katkarapu kirjoitti:Anteeksi vammasuuteni kun en ole onnistunut löytämään tästä ketjusta tarkkaa tietoa siitä, millä ohjelmalla pystyy keskustelemaan Pc-käyttäjän kanssa, jolla on messenger live? Siis ihan normaalia keskustelua, jossa ei tarvita kuvaa. Aivan varmasti se on jossain sanottu, mutta pahoitteluni edelleen jos jotain tämä häiritsee.
Ei häiritse, mutta tarkoitatko keskustelulla äänipuhelua? Keskusteluahan se on tekstikeskustelukin nimittäin.
Jos tarkoitat, eikö yhtä hyvin voisi kysyä, millä ohjelmalla Pc-käyttäjä pystyy keskustelemaan Mac-käyttäjän kanssa, jolla on ohjelma X tai Y?
Oletan, että teillä kummallakin on sama halu ja tahto päästä siihen puheyhteyteen. Yleensähän jostakin syystä kuvitellaan, että Mac-käyttäjän päässä se tarve on suurempi ja nimenomaan hänen tulisi silloin keksiä miten päästä yhteyteen sen Win-mesettäjän kanssa.
Tästä varmaan jo selvisikin, että en osaa vastata itse kysymykseen (tai ainakaan juuri nyt muista vastausta).
Nimenomaan äänipuhelua tarkoitan, ja toisella osapuolella tällä hetkellä ainoastaan messenger live, käsittääkseni jollain ohjelmalla kuitenkin on mahdollista keskustella myös sen kanssa. Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
Tulisiko toiselle osapuolelle mieleen asentaa se skype?
Voisipa vaikka tulla Mutta haluaisin kuitenkin tietää onko mahdollista saada äänipuhelia macin jollain ohjelmalla windowsin messenger liveen? Käsittääkseni se on kuitenkin mahdollista.
katkarapu kirjoitti:Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
Voi taivas, ei sitä mullakaan ollut ennen kuin sen asensin...
No älä ny shortsejasi revi, jotenkin vaan tuntuisi helpompalta itse pystyä keskustelemaan win mesen kanssa, kun kaikki toverit sitä valitettavasti käyttää kuin sanoa niille kaikille että hommaa skypen. Ymmärrätkö pointtini?
katkarapu kirjoitti:Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
Voi taivas, ei sitä mullakaan ollut ennen kuin sen asensin...
No älä ny shortsejasi revi, jotenkin vaan tuntuisi helpompalta itse pystyä keskustelemaan win mesen kanssa, kun kaikki toverit sitä valitettavasti käyttää kuin sanoa niille kaikille että hommaa skypen. Ymmärrätkö pointtini?
Kyllä, mutta ymmärrätkö sinä minun? Jokaisellahan on vain se oma duuninsa tehtävänä vaikka porukkaa olisi monta kybää, ja veikkaan että Skypen asentaminen Winukkaan on helpompi juttu kuin löytää se Mikkiksen omaa, salaista ja suljettua koodia ymmärtävä mese-puheluihin pystyvä Mac-ohjelma.
Shortseistani puheen ollen: niistä ei enää vuosiin ole ollut jäljellä kuin riekaleita. Jos en revi itse niitä niin joku muu sitten. Tohkeissaan.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Kyllä, mutta ymmärrätkö sinä minun? Jokaisellahan on vain se oma duuninsa tehtävänä vaikka porukkaa olisi monta kybää, ja veikkaan että Skypen asentaminen Winukkaan on helpompi juttu kuin löytää se Mikkiksen omaa, salaista ja suljettua koodia ymmärtävä mese-puheluihin pystyvä Mac-ohjelma.
Shortseistani puheen ollen: niistä ei enää vuosiin ole ollut jäljellä kuin riekaleita. Jos en revi itse niitä niin joku muu sitten. Tohkeissaan. [/quote]
Joo voipi olla helpompi, mutta kun minä olin siinä käsityksessä että sellainen ohjelma olisi joka kykenee mese liven kanssa äänipuheluihin. Ehkäpä olin sitten väärässä, mutta se minulle jälleen suotakoon.
Tilannehan on sinulla sitten erinomainen jos joku jaksaa olla niin tohkeissaan että shortsitkin repii päältäsi
Anyways; päivittelin tuon Microsoft Messengerin versioon 6.0.3 ja se poisti ainakin tuon ilmeisesti Safari 3 betaan liittyneen kaatumisbugin Messengerin ikkunoita sulkiessa.
Sent from my iPhone 4 32GB / iPad Wi-Fi + 3G 32GB / MacBook Pro 17" 2.3 GHz i7, Mac OS X 10.6.8
Jaahaas. Eli käytän Adiumia. Jos jokin muu henkilö lisää minut "meseen" niin tuleeko minkälainen ikkuna, että hyväksytäänkö vaiko eikö? Niin kuin pc MSN mesessä..
Pitäis tulla vastaava ikkuna joka kysyy haluatko sallia henkilön ja lisätä omalle listallesi. Tämä tietysti varmaankin riippuu omista asetuksistasi, miten olet laittanut saavatko esimerkiksi kaikki lähettää sinulle viestejä vai vain ne jotka olet erikseen sallinut. Tai kyllä se varmaan asetuksista riippumatta ilmoittaa jos joku on lisännyt sinut omaan yhteystietolistaansa.
Eilen asensin aMSN:n, päivitin tuoreimpaan versioon ja tykkäsin kovasti. Tänään se ei sitten enää jaksa toimia vaikka miten rämppään. Ohjelma aukeaa ja ruutu jää valkoiseksi. Asetuksista yritin poistaa tiliä, jos se jotenkin auttaisi, mutta tili on jotenkin kirjautuneena tms. joten poisto ei onnistu. Missään vaiheessa ei kysytä mitään että kirjaudutaanko tai mitään... ehkä sen asetuksista saisi muutettua, mutta eihän tän ihan näin pitäisi käyttäytyä. Käyttiksenä on 10.4.10. Onko tuttua?
Noilla ei lähtenyt potkimaan, mutta noiden ideoimana sain toimimaan vähän uudelleennimeämällä. Saa nähdä miten käy huomenna kun yritän avata ohjelmaa. Eipä tarvi ainakaan kummemmin tehdä kunnon asetuksia ennen kuin keksin millä pysyy toiminnassa. Kiitos silti Wespalle!
Aivan ihana lukea näitä "en mä viitti asentaa kun se on vaan parilla muulla kaverilla ja kaikki muut käyttää sitä ja tätä" tyylisiä postauksia. Logiikka se on sekin, ei mikään ihme että mikkisoftan mese rulettaa
Pakko myös kommentoida tähän. Siis jos Skype ja Messenger toisiaan ymmärtäisivät niin olis ihan ajatustakin kehoittaa siirtymään Skypeen. Mutta jos tosiaan kaikki kontaktit ovat Messengerissä, ja kaikkien kontaktien kontaktit, ja kontaktien kontaktien kontaktit... niin onhan se aika mahdoton tehtävä vaan todeta että vaihtakaa kaikki Skypeen niin voitte jutella minun kanssani.
Njoo, tämä nyt ei varmaan mitään uutta valoa keskusteluun tuonut, mutta pääsinpä sanomaan mielipiteeni.
Ei se nyt ole edes sanottu et winukan MSN Live mesen keskustelut liikkuisivat... aika satunnaisesti liikuu PC:nkin kesken.... Skype kyl tosiaan liikuttaa kuvaa ja ääntä kummallisemmin pätkimättä PC:n ja Mac:nkin välillä.
Sparta kirjoitti:Pakko myös kommentoida tähän. Siis jos Skype ja Messenger toisiaan ymmärtäisivät niin olis ihan ajatustakin kehoittaa siirtymään Skypeen. Mutta jos tosiaan kaikki kontaktit ovat Messengerissä, ja kaikkien kontaktien kontaktit, ja kontaktien kontaktien kontaktit... niin onhan se aika mahdoton tehtävä vaan todeta että vaihtakaa kaikki Skypeen niin voitte jutella minun kanssani.
Njoo, tämä nyt ei varmaan mitään uutta valoa keskusteluun tuonut, mutta pääsinpä sanomaan mielipiteeni.
Joka oli sikäli vähän hassu, että eihän Skypen käyttö edelleenkään edellytä minkään vaihtamista mihinkään. Uudenaikaisella tietokoneella voi käyttää useita erilaisia ohjelmia — jopa Windowsin alaisuudessa.
Sparta kirjoitti:
Joka oli sikäli vähän hassu, että eihän Skypen käyttö edelleenkään edellytä minkään vaihtamista mihinkään. Uudenaikaisella tietokoneella voi käyttää useita erilaisia ohjelmia — jopa Windowsin alaisuudessa.
No juu, tuossa olet ihan oikeassa, ja näinhän itsekin olen tehnyt. Mutta sen verran vielä vänkään että on se silti helpompaa asentaa itselleen se mainstream-ohjelma kun yrittää saada kontaktejaan asentamaan uusia ohjelmia.
Sparta kirjoitti:
No juu, tuossa olet ihan oikeassa, ja näinhän itsekin olen tehnyt. Mutta sen verran vielä vänkään että on se silti helpompaa asentaa itselleen se mainstream-ohjelma kun yrittää saada kontaktejaan asentamaan uusia ohjelmia.
Eiköhän tässä ole jo todistettu, että Live Messengerin asennus OS X:iin ei onnistu eikä täysin yhteensopivaa vaihtoehtoa ole, joten kyllä helpompaa monesti on että se kontakti asentaa...
Nyt on sekä Adiumis että aMSN:s ollut viestinlähetysongelmia. "Viestiäsi ei voitu lähettää.." plaaplaaplaa.
Mikä avuksi?
Johtuu sun kaverin messenger tunnuksesta, omalla kaverilla tulee välillä samaa "Viestiä ei voitu lähettää...." vaikka kaveri on online tilassa.
Itse olen huomannut saman ongelman ja pääsin siitä eroon lopettamalla Adiumin käytön HTTP:n yli. Tarvitsin tätä, jotta pääsin koulussa palomuureista läpi käyttämään meseä. Nyt ei sitte pysty enää käyttämään. Ilmeisesti Microsoft ei enää tue yhteyttä HTTP:n yli ja näin ollen viestien lähetys ei toimi..
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
Kertokaahan onko missään mesessä offline-viestit toimivia? Adiumissa ja aMSN:ssä ei ole näytä toimivan, eikä Firessä myöskään. Microsoftin omaa meseä en ole kokeillut kuin ihan heti maciin kääntymisen jälkeen, jonka jälkeen heitin sen romukoppaan vielä huonompana kuin Windowsin mesen, mutta muistaakseni ei siinäkään toiminut.