Voisipa vaikka tullamasa kirjoitti:Tulisiko toiselle osapuolelle mieleen asentaa se skype?katkarapu kirjoitti:Nimenomaan äänipuhelua tarkoitan, ja toisella osapuolella tällä hetkellä ainoastaan messenger live, käsittääkseni jollain ohjelmalla kuitenkin on mahdollista keskustella myös sen kanssa. Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ei häiritse, mutta tarkoitatko keskustelulla äänipuhelua? Keskusteluahan se on tekstikeskustelukin nimittäin.katkarapu kirjoitti:Anteeksi vammasuuteni kun en ole onnistunut löytämään tästä ketjusta tarkkaa tietoa siitä, millä ohjelmalla pystyy keskustelemaan Pc-käyttäjän kanssa, jolla on messenger live? Siis ihan normaalia keskustelua, jossa ei tarvita kuvaa. Aivan varmasti se on jossain sanottu, mutta pahoitteluni edelleen jos jotain tämä häiritsee.
Jos tarkoitat, eikö yhtä hyvin voisi kysyä, millä ohjelmalla Pc-käyttäjä pystyy keskustelemaan Mac-käyttäjän kanssa, jolla on ohjelma X tai Y?
Oletan, että teillä kummallakin on sama halu ja tahto päästä siihen puheyhteyteen. Yleensähän jostakin syystä kuvitellaan, että Mac-käyttäjän päässä se tarve on suurempi ja nimenomaan hänen tulisi silloin keksiä miten päästä yhteyteen sen Win-mesettäjän kanssa.
Tästä varmaan jo selvisikin, että en osaa vastata itse kysymykseen (tai ainakaan juuri nyt muista vastausta).
Paras Messenger Macciin
-
katkarapu
Viesti Kirjoittaja katkarapu »
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Voi taivas, ei sitä mullakaan ollut ennen kuin sen asensin...katkarapu kirjoitti:Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
katkarapu
No älä ny shortsejasi revi, jotenkin vaan tuntuisi helpompalta itse pystyä keskustelemaan win mesen kanssa, kun kaikki toverit sitä valitettavasti käyttää kuin sanoa niille kaikille että hommaa skypen. Ymmärrätkö pointtini?Repe Ruutikallo kirjoitti:Voi taivas, ei sitä mullakaan ollut ennen kuin sen asensin...katkarapu kirjoitti:Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
-
Repe Ruutikallo
Kyllä, mutta ymmärrätkö sinä minun? Jokaisellahan on vain se oma duuninsa tehtävänä vaikka porukkaa olisi monta kybää, ja veikkaan että Skypen asentaminen Winukkaan on helpompi juttu kuin löytää se Mikkiksen omaa, salaista ja suljettua koodia ymmärtävä mese-puheluihin pystyvä Mac-ohjelma.katkarapu kirjoitti:No älä ny shortsejasi revi, jotenkin vaan tuntuisi helpompalta itse pystyä keskustelemaan win mesen kanssa, kun kaikki toverit sitä valitettavasti käyttää kuin sanoa niille kaikille että hommaa skypen. Ymmärrätkö pointtini?Repe Ruutikallo kirjoitti:Voi taivas, ei sitä mullakaan ollut ennen kuin sen asensin...katkarapu kirjoitti:Tietysti Skype on se paras ratkaisu mutta toisella osapuolella sitä ei vielä ole.
Shortseistani puheen ollen: niistä ei enää vuosiin ole ollut jäljellä kuin riekaleita. Jos en revi itse niitä niin joku muu sitten. Tohkeissaan.
-
katkarapu
Kyllä, mutta ymmärrätkö sinä minun? Jokaisellahan on vain se oma duuninsa tehtävänä vaikka porukkaa olisi monta kybää, ja veikkaan että Skypen asentaminen Winukkaan on helpompi juttu kuin löytää se Mikkiksen omaa, salaista ja suljettua koodia ymmärtävä mese-puheluihin pystyvä Mac-ohjelma.
Shortseistani puheen ollen: niistä ei enää vuosiin ole ollut jäljellä kuin riekaleita. Jos en revi itse niitä niin joku muu sitten. Tohkeissaan.
Joo voipi olla helpompi, mutta kun minä olin siinä käsityksessä että sellainen ohjelma olisi joka kykenee mese liven kanssa äänipuheluihin. Ehkäpä olin sitten väärässä, mutta se minulle jälleen suotakoon.
Tilannehan on sinulla sitten erinomainen jos joku jaksaa olla niin tohkeissaan että shortsitkin repii päältäsi
-
Repe Ruutikallo
Ainakin niin kauan kun se joku ei ole ns. karpaasi.katkarapu kirjoitti: Tilannehan on sinulla sitten erinomainen jos joku jaksaa olla niin tohkeissaan että shortsitkin repii päältäsi
-
katkarapu
-
Fixx
-
katkarapu
-
psyanide
-
FreeZ
-
Finadeon
Viesti Kirjoittaja Finadeon »
-
Kesama
Viesti Kirjoittaja Kesama »

-
Kesama
-
iPixie
-
Sparta
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Njoo, tämä nyt ei varmaan mitään uutta valoa keskusteluun tuonut, mutta pääsinpä sanomaan mielipiteeni.
-
marco_x
-
Repe Ruutikallo
Joka oli sikäli vähän hassu, että eihän Skypen käyttö edelleenkään edellytä minkään vaihtamista mihinkään. Uudenaikaisella tietokoneella voi käyttää useita erilaisia ohjelmia — jopa Windowsin alaisuudessa.Sparta kirjoitti:Pakko myös kommentoida tähän. Siis jos Skype ja Messenger toisiaan ymmärtäisivät niin olis ihan ajatustakin kehoittaa siirtymään Skypeen. Mutta jos tosiaan kaikki kontaktit ovat Messengerissä, ja kaikkien kontaktien kontaktit, ja kontaktien kontaktien kontaktit... niin onhan se aika mahdoton tehtävä vaan todeta että vaihtakaa kaikki Skypeen niin voitte jutella minun kanssani.
Njoo, tämä nyt ei varmaan mitään uutta valoa keskusteluun tuonut, mutta pääsinpä sanomaan mielipiteeni.
-
Sparta
Viesti Kirjoittaja Sparta »
No juu, tuossa olet ihan oikeassa, ja näinhän itsekin olen tehnyt. Mutta sen verran vielä vänkään että on se silti helpompaa asentaa itselleen se mainstream-ohjelma kun yrittää saada kontaktejaan asentamaan uusia ohjelmia.Repe Ruutikallo kirjoitti:Joka oli sikäli vähän hassu, että eihän Skypen käyttö edelleenkään edellytä minkään vaihtamista mihinkään. Uudenaikaisella tietokoneella voi käyttää useita erilaisia ohjelmia — jopa Windowsin alaisuudessa.Sparta kirjoitti:
-
Repe Ruutikallo
Eiköhän tässä ole jo todistettu, että Live Messengerin asennus OS X:iin ei onnistu eikä täysin yhteensopivaa vaihtoehtoa ole, joten kyllä helpompaa monesti on että se kontakti asentaa...Sparta kirjoitti:No juu, tuossa olet ihan oikeassa, ja näinhän itsekin olen tehnyt. Mutta sen verran vielä vänkään että on se silti helpompaa asentaa itselleen se mainstream-ohjelma kun yrittää saada kontaktejaan asentamaan uusia ohjelmia.Repe Ruutikallo kirjoitti:Joka oli sikäli vähän hassu, että eihän Skypen käyttö edelleenkään edellytä minkään vaihtamista mihinkään. Uudenaikaisella tietokoneella voi käyttää useita erilaisia ohjelmia — jopa Windowsin alaisuudessa.Sparta kirjoitti:
-
marija
-
Juh0`
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Johtuu sun kaverin messenger tunnuksesta, omalla kaverilla tulee välillä samaa "Viestiä ei voitu lähettää...." vaikka kaveri on online tilassa.marija kirjoitti:Heippa!
Nyt on sekä Adiumis että aMSN:s ollut viestinlähetysongelmia. "Viestiäsi ei voitu lähettää.." plaaplaaplaa.
Mikä avuksi?
-
jussi79
Viesti Kirjoittaja jussi79 »
Itse olen huomannut saman ongelman ja pääsin siitä eroon lopettamalla Adiumin käytön HTTP:n yli. Tarvitsin tätä, jotta pääsin koulussa palomuureista läpi käyttämään meseä. Nyt ei sitte pysty enää käyttämään. Ilmeisesti Microsoft ei enää tue yhteyttä HTTP:n yli ja näin ollen viestien lähetys ei toimi..Juh0` kirjoitti:Johtuu sun kaverin messenger tunnuksesta, omalla kaverilla tulee välillä samaa "Viestiä ei voitu lähettää...." vaikka kaveri on online tilassa.marija kirjoitti:Heippa!
Nyt on sekä Adiumis että aMSN:s ollut viestinlähetysongelmia. "Viestiäsi ei voitu lähettää.." plaaplaaplaa.
Mikä avuksi?
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
-
jokumikälie
Viesti Kirjoittaja jokumikälie »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka