 vuotta luonnontieteilijä, mutta nyt vaihdoin ammatti-instituuttiin vähän graafisemmalle alalle.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=msfNkwXVipY
Itse olin 5 vuotta luonnontieteilijä, mutta nyt vaihdoin ammatti-instituuttiin vähän graafisemmalle alalle.
BlackBook 2.4 GHz "Penryn" 4 GB ram
Leopard
Leopard
-
-
Viesti Kirjoittaja iccb »
Tuonpa "erilaisuuteni" esiin. 
Koulutukseltani olen paperityöntekijä ja töitä teen koulutuksen mukaisesti.
Tietokoneiden kanssa "pelannut" melkein koko pienen ikäni, joten paljon on oppinut niistä.
Kävinpä lukemassa tietoliikennettä AMK:ssa muutaman vuoden, mutta ei ollut lukeminen mun juttu.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)

Koulutukseltani olen paperityöntekijä ja töitä teen koulutuksen mukaisesti.

Tietokoneiden kanssa "pelannut" melkein koko pienen ikäni, joten paljon on oppinut niistä.
Kävinpä lukemassa tietoliikennettä AMK:ssa muutaman vuoden, mutta ei ollut lukeminen mun juttu.

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook Pro 13" M1 (2020)
Macbook Pro 15" (late 2016)
Mac Mini (late 2012)
Macbook Pro 15" (late 2016)
Mac Mini (late 2012)
-
Re: Onko Homppu täynnä datanomeja?
Viesti Kirjoittaja JHA »
Oman rajallisen osaamisen taustalla on riittävän monta maan päällä vietettyä auringonkiertoa, terveen utelias asenne ja tekemällä oppiminen sitämukaan kun on tullut vastaan ratkaistavia ongelmia.Juh0` kirjoitti:Tässä kun nyt reippaan kuukauden ollu mac käyttäjä ja lukenu täältä foorumilta helppejä sun muuta, niin tuli nyt mieleen että mistä porukka tietää kaikkeen vastauksen? Ovatko he kaikki datanomeja yms ihmisiä jotka ovat vaan istuneet ruudun ääressä ja lukenut kaikki kirjat mitä kirjastosta löytyy?
Datanomeista ja muista mikrotuen perusjanttereista taas kokemuksena on töiden kautta se että hyödyttömämpiä tapauksia ei yleensä ole.
Osaavat yleensä korkeintaan koneiden peruskonffauksen ja mikkihiiritason debuggaustaidot (onko virta päällä jne..) mutta osaaminen loppuu seinään viimeistään silloin kun vastassa on vähänkin haastavampia ongelmia jolloin sitä joutuu kuitenkin tekemään kaikein itse..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
-
-
Viesti Kirjoittaja pele »
Minlla on mac koska en osaa formatoida virusten tappamaa pctä enkä enää jaksanut pyytää velipoikaa ja lankomiestäkään. Enkä halua maksaa virussuojauksista tahoille joiden sivukonttorit todennäköisesti niitä väsäilee.
Ja siksi että lapset eivät käyttäisi sitä pelikoneena.
Tokkos sillä mitään tekemistä tämän kanssa on että minulla on yliopistosta lounnontieteellinen tutkinto ja amksta humanistinen tutkinto.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ja siksi että lapset eivät käyttäisi sitä pelikoneena.
Tokkos sillä mitään tekemistä tämän kanssa on että minulla on yliopistosta lounnontieteellinen tutkinto ja amksta humanistinen tutkinto.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Hmm... Mulla on takana peruskoulu ja kolme kesken lopetettua lukiota. 
Tietokoneen aktiivikäyttöä sen sijaan jo 18 vuotta takana, että eiköhän se ole se elämä kun opettaa. Töinä video-/graffahommia enimmäkseen pelialan parissa, että kyllä sitä töissä pysyy datauksen kulmassa kiinni.

Tietokoneen aktiivikäyttöä sen sijaan jo 18 vuotta takana, että eiköhän se ole se elämä kun opettaa. Töinä video-/graffahommia enimmäkseen pelialan parissa, että kyllä sitä töissä pysyy datauksen kulmassa kiinni.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Aika erikoista että tuolla koulutuksella pässy töihinJaroneko kirjoitti:Hmm... Mulla on takana peruskoulu ja kolme kesken lopetettua lukiota.

![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Suhteillapa hyvinkin ja jos ei niitä ole tai ei halua käyttää niin duunin saaminen on vaikeaa, ei hevillä eikä rokilla tunnu irtoavan.Jaroneko kirjoitti:Onpa tässä tehty mainosmediaa, kauppaa, logistiikkaa ja muuta myös.
Eipä ole ikinä jäänyt työnsaanti koulutksesta kiinni, vaan suhteillahan sitä vieläkin Suomessa tuntuu työt saavan.
Niin, tällä taivaanrannan mustaajalla on tittelinä tietojenkäsittelyn tradenomi + nämä muutamat serfitikaatit eikä silti työtä. Tietokoneisiin liittyvät jutut ovat enemmänkin itseopittuja kuin luettuja, netistä etsitty ohjeita, neuvoja ja kavereilta loput.
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka